Gå til innhold

BMW E30 bygges om/opp fra bunnen av


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

har bilen på bukken nå, må skifte diffen. gidder ikke begyne å skru den frahverandre enda, da motoren ikke er klar, og jeg mangler en bærebro bak. venter til jeg har det meste av delene jeg trenger før jeg begyner å demontere.

noen som har høyre bærebro bak? med skivebrems..

et par bilder. ser ikke fint ut akkurat. blir gøy å se hvordan det blir når jeg er ferdig med den :P

411gtf3uwnk20yxqz3to.jpg

5rrfn2ehm0rr2fnqcenr.jpg

k1rehc6iwpqc2zm9txop.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut dette her!

bra utgangspunkt du har i den bilen der:)

holder på med det samme selv, men jeg hadde 316 forgasser og har skiftet til 318is fra e30, men sliter nå med koblingen fra pin-kontakten og inn i bilen..håper på å få til dette snart!

skal selv kjøre med 316 diff til og begynde med, spent på hvordan det går:P men har planer om å skifte til is eller 325 understell senere og få det godkjent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :)

er ikke så verst bilen nei. er jo 90mod, 2 dørs, lite rust, orginal og vert eid av eldre en mann :P

har ikke prøvd meg på den kontakta enda, men har lest at det er bare å kappe av den orginale å lodde på en som passer..

tror ikke jeg skal kjøre med 316 diff, tok knekken på 316 diffen her om dagen. men jeg tok innmaten i diffen fra en e36 316 og satte i e30 diffen. funker bra nå. og det virket som om e36 diffen var noe kraftigere.

ellers har jeg så og si komplett 325 understell. blir vel å kjøpre powerflex eller de som GS har til hele understellet tenker jeg.

prøver å få tak i coilovers nå, men kan jo ikke godkjennes med det.

fikk svar fra koed i dag, han hadde funnet underspylings dyser til meg nå :) nå er det bare å vennte på de, så kan jeg komme i gang med monteringen av motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et par bilder bare.

e2lg7kiq0h7yrxiclvyq.jpg

diffen. ser ikke så fin ut med. får håpe den er god :P

83t08nd5d099vqh0exaq.jpg

underspylings dysa som står i m42 til venste (som holder meg igjen nå), og en blokkering som står på samme plassen i m40 til høyre:

pjgaptnuzm9d6iymzbie.jpg

har litt problemer med bilen nå. er jo den orginale m40b16 motoren som står i. når den er kald så starter den fint, men når den er varm og jeg skal starte den igjen etter 5 min så må jeg ha 2-3 lange forsøk før den starter. men vis jeg bare dauer den og starter med en gang så kommer den helt fint.

bilen må stå i et par timer, helt til den er kald igjen før den starter normalt.

hva i allverden kan dette være? virker nesten som om bensinen renner tilbake i tanken, og at ikke pumpa starter når jeg slå på tenninga. men når den er kalt så starter den jo med en gang.

kan ikke skjønne hva som er galt.. :S

noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppen. må få kjøpt meg en ny klemme til ventilfjærene. den jeg hadde var visst til underliggende kammer, fannt jeg ut etter en titt i biltema katalogen.

så blir det planing, glassblåsing, litt porting og polering.

håper på jeg kan få tak i noen bra kammer :)

kqp99zcobsaxa8iucbn5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...