Gå til innhold

­Offisielle bilder F10 med M-pakke | Siste: 3D Design front


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Innmari lekkert, men jeg er desto mer spendt på hvordan M-pakken ser ut på F10 sedan. Litt trist at nevnte felger er 19", dette krever minimum 20" eller 21" på reell modell. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor BMW har tatt i bruk disse "flotte" refleksene, som forøvrig ser noe malplassert ut, på bakfangeren. Ser for meg at mange opprettere og plastsveisere kan tjene noen kroner på kveldstid ved fjerning av disse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du vet sikkert dette Fredrik, men Bangle var også ansvarlig for E90-93, og det er ingen tvil om at F10/11 bygger kraftig på disse. Selv om det er mange forskjellige designere på E90-91-92-93 så var Bangle ansvarlig modellen.

Det var forøvrig Davide Arcangeli som designet E60/E61, men Bangle var selvfølgelig ansvarlig som sjefsdesigner også der. Arcangeli døde av kreft i 2004, så det kan jo alltids hende at det er en av årsakene til at E60-designet ikke har blitt videreført.

Ja... og Bangle var også i realiteten ansvarlig for E46. E39 og E38 tror jeg imidlertid ikke var fra hans hånd. "Bangleismen" er i aller høyeste grad et relativt upresist begrep iom. at flere designere ofte, som du påpeker, er involvert i prosjektene. Bangleismen er derfor mer et designtema enn et konkret design. Dette temaet sprang ut fra hans teser vedr. det det såkalte "flammedesignet"... altså et slags levende design med flere ulike bløte linjer som bryter opp en ren flate for å skape lysbrytninger og kontraster. E85 Z4 er ofte brukt som paradeeksempelet i denne sammenhengen og den modellen er også den mest vellykkede etter min mening når det gjelder Bangleismen. E65 er by far den minst vellykkede og X6 er en joke.

F10/11 har et mer tradisjonelt design og fremstår som langt mer ren og klassisk i linjene enn E60/61... mer konservativ og kanskje litt kjedeligere. Jeg tilhører imidlertid den gamle skolen når det gjelder BMW og for meg er det viktigere at en BMW fremstår som "sint" og linjelekker enn "sexy" og dristig i linjene. Gode eksempler i denne sammenhengen er E24, E31 og E38 vs. E60/61, E63 og E65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmari lekkert, men jeg er desto mer spendt på hvordan M-pakken ser ut på F10 sedan. Litt trist at nevnte felger er 19", dette krever minimum 20" eller 21" på reell modell. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor BMW har tatt i bruk disse "flotte" refleksene, som forøvrig ser noe malplassert ut, på bakfangeren. Ser for meg at mange opprettere og plastsveisere kan tjene noen kroner på kveldstid ved fjerning av disse... :)

M-pakken blir vel lik på sedanen vel?

Og ja, 19" er jo for lite på nye 5 serien, må jo ha 20" eller aller helst 21". :wink:

Men 18" felgene blir jo flotte vinterhjul da.

Og som du sier, den refleksen var ingen høydare akkurat. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet de kunne vært tro mot tradisjon og droppet et enderør på hver side. Det ser rett og slett pinglete og Biltema ut! BMW med stor motor skal ha to blås på samme side. Punktum 8) Jeg er også litt enig i at designet på fronten gjør bilen tungsinnet å se på. M-pakken på den gamle femmeren er mye finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet de kunne vært tro mot tradisjon og droppet et enderør på hver side. Det ser rett og slett pinglete og Biltema ut! BMW med stor motor skal ha to blås på samme side. Punktum 8)

Enig, men skal det være helt perfekt har BMW´er med stor motor to blås ut på midten bak... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet de kunne vært tro mot tradisjon og droppet et enderør på hver side. Det ser rett og slett pinglete og Biltema ut! BMW med stor motor skal ha to blås på samme side. Punktum 8) Jeg er også litt enig i at designet på fronten gjør bilen tungsinnet å se på. M-pakken på den gamle femmeren er mye finere.

Det er jo bare 535i og 335i som har ett enderør på hver side, 550i har jo noen svære rektangulære på hver side, men her i landet vil vi vel ikke se så mye til disse. :wink:

Resten har jo vanlig dobbelt enderør på venstre side, til og med 520d. :)

Når det gjelder fronten synes jeg den ser utrolig mye bedre ut, fordi "jokersmilet" med munnvikene som går langt opp mot sideskjermene er det trekket jeg ikke liker ved F10en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt litt usikker på modellen i det hele tatt. Når jeg ser den i virkeligheten virker den altfor stor og klumpete. Men må si jeg likte bildene med Hartge felgene ovenfor.

Når det gjelder M-pakke, må jeg si original BMW var rett og slett finere, som endel andre også mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydlig bil ja, kan godt bli min neste etterhvert som den faller en del i pris :P

Dinside.no har kommet med review av den nå:

http://www.dinside.no/845548/ypperlig-norges-bmw

Sitat dinside.no: "Kjørekomforten opplevde vi som utmerket med unntak av en ørliten grad av stumphet over korte ujevnheter, som vi tilskrev de heftige hjulene med lav profil."

Når ble 245/45/18 heftige lavprofil hjul. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...