Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Ja har blitt litt selv om det faktisk har gått mye tid i bilrelatert de siste ukene med planlegging og gjennomføring av messe og treff samt klubbmøter med BMW CCN. Må nesten det siden jeg er med i styret. NSK har jeg ikke hatt tid til eller prioritert.

Det er et meget viktig spørsmål ja. Nei det er såvidt plass til en bil i en 8 meter bred garasje....

Men nå vil ting litt etter litt forsvinne fra den og komme på plass. Ca. 80 gipsplater, et stort garderobeskap og et komplett kjøkken. DA blir det plass til vinterlagring :D

 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full uttelling på campingtreffet! :D

1. plass original på F30en og 3. plass modifisert på Z4en.

37154298041_016f2ad728_h.jpg

 

Kjempekjekt treff og masse hyggelige folk. Mye flotte biler, men vi ble dessverre knust av Opelfolket i antall biler. Skjerpings BMW-folk! Egentlig utrolig skuffende at folk ikke gidder å møte opp når faktisk etterspørsel etter treff er stort. Det var kanonvær også, så det kan ikke få skylden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2017 at 7.35, StigJ skrev:

Full uttelling på campingtreffet! :D

1. plass original på F30en og 3. plass modifisert på Z4en.

37154298041_016f2ad728_h.jpg

 

Kjempekjekt treff og masse hyggelige folk. Mye flotte biler, men vi ble dessverre knust av Opelfolket i antall biler. Skjerpings BMW-folk! Egentlig utrolig skuffende at folk ikke gidder å møte opp når faktisk etterspørsel etter treff er stort. Det var kanonvær også, så det kan ikke få skylden.

 

Jeg skulle gjerne vært der, men det passet desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jauda...

Angrer i grunnen på at jeg ikke tok en vinter til med lagring hos han jeg har brukt alle årene jeg har hatt Z4en. Neida, Stig kjøpte seg jo hus med stooor garasje og kunne ta lagringen hjemme fra nå av...

:roll:

25621113858_578a49b41d_h.jpg

 

Fint lag over hele bilen med sagestøv... Og ellers dårlig plass. Bilen har blitt stående ikke klargjort for vinterlagring. Og med alt det herlige været vi har hatt hele høst/vinter så har ikke anledningen vært å fått verken fylt tanken eller vasket den skikkelig.

 

Så da var det bare å få benyttet sjansen (finvær/tørre veier) i går med en rask avspyling av spon samt få strekke litt på den i forbindelse med klubbmøtet i BMW CCN Rogaland.

27713976509_e2aef0b8f7_h.jpg

 

Fikk også toppet opp med edel 98 oktan :)

 

For å si det slikt så er ikke bil og hobby helt prioritert for tiden grunnet husrenoveringen som tar evigheter. Så total kjørelengde i 2017 ble 1726 km.

Selvfølgelig bildedokumentert :)

38782029894_f9510629e1_h.jpg

 

Så nå må den igjen få seg en vask. Denne gangen må jeg få anledning til en skikkelig med trekk dratt over til slutt. Da kan jeg slappe litt mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@GorgJeg sager ikke inni garasjen, men utenfor med port åpen (jada sløvt å ikke lukke den :-P) Men med lånt sag så ønsker jeg at den står en plass jeg kan låse den inn.

Det er mer at en meget god stabel gipsplater midt på,  et helt kjøkken ved i løp nr to, flatpakket sådan, pluss andre møbler som opptar mesteparten av plassen :?

Men satser på å få ting på plass i løpet av noen måneder og endelig benytte den til hva den er laget til. 

 

Dette er status på stue og kjøkken :oops:

DSC_2153.thumb.JPG.5c02731a1432e339e92ad71dbc9338d5.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sånn! Da er den pakket inn for vinteren :P Snart på tide å ta den ut fra vinterdvalen igjen :lol:

Fikk kjørt den varm og vasket den både under og utenpå. Tørket så godt jeg kunne i mørket og satt den inn. På med batterilader, inn med fuktsluker og på med trekket. Nå kan jeg puste litt lettere :)

26088883758_895c52f8ff_h.jpg

39063325865_0cd6e955b5_h.jpg

39961383101_b7014c0850_h.jpg

 

Sånn ellers går det i det samme hos meg. Hus hus og atter hus. Eat, sleep, work, renovate :P

Så og si ferdig med den nye inngangen. Mangler kun lister langs gulvet. Trappen monterte vi selv selv om produsent ikke helt likte det. Men gikk veldig fint og 11.000 spart :)  Tungt var det i alle fall siden de massive eiketrinnene måtte skrues og limes fast i vangene FØR alt skulle opp på veggen og festes.

39251273704_fd1faa0448_h.jpg

Bestilte den med ubehandlede vanger siden jeg ville male de samme farge som veggen slik at trinnene kom bedre til syne. Standarden er vanger i samme farge som trinn

Testet først med å skru vangene på veggene for å finne eksakt hvor de skulle henge.

39929888402_50864a6f89_h.jpg

 

Så var det å plukke alt ned igjen for å lime og skru trinnene. Og etter litt om og men fant vi ut hvordan dette enklest skulle gjøres

39961422411_0a0ecdd8c3_h.jpg

 

Da var den jammen på plass og gangbar :-D

39961418611_d0ec64cbf3_h.jpg

39929888412_968a859226_h.jpg

 

Og i ettermiddag begynner vi på stue og kjøkken. Gulvet rives opp og isolasjon byttes før vi legge nytt spongulv. Samtidig rettes det av siden det går i alle retninger her:P

39251273474_9f93ed8708_h.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...