Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

On 1.5.2017 at 21.05, StigJ skrev:

Visste ikke du hadde Cayman. hvilken modell/motor har du?

Bytta E87'en i fjor. Kjøpte en 2007 Cayman S med en del viktig utstyr. Bl.a. PASM, Sport Chrono Plus, PSE (sportseksos), 12-veis seter og mye skinn/alcantara. Har tenkt å komme i gang litt smått med detailing igjen, så det blir kanskje noen bilder snart. Poster litt Porschestoff i tråden til Fredrik innimellom.

For de som ikke kjenner Porsche så godt, så har min Cayman S en 3.4 liters boxersekser med 295 hester. Ikke noe rått, men siden bilen veier 1350 kilo holder jeg så vidt unna for X3'en til kona. 😀 Porschen låter bedre, da.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ogee1 skrev:

Bytta E87'en i fjor. Kjøpte en 2007 Cayman S med en del viktig utstyr. Bl.a. PASM, Sport Chrono Plus, PSE (sportseksos), 12-veis seter og mye skinn/alcantara. Har tenkt å komme i gang litt smått med detailing igjen, så det blir kanskje noen bilder snart. Poster litt Porschestoff i tråden til Fredrik innimellom.

For de som ikke kjenner Porsche så godt, så har min Cayman S en 3.4 liters boxersekser med 295 hester. Ikke noe rått, men siden bilen veier 1350 kilo holder jeg så vidt unna for X3'en til kona. 😀 Porschen låter bedre, da.

 

Hørtes veldig kjekt ut :) Enda kjekkere da det ikke var den minste maskinen. Kanskje en S&S på DCN etterhvert? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Hørtes veldig kjekt ut :) Enda kjekkere da det ikke var den minste maskinen. Kanskje en S&S på DCN etterhvert? :)

Fantastisk bil å kjøre siden den har midtmotor. Har en turn in som ikke ligner noe annet jeg har kjørt.

Blir nok en liten status i loggen min på DCN snart, ja. Har tenkt å vaske og vokse til helga så den er klar til sportsbiltreff på Fornebu helga etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :)

Har alltid hatt sansen for Cayman. Hadde vært en fin arvtager for Z4en. Men det kommer aldri til å skje. Da må jeg i så fall vinne i lotto og ha begge :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, StigJ skrev:

Høres bra ut :)

Har alltid hatt sansen for Cayman. Hadde vært en fin arvtager for Z4en. Men det kommer aldri til å skje. Da må jeg i så fall vinne i lotto og ha begge :P

Jeg hadde heller ikke byttet bort en så strøken Z4 som den du har.

@StigJ Du får si ifra hvis du er på disse kanter, så kan vi ta en prøvetur i Cayman. :-)

Forresten, jeg klarer ikke å se noe rotasjonsmerking på bildene av PS4S. Kan de rulle begge veier?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ogee1 skrev:

Forresten, jeg klarer ikke å se noe rotasjonsmerking på bildene av PS4S. Kan de rulle begge veier?

Ja, det kan de, akkurat som PSS dekkene. Merket med utside/inside. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som @E.H.D skriver. Akkurat det var litt kjipt nå sist da jeg måtte ha nye bakdekk og så hvor mye mønster mesteparten av dekket hadde mens et par cm av innsiden var nesten gjennom til korden... Hadde jo vært praktisk å snudd de.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Stemmer som @E.H.D skriver. Akkurat det var litt kjipt nå sist da jeg måtte ha nye bakdekk og så hvor mye mønster mesteparten av dekket hadde mens et par cm av innsiden var nesten gjennom til korden... Hadde jo vært praktisk å snudd de.

På PS4S er det en gummiblanding for vått føre på den innerste tredjedelen, så det kunne nok vært spennende å snu dem. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lørdag var det treff hos GS Bildeler i Sirevåg. Slikt stiller man jo selvfølgelig på :) Jeg måtte nesten også da jeg sitter i styret i Rogalandsavdelingen Men siden jeg har litt å henge fingrene i for tiden med husprosjekt var det egentlig ikke så mye tid til full detailing. Så da blir det bare å ta en kjapp vask tenkte jeg. Meeen det skulle jo ikke bli slik....

Et par dager før treffet så jeg til min store fortvilelse at det var kommet masse småriper flere plasser på bilen etter 1. mai utstillingen på Jærhagen. Typisk etter at folk har tatt på lakken for å kjenne hvor blank den er ](*,)Ja, for det er jo med fingrene man SER hvor blank og ren en bil er....#-o Så da var det bare å dra frem poleringsmaskinen som ikke var verken planlagt eller jeg hadde noe særlig tid til. Heldigvis var resten av bilen i fin forfatning innvendig og i motorrom, samt nypolerte felger. Så en rask vask og støvtørking/suging var eneste som trengtes der. Etterpå var det bare å gå i gang med spit and shine. 

Flex Oscillerende med Swissvax Cleaner Fluid Professional Regular og gul Rupespute rydder kjapt og fint opp. Så da ble panser, tak, bakluke og alle 4 skjermene polert opp på noen få timer. Toppet til slutt opp de polerte flatene med Swissvax Utopia. Ikke helt min stil å sluntre unna slik med delvis polering, men må man så må man. For meg er det enten eller. 

 

Siden jeg gikk og murret pga skrapene og merarbeidet jeg hadde fått helt gratis ble det ingen bilder den kvelden. Siste finishvasken fredags ettermidddag for å få bort støvet fikk jeg dokumentert. 

Veldig greit å kunne vaske bil hjemme for så å gjemme bilen rett i garasjen etterpå og la den stå "støvfritt" til treffdagen.

Fått meg Karcher K7 FC i forskuddsbursdagspresang av han far til å ha hjemme i nyhuset både til vask av bil og resten av godset mitt :) 

33776026644_aab07ff418_k.jpg

Behøvde kun en skumlegging og avspyling av motorrom for å få bort evt støv som var kommet.

33776025084_b843a7aa57_k.jpg

 

Ikke helt heldig for voksen med vask dagen etter påleggin, men hadde ikke noe valg.

33776028084_f45dbb2085_k.jpg

 

Så var det dags for treff. Litt surt og kaldt, men kjekt på treff uansett :)

18527190_1537523756272353_37411816054171

 

Dette ble utfallet. (Sjekk det kule skiltet jeg har fått meg :P )

Førsteplass modeller mellom 2000 og 2009 :D

34636033865_e560dd673c_b.jpg

 

Alle vinnerne:

34505485711_0487af00e0_b.jpg

 

Så hadde jeg en liten fotoshoot hjemme i nabolaget før jeg parkerte bilen.

34661689495_54802f7efe_k.jpg

34661781745_ff4538c6ce_b.jpg

 

34499774592_1aa22acc03_k.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det Einar :) Nå har jeg jo hatt et ekstremt godt utgangspunkt da jeg kjøpte Z4en og den da var så og si som ny. Jeg har nok passet på den en god del over gjennomsnittet, og det resulterer i at jeg sitter igjen med kanskje en av Norges peneste Z4er, både kosmetisk og teknisk. Skal faktisk tørre å skryte på meg det. 

Får jo ofte høre at jeg må bruke den mer, men siden jeg skal ha den så lenge jeg klarer å komme meg inn og ut av den så må jeg jo spare litt på den ;)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...