Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe. Takk for det @Frode D Ja blir litt å styre med fremover. Men det er litt av det jeg har vært på jakt etter uansett. Så det blir kjekt dette.

Kan sikkert fikse frakt til Os om du vil kjøpe dass og vask. Kan slenge med gardinene på kjøpet om du vil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Hehe. Takk for det @Frode D Ja blir litt å styre med fremover. Men det er litt av det jeg har vært på jakt etter uansett. Så det blir kjekt dette.

Kan sikkert fikse frakt til Os om du vil kjøpe dass og vask. Kan slenge med gardinene på kjøpet om du vil :lol:

Haha, jeg tar det om det er Lemans blå :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er kåken lagt ut for salg til fordel for lukket garasje til gullene. De ble visst med i annonsen de og :P Men følger selvsagt ikke med :lol:

Så for de som tenker på å flytte på seg til Sandnesområdet, look no more! Knallkjekk plass, veldig trivelige naboer og meget sentralt.

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=85004959

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Enes Yakici skrev:

Gratulerer med hus! :-) kjenner jeg snart må få kjøpt meg et selv :D 

Takktakk :) Ja er greit å ha noe man eier selv. 

 

17 timer siden, Eselfjes skrev:

Ser ut som du tar like godt vare på huset som bilene dine :) Blir nok ikke feil å ha tak over hodet når du skrur eller polerer. Gratulerer med hus!

Takk for det :) Ja må jo det. Er jo snakk om store verdier. Slik kan ikke forfalle.

Skal bli en befrielse å slippe å tenke på om unger sparker ballen på panser, eller naboen drar vesken inntil siden og ikke minst å kunne vaske bil på sin egen eiendom. Men da må jeg nok handle meg en høyttrykkspyler tenker jeg.... DET blir vanskelig det når jeg er vant til Nilfisk varmtvannssteamer type industrimodell... :roll: Ikke planer om å svi av 40k på en slik en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mandag: Vask av F30en før den skulle inn på verksted.

DSC_5339_zpsfpmmm1sh.jpg

 

Tirsdag: vask av min fars E91 som jeg lånte mens F30en var på verksted. Han var grei og leverte og hentet min bil så han fikk ratte F30 lånebil imens. Han klagde ikke :P

DSC_0009_zpsgvhzerxj.jpg

 

 

Onsdag: Vask av Z4en før den ble satt inn på lager. Og montering av de helt fornydelige lagringshjulene

DSC_3965_zpsmoqn32tr.jpg

 

Da ble dette kilometerstanden ved siste reis for året den 9/11-16 :)  (Ja jeg fører bildelogg av kilometerstand hvert år :P )

DSC_0013_zpspskk7veg.jpg

 

 

 

 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt generell oppdatering på F30en. 

Reklamasjon på div. feil.

Hadde inne F30en til bremsevæskeskift da den maste om det. I samme slengen bad jeg dem sjekke lysautomatikken siden jeg har merket meg at den er sykt treg med å skru tilbake til DRL når jeg har kjørt ut av tunneler. Inn har det aldri vært problem. Da kommer nærlysene på med en gang.

DAB-radioen sluttet også å ta inn signaler på alle kanaler to dager på rad.

Noen dager før jeg skulle levere inn merket jeg vann på matta på passasjersiden fremme. Usj. Har hatt mitt slit med vannlekkasje fra dør tidligerei E46en jeg hadde. Så det måtte sjekkes også. Vann får holde seg på utsiden takk.

 

Så da bestilte jeg time for alt dette. Fikk også beskjed at det lå en aksjon inne på disse modellene. Bensinpumpe måtte byttes. Så det ble totalt to runder på verksted.

Første runde. Bremsevæske og bensinpumpebytte. Alles gut! 

Andre runde. Softwareoppdatering for å se om det ville løse DAB-problemet samt bytte av regn- og lyssensor.

Karosseriavd. sjekket vannlekkasjen. Trodde det var fuktsperra som hadde løsnet. Her var det faktisk en sprekk i plastikken på høyttaleren ble jeg fortalt. Denne ble da byttet samt muligens fuktsperra. Litt usikker på denne da det ikke var jeg som hentet bilen.

Så nå ser det ut til at alt er bare velstand. Bavaria ordnet opp og alt ser bra ut. 

Da får vi håpe at det ikke blir noe mer :)

 

Vinterdekk:

Planen var grei før jeg signerte kontrakten på kjøpet av bilen. Ønsker heller prisreduksjon mot at bilen kun ble levert på sommerhjul. Ville uansett ha 18"ene som stod på til vinterhjul og større til sommerhjul.

Da handlet jeg inn noen Michelin X-Ice XI3. Var meget fornøyd med dem på MINIen (16") jeg hadde. Stillegående og veldig gode på tørr og våt asfalt. Noe som er vanligst her på vestlandet. Disse funket mye bedre enn Nokian Hakka R2 jeg byttet ut på MINIen. 

Felgene er 8" fremme og 8,5" bak. Men siden det kun er en halv tomme så ble det 225/45-18 både fremme og bak. 

Så dette er resultatet når det gjelder forskjell på strekken.

 

DSC_0001_zps3trh4kpf.jpg

DSC_0002_zpsq0j73euh.jpg

DSC_0003_zpscxr9ycwv.jpg

 

Ikke så gale det egentlig.

 

På bilen. Her har jeg 13mm spacere fremme og 15mm bak. Kunne gjerne hatt enda litt tykkere bak.

DSC_5349_zpscycvxtju.jpg

DSC_5354_zps00kvn2xo.jpg

DSC_5363_zpsux8e0yi7.jpg

 

DSC_5365_zpsdfg5ywba.jpg

 

 

 Som skrevet lengre oppe fikk jeg satt inn Z4en for vinteren. Blir vel siste gang med vinterlagring på låve hvor jeg har lagret alle årene jeg har hatt bilen. Til neste vinter får den stå på sin fremtidige egne plass i egen garasje :)

 

Fantastiske hjulene jeg klarte å dra i hus.... :lol:

Ultragromme 7,5x17 ET 40 fremme og 20 bak. 205/50-17 knallharde gamle Toyodekk :-P

DSC_3965_zpsmoqn32tr.jpg

DSC_3989_zpstodtoorn.jpg

DSC_3981_zpslqy9pkk4.jpg

 

Får legge inn et litt bedre bile med litt penere hjul for ikke å avslutte posten med oppgulp ved å se på bildene over her :lol:

 

DSC_5293_zpsus6sdf78.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Litt generell oppdatering på F30en. 

Reklamasjon på div. feil.

Hadde inne F30en til bremsevæskeskift da den maste om det. I samme slengen bad jeg dem sjekke lysautomatikken siden jeg har merket meg at den er sykt treg med å skru tilbake til DRL når jeg har kjørt ut av tunneler. Inn har det aldri vært problem. Da kommer nærlysene på med en gang.

DAB-radioen sluttet også å ta inn signaler på alle kanaler to dager på rad.

Noen dager før jeg skulle levere inn merket jeg vann på matta på passasjersiden fremme. Usj. Har hatt mitt slit med vannlekkasje fra dør tidligerei E46en jeg hadde. Så det måtte sjekkes også. Vann får holde seg på utsiden takk.

 

Så da bestilte jeg time for alt dette. Fikk også beskjed at det lå en aksjon inne på disse modellene. Bensinpumpe måtte byttes. Så det ble totalt to runder på verksted.

Første runde. Bremsevæske og bensinpumpebytte. Alles gut! 

Andre runde. Softwareoppdatering for å se om det ville løse DAB-problemet samt bytte av regn- og lyssensor.

Snodig dette med (F30) 3'ern. Skal jo egentlig ikke være så mange feil på de... Men har en kort oversikt over sånne irriterende "Filleting" som jeg også har slitt med, og ting bilen enda ikke fikser helt.

1. Lyssensor. Sensitiv på lys PÅ inn i tunneller etc. men kan kjøre mil med senonlys på (automatisk innstilt) i klart sollys og blå himmel.... (så jeg skrur over til daylight mode manuelt)

2. Regnsensor reagerer dårlig. Bavaria unnskyldte seg med at dette er fordi "sensoren er som et øye, om den ikke ser regn så kjører den ikke på med vindusviskere" jeg synes dog at dette virker litt shady da den stopper å viske enda det er mildt regnvær ute. Opplever at jeg må vippe på hendelen for viskerne selv i ny og ne fordi frekvensen ikke er rask nok.

3. Trøbbel med en del vibrasjonslyder. Dette gjelder både rattstammen, midtkonsollen og baklyset mot ruten bak.

de har faktisk limt noe i dashbordet og i rattkonsollen som gjør at jeg slipper støy i form av vinrasjonslyder. Derav status "Fikset." 

Når det kommer til bakruten så er den like irriterende som alltid. Når været blir kaldt så begynner plastdekselet/hetten på baklyset å touche bakruten veldig forsiktig. Noe som resulterer i vinrasjonsstøy tilnærmet yatzyterninger i en "Mix-boks".

4. Det jeg sliter med nå er faktisk at aluminiumsdetaljene på dørhåndtakene har begynt å løsne.... det er en konstrukssjonsfeil i bilen som gjør at noe vibrerer (høres nesten ut som skurr fra sprengt høyttaler) når jeg spiller musikk med bass.  

Vinrasjonshjulet på vannpumpen har gått. Så bilen høres ut som en vaskemaskin med en boks spiker i trommelen. 

Legger ved en liten videosnutt som dere kan se! Tror muligens dette er noe et fåtall her inne har opplevd før (håper jeg... Da det egentlig er ganske pinlig å skrangle rundt i nabolaget med en lyd som får folk til å snu seg rundt og glane... når jeg skrangler forbi)

https://www.dropbox.com/s/ylqgw3rwl91y1t1/Video 11.09.2016%2C 12.07.09.mov?dl=0

IMG_4890.MOV

Endret av Lifeasiknowit_bmw
.MOV virket ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det jammen ut til at det har blitt lekkasje fra førerdøren også :roll: Så da får vi ta en ny runde da... 

 

Var litt av en liste @Lifeasiknowit_bmw

Lys- og regnsensor er visst samme enhet. Var i alle fall slik jeg forstod det da de byttet regnsensoren for å fikse lyssensoren :P

Dårlig grunn fra Bavaria da. Bavaria Stavanger byttet uten å mukke. Nå virker det som den funker fint. I alle fall mer sensitiv.

Har ikke noen ulyder i interiør her enda heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...