Gå til innhold

Hull i skinn sete, hvordan reparere??


e46diesel
 Share

Anbefalte innlegg

Dynamix dyes. Konge produkt.

Sjekk http://www.dynamixdyes.com/

Gå inn på nettshoppen.

Blir helt strøkent. Brukt det på en tidligere bil jeg hadde. Husk å kjøpe farve også fordi reparasjons paste'n er hvit. Er akkurat som å sparkle og male :-)

....og det holder godt. Reparerte akkurat det området som du skriver om selv så jeg vet det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på fanen "colours" og velg BMW. Da får du oversikt over de skinntyper/farve BMW har. Finn den skinntype/farve som er i bilen din.

Gå deretter til "by online", velg "dyes", legg inn BMW og din skinntype/farve.

Den minste flasken holder til et helt sete.

Tro meg. Dette lapper sammen 2 cm (og mer) uten problem. Følger med bruksanvisning på hvordan du skal gå frem. Farven trenger du bare å bruke på den delen du reparerer. Trenger ikke farve hele setet.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har samme problem som trådstarter, bare at det har begynt å slitne ved en søm (trådene holder, men stoffet har slitnet i "svingen" nedover). Kan dette stoffet du linker til hjelpe med dette? Vil det holde i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Denne tråden er gammel, men istedet for å lage ny, sparker jeg denne tråden igang igjen.

Hvordan ble det TS? Fikk du det til?

Jeg vurderer å kjøpe meg en BMW, og noen av dem jeg har sett på har samme symptomer som du beskriver: rift i venstre (nyre-)støttepute på førersiden. Det er snakk om sportsstoler. Det ser ut til på bildene at det er en slitasjeskade (veldig utsatt ved ingang til bilen, hvor man "sklir" over denne puta...), og at det har gått rift i sømmen og deretter blitt litt rifter i læret.

Har ifm. dette noen spm.:

- Finnes det gode lærmakere / bilinteriør-leger i Oslo-/sørnorge området som fikser slike ting, som noen av dere har erfaring med?

- De produktene som er linket til over (http://www.dynamixdyes.com/buy_repairkits.php), er dette noe man kan kjøpe med å levere til en evt. salmaker?

- andre tips til hvordan man gjør dette best mulig?

- Hvordan ble det for deg, trådstarter?

Håper ikke det gjorde noe at jeg "overtok" tråden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette er et produkt utelukkende for skinnseter. Har man stoff så er salmaker eneste alternativet.

Det er noen på Oslo og østlandsområdet som bruker disse produktene "proffesjonelt". Setene blir som nye. Mener de annonserer på finn.no.

Vedr rift i søm eller på sideputen på førersete så fungere dette utmerket. Brukte dette på en Audi jeg hadde for en stund tilbake. Den hadde rift i søm og hull i sideputen. Fungerte utmerket og så lenge man ikke fyller i for mye masse på sømmene så ser man ikke at det er reparert. Jeg kan garantere at dersom man følger instruksjonene så blir dette veldig bra.

Jeg er ingen proffesjonell eller veldig handyman, men dette fikk jeg til uten store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt synd att folk bare gidder og skrive når d trenger hjelp og ikke skriver om tilbake mel..

Hva mente du med dette?

Om den var ment til meg, beklager jeg samtidig som jeg lurer på hva jeg sa galt/kunne skrevet annerledes? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...