Gå til innhold

Montering av frontsett i E39 (Bilder)


Anbefalte innlegg

Da har jeg vært igjennom montering av frontsett i min 2003 mod E39, og tenkte jeg kunne legge ut et par bilder av fremgangsmåten, slik at andre som vurderer og gjøre det samme, har noe og se på :)

- Demontering av dørtrekk vises veldig greit forklart på denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=zEZ-bcEYdRA

- Etter dørtrekket og høytaler er demontert, så ser det slik ut (I min bil vertfall):

mr7iow7zv6i166gpuiau.jpg

Jeg har bluethoot handsfree på min bil, og jeg ble fortalt at høytalerene i dørene foran hadde dobbel spole, en til HF, og en til musikk. Da jeg plukket ut høytaleren, viste det seg at der var kun en spole. Noe som gjorde jobben mye enklere :) Spørs om det er dobbelspole på eldre modeller, det vet jeg ikke noe om. :)

Her er et bilde av høytaleren:

2qib7st5xzin3a6t1f8j.jpg

- Her er ny VS gammel høytaler:

mw6yc7231jydhkp8voge.jpg

Den nye høytaleren passet ikke helt i sporet til den gamle, så jeg måtte lime på noe som hjelpte til og tette. Jeg hadde noe vindus pakning fra Biltema liggende, denne gjorde jobben veldig bra :)

Limte først på kassen i døren:

7o973qe3q2ioonbclp9i.jpg

fb8zice47gog29xkew2s.jpg

- Limte og rundt høytaleren for å få det skikkelig tett:

3eillhk0ra7c6qi1i56h.jpg

- Ferdig montert i døren:

bbjd8v4zph2llvnyvuwm.jpg

Diskanten limte jeg fast i porolonen som lå rundt der, klipte av ledninga på den orginale, og skøyta for å få kontakta. Det fungerte veldig fint :)

Resultatet ble bra, bortsett fra at jeg tror høytaleren bygget litt for mye ut slik at den tar litt borti dørtrekket, så det lager litt lyder når jeg spiller høyt. Men jeg skal inn med sub-kasse, så da blir det ikke så mye bass i høytalerene, så det går nåk bra :)

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt topp tråd.. Vurdere selv og bytte høytalere, merket du stor forskjell? Og er resten orginalt, spiller osv..

Merket temmelig bra forskjell i forhold til orginal ja!

Det første jeg gjorde, var å bytte forsterker, til Blaupunkt PnP, så har aldri testa orginal forsterkeren på nye høytalere.

Men merket forskjell da jeg byttet forsterkeren og, da jeg hadde orginale høytalere, spilte med mer fyldig lyd, og litt høyere en orinalt.

Men anbefaler og bytte, nå har jeg byttet fremme og bak samt forsterker, og nå spiller det utrolig mye bedre en orginalt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite spørsmål til jeg.. Jeg har en sedan med original spiller, pleier det og være forsterker, eventuelt hvor sitter denne...??

Det vil jeg ikke påstå at jeg er kvalifisert til å svare på..

Men om du har det, ligger den under eg deksel på venstre side bak i reservehjuls brønnen, der min ligger vertfall :)

Mne tror andre må svare litt mer på det, lurte på det samme selv da jeg skulle montere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de orginale ja, gidder ikke begynde å legge opp ledninger på den måten. Ville bare sette inn noe som var bedre en orginalt, å slippe og styre me alle ledningene.

Tviler på det er så mye og hente at du hører forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker diskant er eg enig. Men på mellomtone og bass sjiktet Kan man høre god forskjell på kablene. Men ser den at du ikke gidder å knote med ledninger..

Jeg syns det spiller veldig bra nå jeg :)

Og var ikke meningen og gå "high-end" denne gangen :)

Har monoblokk og subkasse som jeg skal lage til og så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...