Gå til innhold

Erfaring med Bilstein B6 / B8 ?


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdatering;

De nye demperne jeg fikk på reklamasjon varte da hele fire og en halv måned.

Ikke gjort noe spesielt, ikke kjørt på noe spesielt, ikke lekker de og likevel har de sluttet å fungere. Forøvrig med nøyaktig samme symptome som forrige gang.

De er i tillegg montert av et verksted som mer eller mindre kun monterer Bilstein.

Forbanna drittdempere.

bravo-1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De er steinharde, -omtrent som de sitter fast, og all fjæringen går på dekksiden. Kjører du bilen i en skråning får du beveget hjulet kanskje 1 cm...

Når du åpner panseret og legger tyngden på støtdempertårnet for å gynge kommer det kun kneppelyd og bilen er like fast (fjærer kun på gummien).

Leverandøren ble både ved førstegangsbestilling og ved reklamasjon informert om høyden på bilen og de sa begge ganger at de har levert korrekte dempere.

Har ikke orket å ringe dem enda idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andreas1 har rett her. det er et problem at noen av disse "låser" seg.

tragisk at dette skjer mer enn en gang. egentlig tragisk at bilstein som har vært en ubeseiret "konge " på dempere leverer sånn dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe endelig utfall i denne saken?

Kjører selv med B8 på org. m-fjærer, syns den er stiv fremme. ca. 1 mnd siden jeg monterte det.

Hva er resultatet etter du har kjørt den på støtdempertest?

Får du gynget fremme da,cm? er det noen respons, syns det er merkelig lite på min.

Har 19" hjul . Virker veldig harde disse demperene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe endelig utfall i denne saken?

Jo takk som spør. Hvorvidt dette blir endelig vil tiden vise, men jeg har snakket med dem og har nå vært og hentet nok et nytt par.

Jeg kunne velge om å få heve kjøpet eller prøve en gang til, og på grunn av praktiske årsaker rundt skiftet blir det et nytt forsøk.

Demperne sitter fast og de klarte ikke, -selv med min vekt i tillegg, å rikke demperne i det hele tatt. Det ene av de to tårnlagerene som ble byttet samtidig som demperne har siden demperne låste seg også gått hen og dødd, så nå er det skikkelig ”grus i lageret” lyd når man legger over hjulet.

Fantastisk!

Nå er i alle fall nye dempere i hus så da er det bare å få verkstedtime som passer, og pajjer de de nok en gang så skulle de sende dem ned til Bilstein i Tyskland (trodde for så vidt de gjorde det forrige gang siden det var så viktig å få dem igjen).

2t00ruy2pszy0rkezrz4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for out of topic!

skrik ut hvis det er noe som ønsker seg bilsten dempere. skaffer til alle biler. med god rabatt!!!!

Dette er ingen salgstråd, snarere tvert i mot...

Det er en egen avdeling for kjøp og salg.

Har no sjekka litt.. Viser seg for min del at bakre demper har gått i gjennom støtdemper lageret, er det normalt?

Det skal vel helst ikke skje, så det er ikke veldig normalt nei.

Du kjører på Bilstein B8 rund baut? De er kjøpt nye regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...