Gå til innhold

Erfaring med Bilstein B6 / B8 ?


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det hele høres jo noe spesielt ut. uansett har dere jo garanti på delene. 2 år er det vel.

har ikke greid å ta knekken på bilstein demperne. og jeg har misbrukt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med Koed i dag, å der mente de at det kunne være noe annet galt med bilen, siden demperen ryker etter bare noen uker. Jeg ringte mekonomen i tønsberg (De som gjorde jobben med å bytte den) å da sa han at jeg skulle komme innom med bilen en dag så de får sjekka ut hva som kan være galt. Begge parter (Koed og Mekonomen), inkludert meg, mente jo at det hele var ganske merkelig. Hvis det er en skjeivhet i bilen skulle man jo tro at demperene på begge sidene bak skulle bli lekk (Hvis bakstillingen beveger på seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp under bilen.. Alt så helt og fint ut der.. ingen lekasjer.. Og bilen er blitt like høy på begge sider igjen..

Glemte vel å si at så langt så er jeg fornøyd med B6 demperne..

Jeg kjører med orginale fjærer nå, men bytter snart til 40/30 senk på vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hele høres jo noe spesielt ut. uansett har dere jo garanti på delene. 2 år er det vel.

har ikke greid å ta knekken på bilstein demperne. og jeg har misbrukt dem.

Greit nok med garanti, men de må like fullt skiftes og den arbeidskostnaden dekker de ikke (iallefall ikke i mitt tilfelle).

Det vil si at jeg må ut med et par tusen kroner, -igjen, i tillegg til masse pes og biler frem og tilbake på verksted bare for at produktet er ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke monterer det selv burde du handlet gjennom verkstedet du bruker. Da er alt mye enklere for deg.

Kjøpe bilstein hos Mekonomen??? Det vil jeg tro blir billig :P

Dessuten planla jeg egentlig å gjøre jobben selv, men siden de skulle bytte bremserør for meg så kunne de liksågodt ta demperen med det samme.

Er igrunn fornøyd med Koed. Meget god service, men det er litt dritt å sende pakker i retur når slikt som dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /45541.jpg

Satt på dette settet i fjor sommer på min E39 touring. Senker 40mm foran og 20 mm bak. Kjørt 15000 siden da, og har egentlig vært strålende fornøyd. Fantastiske kjøreegenskaper. Men jeg kjenner jo at det er meget stivt foran. Har ikke testet hvor stor fjæringsvanding det er foran, men det kjennes ikke ut som det er mye nei. Skal til bunns i dette!

Når det gjelder fjæring bak var det til å begynne med mye hopping og risting. Dette løste seg etter at jeg byttet traversforinger (hadde gått ca 120.000 og var ganske så stive). Kanskje et tips?

Har ikke sjekket om det lekker olje, men dette skal gjøres sporenstreks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all den tid han skriver at de var stive så.

selvfølgelig endrer bilen totalt oppførsel når du bytter defekte foringer. men de var ikke stive, de var myke eller i verste fall helt løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å pratet med mekonomen på torsdag å de kunne ikke si at noe var feil med bilen som kunne gjøre at demperen skulle bli lekk. Dermed var det bare å ringe Koed å få de til å sende en ny demper, så får jeg bare håpe at den varer lengre enn den jeg fikk sist. Men de var ikke interessert i å betale for å få den skiftet så da blir det til at jeg skifter demperen selv denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...