Gå til innhold

Erfaring med Bilstein B6 / B8 ?


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

Det var litt vann sa de ja, og som sagt, de var ganske om ikke helt fine i kanskje maks 1 uke etterpå.

Så var det "betong-stive" igjen.

Har ingenting å utsette på B6 dempere som er i orden, da er det ca likedan som Sachs supertouring.

Ditt neste innlegg Hpi er akkurat det samme som jeg oppfatter B6 dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått mitt 3dje sett med b8 framdempere. Jeg foreslo å teste et annet merke men verkstedet og GS ville ha meg på et nytt sett med b8 og det koster meg ingenting hverken arbeid eller deler. Så da får vi se hvor gamle disse blir.

Satt og tenkte på en ting; har Googlet litt b8 + E39 trouble men har egentlig ikke fått noe særlig treff i utlandet og det er jo ganske merkelig for å si det mildt. Nå har jo dette fenomenet strekt seg over ihvertfall 3 år blant oss her på Bimmers og det er jo rart at Bilstein i løpet av de årene ikke har funnet feilen og produserer videre uten å gjøre endringer.

Kan det være tatt inn et stort parti av en norsk importør slik at alle oss innpå her som har problemer egentlig har fått dempere fra samme produksjonsparti som har ligget i 2-3 år på lager i Norge? Virker veldig rart at en så stort merke som Bilstein produserer i årevis noe de vet er feilvare uten å finne feilen og gjøre endringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei,

Er ny her på forumet.

Jeg har en E39 525d '03 med mtech understell. Demperne foran begynte å bli temmelig slitne, så i mars '12 ble de bytta med Bilstein B8 kjøpt hos Koed. Fungerte veldig bra, synes jeg. Kanskje litt i overkant stive.

I dag syntes jeg bilen oppførte seg så rart. Veldig stiv og rare kneppelyder foran.

Nå viser det seg at begge demperne har låst seg!!!

Når jeg legger mine 90 kg på framskjermen, så demper de ikke i det hele tatt, bare en kneppelyd.

Ser flere har samme erfaring.

Skal ta kontakt med Koed på mandag.

Dette synes jeg er veldig skuffende. Hadde forventet meg mye mer enn dette. Har kjørt bare 10000 km med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Drar opp igjen denne jeg.

Jeg har planer om å bytte dempere på 1-serien, og hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Bilstein.

Etter å ha sett gjennom denne tråden er jeg ikke like lysten på det lengre. Hva vil være det beste/mest fornuftige alternativet? Jeg har ikke behov for en pinnestiv bil, men det gjør ikke noe om den er stivere enn originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med Bilstein på noe annet enn E39, og der er min erfaring at Bilstein er for stivt egentlig uansett.

Der er Sachs bedre til daglig kjøring, selvom Bilstein var fantastisk på høy hastighet. Ca 120 km/t+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Ja da drar jeg denne tråden opp igjen. Nå ryker mitt b8 sett nr 4 av bilen. Disse ble det borret hull i da de var nye så de har holdt ganske lenge. Synes likevel i det siste at biln har begynt å bli stumpete og kantete å kjøre og når jeg gynger foran så er det forskjell på høyre og venstre. Mulig at jeg er blitt paranoid etter å ha hatt 4 sett med disse men nå vil jeg ikke mer. Den er foreløpig ikke så pinnestiv som enkelte av de andre har vært på det verste men den venstre har begynt å få de samme symptomene så da kaster jeg inn håndkle.

 

Nå har jeg et sett med Sachs Advantage på vei i posten så får vi se hvordan det blir.  Ser Otis skryter av disse da han hadde E39. Om Sachs Advantage er det samme som originale Mtech dempere eller om de bare passer til biler med Mtech understell forstod jeg ikke på tysk men får satse på at det blir suksess. 

 

Synes det er veldig synd med Bilstein for jeg likte de da de var iorden, får håpe at Sachs Advantage duger like bra i høye hastigheter for jeg har endel slik kjøring om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...