Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, papertiger skrev:

De kledde absolutt bilen godt. Jeg er alltid på leit etter nye, brukte originale felger, men det er en skade/uvane jeg sliter med 😛 

Ja synes de ser greie ut. Lette å holde rene også :)

 

37 minutter siden, Gorg skrev:

Masse flotte bilder Stig :) 

Flotte felger på F30 også!

Takk for det Runar :)

 

35 minutter siden, fxslin skrev:

Haha, kjenner meg så godt igjen i dette utsagnet. Følger alltid med på om det dukker opp noe intersant, til vettug pris selv... er jo helt tullerusk :-)

 

Og noe som er typisk for min del er at enten så er det priset en del høyere i forhold til det jeg er villig til å gi, allerede solgt, vil ikke sende eller den som oftest gjelder: har ikke råd akkurat nå :lol: 

 

Er to modeller jeg ser etter: Style 135 som ble levert originalt til Z4en. Disse angrer jeg på at jeg solgte. Og så er det Style 230 som jeg ønsker å ha på F30en en vakker dag. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, fxslin skrev:

Haha, kjenner meg så godt igjen i dette utsagnet. Følger alltid med på om det dukker opp noe intersant, til vettug pris selv... er jo helt tullerusk :-)

Det er jo helt tullete. Var så fornøyd med Style 230-felgene på E91'en at jeg sliter med å godta Style 442-felgene på Fireren, selv om det jo i og for seg er veldig fine felger. Nå ser det imidlertid ut som at fornuften min har seiret for denne gang - heldigvis., da det ser ut som at jeg har sikret meg en brukt utgave av markedets peneste skiboks, om det er lov å si.

Men hvorfor går BMW mer og mer bort fra konkave felger? Style 230, 313 osv var jo nydelige konkave felger som gav bilene et fint stuk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, StigJ skrev:

Er to modeller jeg ser etter: Style 135 som ble levert originalt til Z4en. Disse angrer jeg på at jeg solgte. Og så er det Style 230 som jeg ønsker å ha på F30en en vakker dag. 

Har lagret en annonse med Style 230 som ligger for salg enda, men annonse utløpt- 2800kr :). Låg nettopp et sett til, men det tror jeg er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, papertiger skrev:

Men hvorfor går BMW mer og mer bort fra konkave felger? Style 230, 313 osv var jo nydelige konkave felger som gav bilene et fint stuk. 

Der er vi enige. Jeg synes også at de litt "eldre" stylene er mye penere en dagens OEM felger. Har f.eks style 168 som vinter felger på E70 og tar meg selv hele tiden å synes at bilen kler dette bedre enn style 333 felgene som kom med org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke alene. 😛 

Opp gjennom årene har jeg kjøpt følgende originalfelger. Jeg ser da bort fra felger levert med bilene:

- Style 313
- Style 172 (et sett pluss to ekstra framfelger)
- Style 403 (to sett pluss to løse felger)
- Style 225
- Style 323
- Style 177
- Style 167 (to sett)
- Style 135
- Style 351
- Style 310 (to sett)
- Style 311

:roll:

Tror jeg heldigvis har skjerpet meg nå. Ihvertfall en (liten) stund siden sist jeg handlet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Det er jo helt tullete. Var så fornøyd med Style 230-felgene på E91'en at jeg sliter med å godta Style 442-felgene på Fireren, selv om det jo i og for seg er veldig fine felger. Nå ser det imidlertid ut som at fornuften min har seiret for denne gang - heldigvis., da det ser ut som at jeg har sikret meg en brukt utgave av markedets peneste skiboks, om det er lov å si.

Men hvorfor går BMW mer og mer bort fra konkave felger? Style 230, 313 osv var jo nydelige konkave felger som gav bilene et fint stuk. 

Style 230 er en av mine favoritter også og jeg skal en dag ha et sett av de :razz:

Ser jo at nyere BMWer har et høyere innpress enn tidligere. Gjelder jo både 3er, 5er og 6er. Pluss at nå må man jo begynne å se etter VAG-felger... :(

 

1 time siden, papertiger skrev:

Har lagret en annonse med Style 230 som ligger for salg enda, men annonse utløpt- 2800kr :). Låg nettopp et sett til, men det tror jeg er borte.

De skulle jeg gjerne hatt. Men ikke nå...

57 minutter siden, fxslin skrev:

Der er vi enige. Jeg synes også at de litt "eldre" stylene er mye penere en dagens OEM felger. Har f.eks style 168 som vinter felger på E70 og tar meg selv hele tiden å synes at bilen kler dette bedre enn style 333 felgene som kom med org.

Noen nyere skiller seg ut da. Men er i utgangspunktet enig. Mye rotete design på nyere hjul.

 

34 minutter siden, awt skrev:

Dere er ikke alene. 😛 

Opp gjennom årene har jeg kjøpt følgende originalfelger. Jeg ser da bort fra felger levert med bilene:

- Style 313
- Style 172 (et sett pluss to ekstra framfelger)
- Style 403 (to sett pluss to løse felger)
- Style 225
- Style 323
- Style 177
- Style 167 (to sett)
- Style 135
- Style 351
- Style 310 (to sett)
- Style 311

:roll:

Tror jeg heldigvis har skjerpet meg nå. Ihvertfall en (liten) stund siden sist jeg handlet. :D

Et par-fem på den listen jeg gjerne skulle hatt ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med hjulene og nye looken bilen fikk. IKKE fornøyd med ventilene jeg valgte å sette i disse. For et knot å fylle luft på når to av de lekker....https://www.ebay.co.uk/itm/Flush-Fit-Bolt-In-Tyre-Valves-Racing-Karting-Kart-X30-Cadet-Rotax-Iame/141097309780?hash=item20da0e1654:g:vcIAAOSwa-dWsRW-

Så disse ryker ut ved neste anledning. Kjører heller korte, vanlige  metallventiler hvor man kun må skru av en hette for å fylle.

 

Et lite stemningsbilde som får bakfangeren til å se ut som en blind lakkerer har vært å herjet på. Ja, fangeren er omlakkert, men man ser ikke noe særlig forskjell til vanlig. Så her spiller også lys og vinkel inn. 

41666877665_96ede8d2db_h.jpg

 

 

 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @Chris A :) Ja de gjorde seg bra på bilen.  Samme hva folk sier om GS-felger, så lenge det ser bra ut og de holder seg pene med skikkelig stell så er jeg fornøyd. Har god erfaring fra tidligere med GS-felger. 

Også herlig å slippe styr med spacere også selv om jeg nok kunne hatt noen 5mm fremme. 

Blir spennende å vaske de for første gang. Sikkert kjempelette å vaske. Får jo nesten hodet inni mellom eikene :P

 

Kjører også en liten test det blir spennende å følge med på. To av felgene er vokset med Swissvax Autobahn som jeg alltid har bruk på felger, mens to er vokset med Fusso for lys lakk. Har satt de slik at jeg har venstre fremme og høyre bak med Autobahn og vice versa med Fusso.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ogee1 Nå ble det litt i hyrten og styrten så fikk ikke studert de under lupe. Men la ikke merke til noe da jeg la de frem for å sette de på. Blir vel muligens en vask i løpet av helgen, så skal studere litt nærmere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...