Gå til innhold

- Code13's e46 touring - senket bilen s.8 og vakumpumpeskift


code13
 Share

Anbefalte innlegg

lamar: takker :) bilen kommer seg når jeg blir ferdig med alt det som står på planen. Kommer til å bytte tilbake til krom-nyrer når mtech2 fangeren kommer på tenker jeg.

Å putte i krom ringer gjør seg veldig! Blir veldig nice! Er veldig enkel jobb. 2 skruer (torx) for å få løs instrumentdisplay, deretter 2 kabler som skal av (lett) - så er det bare å skru fra hverandre displayet og sette inn ringene. Fort gjort, halvtime så har du ferdig installert. Du kan lete fram en DIY. Prøv på www.e46fanatics.com

Ellers så blir det snart lakkering av ACS speil og mtech2 fangeren iløpet av de nærmeste ukene. Idag har jeg vært og besøkt Morgan-GS i Bud og hentet BBS LM reps i 19" 8,5 + 9,5. Takker for handelen. Og må bare skryte av BUD - for ett nydelig og stille sted!

og takk for tips skrotnisse :) Fant 3M teip på jernia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, akkurat ferdig med nattevakt nå, skal få lagt de på senere idag tenker jeg. min har vel ikke m understell, så tror din er senka 20/20 fra fabrikk. jeg kommer til å ha lite senk, er madammen som skal frakte unge rundt året rundt og må kunne brukes om vinteren.

like planer? = god smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer senk ja ;) har tatt noen bilder nå (passet bra, kjøpte Nikon D3000 igår, nybegynner dslr), ble litt seint - sover langt ut på dag når man jobber natt. vært og handla våtstøvsuger idag, håper det blir super-fresh-ultra rent inni bilen imorgen. anyways, her er noen mørke bilder.

Untitled.jpg

Untitled2.jpg

DSC_0161.jpg

DSC_0151.jpg

DSC_0162.jpg

foran så tenker jeg å senke ca. 45-55mm og 10 bak. tenker at det er greit nok å la hjulbuene gå i ett med dekk istedet for felg. for se hva det blir til, mest sannsynlig justerbart. ellers veldig deilig å få på større felger. og kjørekomfor forsvant ikke, og ble ikke hardere på rattet heller :) Fornøyd! De gamle på 16" selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja er litt offroader. så snart jeg får på mtech2 front og speil, så blir det innkjøp av senk og bestilling av 4hjulskontroll. Har lyst til å senke den 60 foran og 20 bak, det tror jeg blir meget fint, men må være litt fornuftig. Så jeg tror at du kan godt senke den 60/30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha den ganske lik i hjulbuene foran og bak. Og da blir det for mye med 60 foran. Bør vel ikke senke så mye mer enn 2 cm mer foran enn bak. Og jeg må komme meg rundt om vinter med 17" også ;) Splitterne bygger jo litt de også. Så tror ikke jeg tar noe mer enn 50 foran hvertfall. Skal du ha på m3-kopi speil? Isåfall, kan du ikke ta mange (mener ordentlig mange) bilder av hvordan hele prosessen er. Demontering av dørtrekk osv. Hvor kjøper du speil fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Bør vel ikke senke så mye mer enn 2 cm mer foran enn bak. ...Skal du ha på m3-kopi speil? Isåfall, kan du ikke ta mange (mener ordentlig mange) bilder av hvordan hele prosessen er. Demontering av dørtrekk osv. Hvor kjøper du speil fra?

Hei, lurer på hvorfor ikke mer enn 2cm, har det noe med styring/handling? Fordi jeg tenkte egentlig ca. 50 foran og 10 bak, da blir det ganske lik i hjulbuen/hjul, men ikke helt ned til dekk. Neste vil være ca 60/20 for å gå i ett med dekk (tror jeg, bare målte foran, mente at det var 6cm fra hjulbue kant til toppen av dekk, målte ikke bak - bare tipper)

nei, ikke m3-kopi, det blir ac schnitzer kopier. hadde tenkt på m3-kopi (m5 speil) først, men la det vekk siden jeg så en touring med de og likte de ikke helt på touring karosseriet. Tenkte også tanken på å kjøpe org. m3 og tilpasse de med org speilbase evnt kopibase, men org m3 speil var visst litt for dyrt. Men prosessen er det samme, kan lage en DIY med masse bilder for forklaringer når den tid kommer. Er ikke vanskelig, gjorde det sist på coupe'n.

skal du ha kopi speil M5 (såkalte M3) så kan du handle fra GS eller Koed. Det finnes også på ebay, og vil tro at disse speila kommer fra samme sted i verden. jeg kjøpte mine fra Richie her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk eirik :) senk kommer sannsynligvis iløpet av august/oktober. ting går ikke fort nok når man har lagt en plan :( vil bare ha alt nå og nå med engang. har lyst til å begynne å foliere bilen snart, men tror jeg er nødt til å vente til neste år, orker ikke å stå i kulda i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg en tørr/våtsuger igår, og skulle teste den ikveld. fikk tatt førersetet og setet bak. Setene var ikke møkkete eller skitne, bare litt grå tenkte. Ble skrekket når jeg åpnet beholderen og titta nedi.

Her er bilder av setet når den er ferdig:

DSC_0180.jpg

DSC_0186.jpg

og her er beholderen

DSC_0178.jpg

DSC_0189.jpg

beholderen etter setet bak

til de som ønsker seg litt renere seter, kjøp en våtsuger! kosta bare 600kr på Coop Bygg. Kjøp i tillegg ett gennomsiktig munnstykke så du vet når det er rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått på Mtech2 fangeren og lurer på ett spørsmål: Ved siden av tåkelys, hva skal være inni der? Tomt eller ett kanalrør som klipses på? Greier ikke å finne det på nettet. Her er bilder av hva jeg mener:

DSC_0271.jpg

DSC_0272.jpg

ingenting inni. ser rett inn. Lurer på om det er noe rør som kan klippes på så det blir pent og ryddig? Gjerne en link :)

Ellers, prøvd å knipse noen bilder av bilen med ny fanger og acs speil. Greier ikke helt å skjønne alt av speilreflekskamera ennå, prøver meg fram på lukketid og iris åpnigen:

DSC_0225.jpg

1.jpg

6.jpg

DSC_0268.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...