Gå til innhold

BMW E30 bygges om/opp fra bunnen av


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

heisann.

skal begyne med et lite prosjekt nå. har en 1990 mod e30 316i. 2dørs, så og si rustfri.

jeg kjøpte bilen for 2-3 år siden av en eldre mann. fikk lappen i januar, så bilen har stått stille 2-3 år :P

har gjort litt småting med den siden jeg fikk den.

40/40 senkesett (75-50 bestillt)

17" tsw felger

m-tech 2 frontleppe

m-tech 1 skjørt

m3 look bakfanger

gummi hekkspoiler

sota baklyktene

+ en del småting :P

bilen har gått 227.000 sirka. motoren er ganske dårlig tror jeg, tikker Veldig avogtil :P

så fannt jeg da en e36 318is delebil. skal vel gå bra å sette den motoren inn i e30en, må bare få tak i noen e30 is motorfester, e30 bunnpanne og sil + bygge om kontakta til sikringsboksen :)

noe mer enn det som må gjøres?

trenger sikkert litt hjelp i løpet av prosjektet, så håper det er noen gode svar å få her :)

tips om hva jeg kan gjøre med IS motoren før jeg setter den inn mottaes med takk :)

ellers om det er noe jeg burde gjøre med bilen, si i fra :P

5qtsy90aeth8hcipnm2z.jpg

6soxd9waktblans6tftm.jpg

vp2rcpklux7ulirk9u95.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil :D Du har gjort det meste riktig for å si det sånn :D Må følge med på ombygging til is da jeg har lyst å gjøre det samme :P

Eneste minuset jeg ser er de røde tromlene bak :roll:

Og decalen i bakruten :P

Men mtech 2 er ALDRI feil, og den så rimelig bra ut i lakken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det :)

hehe, tenkte meg at jeg kom til å få komentarer på de røde trommlene og klistermerket i bakruta :P

er rimelig bra i lakken ja. har lakkert en framskjerm og paneret på nytt. pga noe steinsprut og litt rust.

er bare å følge med ja :P håper det blir bra.

noen som vet noe om hvor mye arbeid det er å montere turbo på denne motoren? har hørt det skal være en grei motor å bygge på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

har gjort en del siden sist nå :) tatt ut motoren, og begynt demontering av den. må ta en liten overhaling på motoren, får se etter hvert hvor mye jeg skifter..

lurer rett og slett på om jeg skal gå så langt som å ta ut stemplene og skifte ringene og lagrene..

tenkte å kjøpe nye kammer, men er veldig usikker på hvordan jeg skal få de på igjen riktig.. noen tips om det? :)

vil prøve å trimme den litt, men vil ikke begyne med turbo. noen tips til hva som kan gjøres? :)

7284uqvd3impu9chkl8r.jpg

6vu0qvfwxwff87uk5k1t.jpg

lb6ty8ov7kr5j5br9auf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. for trimming av m42 må du bruke www.m42club.com masse info der.

Har veiv fra m47 diesel sammen med stempler på 86mm da havner du på 2,04 liter sammen med en warchip til 350usd og litt større dyser så har du det. kan sikkert klare 160 hk. se også http://www.metricmechanic.com/ di har masse.

Har veiv hvist du er intresert må moddes litt. har slag lengde på 88mm mens den orginale har 81mm

Har selv kjøpt war chip fra http://millerperformancecars.com/ skal teste den på et turbo proskjekt jeg styrer med selv.

g9cm7fe5eqsybx8qlkni.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist du skal stille inn kamen evt ved bytte må du ha låse sett. der du låser svinghjule og kammende i riktig posisjon.

Sette kjøpte jeg selv på ebay til noen hundre lapper.

wwzh4q3offqfh48snjsd.jpg

i4g9w04sbwu7foopb2rv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin E30 du har der, kjekk førstebil :D

fikk du kjørt is motoren før du demonterte? isåfall kjentes den frisk ut? Om den gjorde det ville eg heller kansje lagt noen kr i skikkelig understell/styring i stede for å trimme.

En helt gratis ting du kan gjøre er jo å matchporte innsug og eksos mot toppen, det pleier å være ganske mye støpefeil og "kanter" rundt om kring som stopper det som vil inn og ut

kor mye ligger 540 i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. for trimming av m42 må du bruke http://www.m42club.com masse info der.

Har veiv fra m47 diesel sammen med stempler på 86mm da havner du på 2,04 liter sammen med en warchip til 350usd og litt større dyser så har du det. kan sikkert klare 160 hk. se også http://www.metricmechanic.com/ di har masse.

Har veiv hvist du er intresert må moddes litt. har slag lengde på 88mm mens den orginale har 81mm

Har selv kjøpt war chip fra http://millerperformancecars.com/ skal teste den på et turbo proskjekt jeg styrer med selv.

g9cm7fe5eqsybx8qlkni.jpg

hørtes ikke dummt ut det med den veiva. hva og hvor mye er det som må moddes?

hvilke stempler og råder bør man bruke på den?

hva slags pris snakker vi her da? :)

altså, den chippen, kan jeg bruke den på motoren uten turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin E30 du har der, kjekk førstebil :D

fikk du kjørt is motoren før du demonterte? isåfall kjentes den frisk ut? Om den gjorde det ville eg heller kansje lagt noen kr i skikkelig understell/styring i stede for å trimme.

En helt gratis ting du kan gjøre er jo å matchporte innsug og eksos mot toppen, det pleier å være ganske mye støpefeil og "kanter" rundt om kring som stopper det som vil inn og ut

kor mye ligger 540 i pris?

fikk ikke kjørt den noe.. så vet ikke hvordan den er.

hmm, ja får se om jeg gjør det med toppen. `

hvor mye vil det koste sirka å sende toppen inn til porting?

540en vet jeg ikke helt hvor ligger i pris. så en som lå uten for salg nå til 120.000. det var en 88 modell som va ombygget. min også er det. selvsakt godkjennt.

har også senkesett og felger i vognkortet. bilen er rimelig strøken og fin. veldig lite rust. mye nytt av bremser, foringer og oppheng osv. vil prøve meg på 80-90k tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

war chippen kan du selv forandre alt du vill, henter ned standar motor styrings programmet for den aktuelle bilen deretter kan du forandre det som du vill, folk legger også ut ferdiglagte opsett som du bare kan hente ned, kan ha 4 forskjellige oppsett inne på chippen på en gang.

Veiven må pusses ned en halv millimeter på tappen så det fremre reimhjulet sitter på. det kan en standar motorshappe gjøre.

les det som står på

http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf

der står det flere varianter.

vk08myz0jpdh1z8gvix1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...