Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

bilene dine som var i medlemsbladet eller? gromme biler og garasje :D

Jo den ene var i medlemsbladet for en liten stund siden , den andre er en kompis som eier

Skulle jo gjerne hatt to CSI'er men det er for dyrt ja, men passer fint ved siden av hverandre :D

Litt spesielt faktisk og ha to i garasjen da det bare er laget 39 stykker av den modellen ( euro modeller ) i den Svart fargen den er dyp svart uten metallic.

Skal ta ett par bilder av skapene og

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått å drømt litt etter hvordan jeg selv skal gjøre det når jeg får skikkelig garasje (er på husjakt), og har da lagret div bilder jeg har kommet over...

Håper det er greit for eigerene at jeg legger dem ut....

Blant andre noen bilder ifra e30 tic, og noen ifra BMWCCN forumet.

Siden det ikke står verken navn eller adresse eller noe, ser jeg ikke noe gale med det :)

83w28mo8dqvlyazsnw2m.jpg

v9viii6vwe00qq1m9k8q.jpg

3bb7uj3e1gpawzeh1ssn.jpg

gnoxn8b5mnwqy7v9aksn.jpg

gxoz9n05paws5rhsrrsd.jpg

lvwo0uly6nlkl7ypnvgr.jpg

wmzipst1ab678cf6zokk.jpg

3q7jmw8c8tlqh9adw5u5.jpg

rd9ank8i81tadldzfdli.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min nåværende lille garasje på ca 20 m2...

Laget meg noen gode hyller da skuffer å skap tar for mye plass...

2-komponent epoxy maling på betonggulv og vanlig vannbasert maling på vegger å tak.

Gulvet vasket jeg med saltsyre før påføring som annbefalt.

Gulvet vart mildt sagt jævlig glatt når en dro inn vann og snø i vinter...så annbefaler gjerne å strø litt sandblåser-sand på gulvet når malingen er våt. Vertfall der en går.

Uten om det er gulvet en drøm å holde reint, samt enkelt å kunne bevege seg under bilen (-på bukk)

Her er noen før og etter bilder:

g60y0kctjsdjsr3rieax.jpg

29yweaq8armwznvr4084.jpg

0rtqskyb8ep7i09ul7p0.jpg

42jk5j5o6j87ekfvsvye.jpg

ijphnccsw9oisrtyr1z3.jpg

p8kv5dak3j38xfondmxo.jpg

mohp03lvoty8l1n6o6np.jpg

7p56ttmb66chhznpfm8l.jpg

2lqllogarrozde63qtqv.jpg

2kuppq5xmrzdebdw92jf.jpg

5fyktme30utztkljnaaw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke problemet med at 20 åringer har kjøpt seg hus, kjøpte meg hus sammen med frøkna i oktober i fjor. Vi klarer oss fint og skal ut med 150 lapper i garasje og gårdsplass nå i sommer, som andre har sagt det gjelder kun prioritering egentlig. har fått spart opp penger til dette siden vi flyttet inn ;)

her er et bilde av hvordan jeg har tenkt at garasjen blir inni, blir på 70kvm.

k7e9tgivozobrc2a9ncu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Slik kan du utføre oljeskift osv. Røret kan føres slik at du kan velge om væsken/oljen skal gå i en bøtte for oppsamling eller direkte i kloakken. I tillegg ville jeg hatt en vask med varmt/kaldt vann tilgjengelig og uttak for hageslange dersom planen er å vaske bilen utenfor garasjen.

Man lar absolutt ikke olje renne ut i kloakken... Miljøsvin!! :roll:

Skal man ha vann/vask i garasjen, så må man søke om det. Det er vel visse regler for dette.

Jeg skrev at du kan VELGE om oljen/væsken skal gå i kloakken eller i en bøtte. Kjører du inn en bil som har mye snø på seg (blir ofte mye vann dersom bilen får snø på hjulbuene hver gang du er ute å kjører og de faller av inni den oppvarmede garasjen) Da er det greit å ha muligheten til at det vannet ikke blir samlet opp i restolje dunken..

Er det noen her som har fått godkjent garasje med innlagt vann og sluk i gulvet?

Som R. Andersen er inne på, skal innlagt vann være med på byggesøknad/-melding, og bli ikke overrasket om det blir krav om egen spilltank for å unngå å få miljøgifter i kloakknettet.

Når det gjelder Hawkon88s bemerkning om å kjøre bil med snø på inn i oppvarmet garasje, er det viktig å huske at oppvarmet garasje er det beste stedet å arbeide på bilen, og det kan også være greit for vinterlagring. Men å kjøre en bil i daglig bruk bil ut og inn av en tett og varm garasje uansett vær, er en meget sterk søknad om å få rusten bil før du strengt tatt hadde behøvd få det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Hawkon88s bemerkning om å kjøre bil med snø på inn i oppvarmet garasje, er det viktig å huske at oppvarmet garasje er det beste stedet å arbeide på bilen, og det kan også være greit for vinterlagring. Men å kjøre en bil i daglig bruk bil ut og inn av en tett og varm garasje uansett vær, er en meget sterk søknad om å få rusten bil før du strengt tatt hadde behøvd få det...

Som jeg har sagt før, det der tror jeg er et "ondsinnet" rykte satt ut av personer uten oppvarmet garasje.. 8)

Foreldrene mine har hatt isolert dobbel garasje innebygget i huset i over 25 år, og den har vært varm og god året rundt. Selvfølgelig ikke 25 grader midt på vinteren, med mange plussgrader. De har alltid bilene i mange år, så det er lett å følge med, og jeg er ganske sikker på at bilene der i gården har rustet langt under snittet, det er garantert ihvertfall ingen merkbar negativ forskjell. Dette er i Rogaland med mye salt og regn.

Varme, salt og fuktighet er ikke en god kombinasjon, men min teori er at bilene faktisk tørker opp i stedet for å være kontinuerlig våte i kanaler og andre tette steder fra november til april slik de er når de står ute eller i kald garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...