Gå til innhold

Min topas-blå 2001 BMW 525DA M-sport - Solgt!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Fattern som fiksa det! Han driver elektronikkverksted ;)

Bytta den kabelen som går mellom hovedkort og displayet. Er litt sånn prøve og feile prosess med å få de kontaktpunktene på kabelen til å passe på kort og display, men har fått ganske bra dreisen på det nå.

Men det er en tidkrevende og møysommelig prosess å fikse dette! Tar 2-3 timer ++.. Pirkearbeid og må være forsiktig så man ikke ødelegger noe..

Man må borre frem noen skruer som sitter bak plastikken som den folien farten og alt er trykket på. Teipe metallista som sitter rundt displayet for å unngå kortslutning. File ned noen av styrepinnene på den rammen slik at kontaktpunktene treffer. Lime fast kabelen på noen strategiske punkter for å gjøre det letter å treffe punktene.

I tillegg så pleier plastikken rundt skruenehullene som klemmer displayet ned mot kontaktpunktene å sprekke så må legge på noen muttere og lime de med locktite.

Som dere kanskje skjønner så har det blitt en god del timer med prøving og feiling for å få dette til!

Har fikset 4 stk speedometer med pixelfeil nå =)

Er det noen som har et speedometer som er defekt eller som det ikke er så farlig med å donere bort? Det er for å forsøke å lage et koblingsskjema på hvilke punkter som er hva på kabelen slik at det går å få lagd til noe for å teste om det er i orden uten å ha masse E39'er stående som testbenker på jobben hans... :)

Om det lar seg ordne med en donor og finner en måte å få testet før han returnerer ferdig fikset speedometer så kan han ta på seg å fikse andres instrumenter her også! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt ett ekstra skulle du selvsagt fått ett for å prøve, men har ett jeg gjerne ville ha gjort noe med. Kan du ikke høre med han hva han evt. tar for å fikse ett instrument? Hvis ikke må jeg sende mitt ned til Tyskland og det har jeg veldig lite lyst til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt ett ekstra skulle du selvsagt fått ett for å prøve, men har ett jeg gjerne ville ha gjort noe med. Kan du ikke høre med han hva han evt. tar for å fikse ett instrument? Hvis ikke må jeg sende mitt ned til Tyskland og det har jeg veldig lite lyst til.. :)

Du kan jo ringe han i morgen på 69 88 50 40. Spør etter Ole-Christian. Hør hva han mener.

Evt. send han en mail på ole@videotvservice.no

Kan sikkert gjøre et forsøk, men har ikke noe måte å få testet det etterpå da. Mest sannsynlig blir det hvertfall mye bedre. Hvor holder du til hen? Om du ikke er så langt unna Mysen så kunne du kanskje levert bilen der? Da får han testet det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysen bør ikke være noe problem da jeg har familie i Trøgstad. Ergo kan jo bilen leveres i Mysen på en Fredag og hentes i slutten av helgen. Bor i Lørenskog. Jeg skal se om jeg får sendt han en mail i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kontaktet din far, så får vi se om det ordner seg.. Takk skal du ha aloebiz :)

Hørte det ;-) Det ordner seg nok helt sikkert da! ;-) Men han jobber ikke i helga da så om du kan komme på fomiddagen på en fredag eller noe så hadde nok det vært ideélt! Men du hører nok fra han angående det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...