Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den snøen, den snøen! Var rett før den stoppet meg igjen for å hente bilen. Er slik her i Stavanger at når snøen akkurat er vekke fra veien og du ser en tørr dag, så kan du garantert trekke fra gardinene dagen etter og vips ny snø :shock:

Når jeg ser bilen din er det nesten som jeg angrer på at jeg bestillte bbs lm i 17 hm!

Blir kjekt å få vekk snøen og komme oss ut på litt tørr god asfalt igjen Jørgen.

Godt å se andre preface e30er her inne.

Off ja, var jo bare veier her nå for 2 dager siden.. Var foresten ute å lufta den en tur, kommet vel 7km hjemme fra så begynte tempen å stige, å jeg stoppa selvsagt.. Sløve meg har jo ikke tenkt over at d var over 13 minus ute, og bilen hadde tydligvis alt for lite/ingen frostveske på motor, kun rent norsk kildevann #-o Slangen fra nedre del av radiator og opp til termostat var frosset, så jeg sto ute i 1.5time før jeg fikk sirkulasjon igjen.. forbanna?? NEIDA :evil: Fikk heldigvis skaffa varmt vann, å tok sjansen på å suse hjem med bilen, stoppet innom stasjonen å kjøpte konstentrat.. Fortsatt ikke varme.. Slo meg at kanskej varmeregisteret var frosset også, så satte inn varmevifte noen timer, å i går var det tina igjen, heldigvis!! Håper bare ikke det har skapt videre problemer, men tror jeg berget toppakning osv.. Flaks jeg har åpent øye for temp på E30..!

Angrer du på 17?? Plana mi er faktisk å gå ned til 17", men øke i bredde, samt få den litt lavere. BBS LM er jo snasent da. Hadde jo funka med 18" til en hvis grad, men er svak for kantfelger på E30 egentlig, så tror jeg går for det..

Oh ja, tørr asfalt er hjertelig velkommen her også!!

Preface har alltid ligget hakket over facelift, selv om jeg liker de egentlig like godt med riktig eksteriør/interiør..:) MEN, startec-lyltene er grunn nok til å kjøpe preface :lol:

Skal bli morro å se bilen din komplett.:) Har veldig troa på de nye forandringene dine.. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått vintersko til sesongen er over.

Den gikk fra dette

sp0w5pqyqje131xmu9kb.jpg

bgaggtttc0o7shyi065t.jpg

Til dette, uvasket

k0bzc5z4zwwsyohmz886.jpg

Å siden de røde herlige plussgradene krøp over 5-tallet i dag tok jeg sjansen å vaska den litt..:)

jim85yk9o6crauywgp1p.jpg

2lthiwq5g650lpffm1w9.jpg

zoavz95ivxloy67yw0ay.jpg

uywcirbiaxoaq7p8uel8.jpg

959wlhve44lhlbwf320o.jpg

ojux3r8uipxqizpvs10k.jpg

1efwektjaejr91bf22o6.jpg

abge1vyrdqq2g6v8apwv.jpg

zvicghbd1c3gbb5f5jiv.jpg

Venter også på en lite pakke fra GS med pakninger til Startec-lyktene..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallpen den E30,n din ja :)

Shine litt til våren å å gjøre litt småting så blir det vel.:)

Planer om nye felger da egentlig.. Gå ned fra 18" til 17" å opp i bredde i stedet :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart det ja... Synes den var litt søt med de hjula der :D!

hehe, hjula står egentlig på min 79mod Opel Kadett C på sommeren ;) ATS 7x15" ET 20..:) Så de er nok ganske så søte ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, er typiske Opelhjul dette ja..:) Falt for C-kadetten i en alder av ca 5år fikk jeg fortalt, så naturlig nok har jeg en stående på låven som venter på litt sparkel og ny org lakk :) 4 dørs Limousine som den heter så fint fra Adam Opel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å bytta hjul-lager på høyre side forran, etter som jeg trodde dette var gåent.. tok en kjøretur her om dage, etter jeg merka at d skrev seg en rar vibrasjon/lyd i bilen... Merkes spesielt godt på 50km/t... Dro å kjørte ett strekk med nyasfalt, lyden kom litt vekk men var fortsatt der.. Stoppa og gikk ut å kjente på hjula, å d virka som at høyre hjul-lager var slitt.. sjekka bere sider, men hørte kun en liten "klunkelyd" på høyreside.. Skaffa hjul-lager, å har nå nettopp skiftet.. Lyden er fortsatt der

Fikk bilen opp på bukk å sjekka over forstilling.. Merka da en del slark i styresnekke, rett under de gummibelgene som er på hver side..

kan dette være grunnen til at bilen vibrerer og durer ved 50km/t? Var omtrent samme mengde lyd og vibrering før jeg bytta hjul-lager..

Blir vel å bytte hjul-lager på venstreside også slik at begge er nye.. Regner med de har fått litt medfart med tanke på spacere på sommerhjula.. Var alle fall slitt på høyre side ;) selv om d ikke tok vekk lyden og vibreringa

Ellers da så så det veldig bra ut under.. Nye (GS? ) foringer i baksilling ( var alle fal blå ;) ), nye styrestag, bærebruene forran så bra ut, og ellers positivt overasket.:) Eksosen trener litt sveising og tetting, men ellers var den bra også.:) Liten smule slarke i diffen, men den, samt gir og motor skal få ny olje i løpet av påsken tenker jeg..

God helg folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...