Gå til innhold

Bytte av bremseskjold bak, E36


Heske
 Share

Anbefalte innlegg

Driver på å fikse håndbrekket på min E36 325 94modell og i den anledning så lurte jeg på hvordan får man av bremseskjoldet bak?

Må man demontere og ta av denne? Da jeg hadde dette av så virket det som om jeg må det.

erygrxztrnheohofef57.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...Du må egentlig det! Når du først har fått navet av så kan du like gjerne bytte lageret i samme omgang.. Lettere sagt enn gjort iallefall!

Jeg ville skjært et spor i skjoldet slik at du kan tre det utenpå. Når du skrur det fast med boltene så blir det nesten like bra..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå greit med håndbrekken siden styringen ikke er der det er fjernet materiale. Det som er dumt er at det er direkte innsyn i trommelen nå. Dette gjør at mye spennende skitt og vann kan komme rett inn der. Det normale med disse bremseskjoldene er å kutte de med stålsaks. Deretter bretter man den på for så å sveise noen punkter i skjøten. Da blir det bra. Foreslår at du prøver på ny hvis du vil ha det helt bra. Hva er det du har smørt på forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

jeg gjorde akk en sånn jobb selv nå. droppa fort å ta av navet for det satt som et helvete :P brukte skyll, brett, stapp metoden - bare uten sveising.. vil bare minne om at å smøre no anti rust som tåler litt temp der hvor du kutter er en fordel. kanskje også rundt hulla til bann festene :P du har jo kutta ganske mye av da, jeg klarte meg med en åpning på et par mm :P ville satt på nye hadde jeg vært deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...