Gå til innhold

- Code13's e46 touring - senket bilen s.8 og vakumpumpeskift


code13
 Share

Anbefalte innlegg

Da har Mtech2 fangeren kommet :)

hlzstyspn81lxqvt9j4q.jpg

får google i forum etter bra lakkverksted i ålesund (skrik ut om du vet)

og fått byttet frontlykteglassene og shinet motorrom i helga:) utrolig deilig å ha nye og freshe til en polert bil.

0nnw9we0e5xyurixjaaw.jpg

nye

vs gamle

5sjr1c85m33259yg3sfi.jpg

6umtevgdv9gogvdai715.jpg

bp37v55sd70j9mfyjkqz.jpg

Ellers, bilen har vært på verksted i 3 arbeidsdager nå, og den føles godt å tight å kjøre med nye foringer :) Bremsene må bremses inn? føles litt dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joakim: Bilder fra første post? De er ikke mine bilder, men fra annonsen, kanskje de ble tatt i drammen? vet ikke. forhandeleren var i arendal, kanskje han bytta inn bilen der. og hvis forrige eier var en storrøyker så stemmer det kanskje. men bilder fra senere er fra ålesund

Superbeetle: ja, skjer ikke så mye med bilen for tida, da blir det lite oppdateringer. ja veldig deilig å få fikset alt sammen. bilen føles tight, bremserist er vekk og startmotor hyler ikke ved kald motor.

Det er if-bedrebilbytte forsikring som dekker det. Forsikringen koster ca. 2500. Da blir bilen sendt på verksted og du får en tilstandsrapport før du evnt kjøper bilen. Det som blir kontrollert og gått gjennom og merket med god-stand / 0 feil får forsikret. På min lapp stod det absolutt ingen feil med bilen. (kan jo ikke stole på papirer fra annerkjente verksted lengre!)

Men merket fort at foringer var slitt, startmotor og bremser. Derfor sendte den på ny sjekk. Tydeligvis var det verkstedet som stod for tilstandsrapporten i arendal sløve. Papira var verdt ingenting. If som forsikret bilen fikk svi. Jeg fikk svi. Verkstedet i arendel får også svi fra if. bruktbilbutikken i arendal går fri. Men men, absolutt verdt pengene å invistere i bruktbil-forsikring.

ellers så ACS kopi carbon speil på vei fra Richie (takk for handelen dude!), så skal jeg prøve å putte inn org speilmotor i de. noen som vet om det går ann/ har gjort det?

etter dette blir fanger og speil lakkert

Så er det bare å spare til carbon splitters, felger og senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke lang tid å fikse det, rask pussing med grov papir og deretter fint. brukte biltema hobbylakk, orket ikke å la det tørke sikkelig mellom lagene, brukte varmluftpistol for å raske på prosessen. Grunning, lakk x2 og klarlakk x2. Ser at jeg har vært litt for ivrig med klarlakken, har rent litt :( men får prøve å pusse det ned igjen en annen gang. Ble ganske ok. I forhold til den slitte som var brukt i 8 år. Total tid:

ca. 2 timer.

SNV38872.jpg

SNV38884.jpg

SNV38876.jpg

SNV38886.jpg

SNV38883.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ACS kopi speila kommet i hus, takk for handelen Richie :)

SNV38868.jpg

speilhus + org speilmotor fra bilen

Dessverre går det ikke ann å modde disse speila. Det finnes ikke noe innmat, eller på noen som helst måte å feste speilmotoren på. Må isåfall ødelegge flata som er inni, også lime inn noe å hjemmelaget fester for speilmotoren. konklusjon - disse går ikke ann å modde :/

Da må jeg ut for å finne gode dobbelsidig teip, for det er slikt speila sitter på disse kopispeila. Noen ideer hvor jeg finner meget gode dobbelsidig teip, værbestandig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt kjipt, men gjør ikke noe. Det er jo ikke ofte man justerer på speila som du sier. blir som oftest aldri rørt. Så disse blir lakkert og brukt :) De var jo ganske fine i designen.

hvor får man tak i 3M teip? aldri sett det før. Tech7 får man bare hos GS sin nettbutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrotnisse: hei, tror det var nesten 250 kr pr m2. Og du vil trenge ca. 20-25? ca 5000-6000kr for å helfoliere en bil.

Alt jeg har igjen av folie er kanskje 15 kvm matt svart + litt rød,sølv,gull,blå,refleks - men det er i bare 0,5kvm størrelser til små ting.

Ser at profilen din sier at du bor i Oslo. Det finnes vel massevis av grafiskverksteder som kan gi deg en god pris. Eller så kan du jo prøve å ringe til importøren av Orafol eller 3M og høre med de om du kan kjøpe en rull (har ikke peil hvor de er). Viktig å velge riktig lengde så du slipper å overlappe panser/tak.

Jeg kommer til å handle fra ett grafisk verksted i Ålesund, når den tid kommer (neste år sommer forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrotenisse: tusen takk for tips, da blir det jernia eller coop bygg imorgen. skal du hel foliere bil, m3? bare å spøre om du trenger noe hjelp - ellers er det bare å øve seg på små ting først, laptop, mobil, ps3. youtube har mange videoer og tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...