Gå til innhold

Wickys E65 Saga Ends... Life will never be the same again!


 Share

Anbefalte innlegg

Har vært i markedet for nye bil en ganske god stund..og det har variert fra bil fra 10k til oppunder 200k...Alt fra S-klasse til nye priusen har vært i betraktning...

Kravet var igrunn Soltak ac og automat...Resten var igrunn ganske "ett fett".. Prøvekjørt en drøss med biler men ingen av dem ga en :D opplevelse...

Forrige torsdag så jeg en bil som virka liiiiiitt interessant på nett...På fredagen avtalte jeg prøvekjøring...Lørdagen prøvekjørte jeg...og det eneste jeg følte var :D:D:D ...Og jeg følte igrunn at dette var den rette bilen... Fruen hatet fargen når hun så den på bildene...og hatet den når hun så bilen...Men etter en liten stund så likte hun fargen godt!

Etter endt prøvetur fant jeg seff en del feil som forhandler sa seg enig i å fikse...Måtte bytte el-vinduer på passasjersiden foran og bak, dørhåndtak på utsiden måtte fikses bak, interiørlistene måtte byttes i dørterskelen på fører siden, en slange i motorrom hadde løsnet litt så bilen gikk ikke helt som den skulle, nøklene måtte kodes og byttes batteri på, samt interiøret måtte renses og bilen trengte en sjapp polish...

Alt dette satte forhandler over til en autorisert forhandler, som sendte en faktura på rundt 30k til "Min" forhandler...Dette betalte min forhandler velvillig... (forhandler er fett!)

Bilen skulle egentlig vært utlevert på tirsdag, men har latt seg vente da forhandler fant ut at den måtte eu-godkjennes i juli, så han tok den kontrollen og naf-testen før utlevering. Hele tiden fikk jeg muligheten til å velge verksted selv, for at jeg ikke skal tro at han "Lurte" meg med tanke på eu og andre diversiteter...Men i god tro lot jeg han fikse disse tingene så slapp jeg å stresse med dem...

Anyway....Alt er visst klappet og klart, siste polishen foretaes nå og jeg henter ut bilen iløpet av dagen...Er helt ekkelt å sitte å vente 4-5 dager på en bil man VIRKELIG er forelska i! (skjønner ikke at kompisen min klarte å vente 11mnd på en audi a5...) Anyway..

En annen ting jeg fikk MEGAFUCKINGS SJOKK av...var finans og forsikring...

Lånet stod hos DnB Nor og forsikringen var hos IF (dette var det forhandleren min hadde ordnet!) han tipset meg deretter om at jeg muligens kunne få lånet billigere andre steder, men at jeg selv måtte ringe og sjekke...

Jeg tok en kjapp ringe runde til forskjellige selskaper, og fikk spart en hel hellvetes mye penger!!!

Ved å flytte lånet over til Elcon og forsikring over til Codan (fri lengde,superkasko motor og gir,fri veihjelp, ingen egenandel, løsøre til 50tusen ++++) så sparte jeg på en 7års periode.....

hold on...

195870KR!!!!!! ja....neste TO HUNDRE TUSEN KRONER!!!

Er faktisk helt sykt at man kan spare en slik sum bare ved å ringe litt gratis fra jobben og bruke arbeidstiden på det...

Anyway....cudos til forhandlern for tips...Og elcon og codan for gode priser :)

Og jah...bilen....Den har en v8 :)

Legger ut mer info så snart den er in my hands :)

Og den har hvite blinklys foran bak og på siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke noe tvil om at finaniseringselskaper tjener rått på naive folk. For å få bort gang i handelen min så tok jeg opp lån via bilforhandler, det ble fort endret etter første regning. Over 8% effektiv rente. Tok å flytta det lånet over på kåken og vips nedi i ca 3.5% effektiv rente.

Så kan dere si at det er dumt fordi man da betaler over 20 år i stedet for 5 som lånet på bilen var, løsningen her er å skru opp boliglånet med det samme som jeg skulle betale på bilen og dermed så betaler man faktisk ned den ekstra summen på 2 år.

Så ja absolutt verdt å ringe litt rundt, og forsikring av BMW som står ute på gaten i Oslo... grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...