Gå til innhold

DIY - Rep av pixelfeil e38/e39 (og andre bmw)


GSS
 Share

Anbefalte innlegg

Foilen som i den gjennomsiktige kabelen? Isåfall er det jo ingen forskjell på om man gjør det på "rette" måten eller vår måte, bare det at du ikke borret hull. Men resultatet er jo det samme. Kabelen er skiftet ut og satt på plass, og det virker.

Men jeg brukte skruer og mutter fra noen bærbare for å få nok trykk på kabelen slik at alle pixlene fikk kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 months later...

kjøper du kabelen fra der trådstarter refererer til får du med bilder av eksakt hvor du skal borre. Om du borrer litt feil er det bare å borre sidelengs så du kommer deg inn igjen, ingen synlige skader uansett =)..

Kan kanskje være en fordel med litt silikonspray hvor lcd skjermen plasseres. Mine fester knakk bare jeg såvidt tok fingen på de og fikk dermed ikke noe trykk på kabelen.. Misslykket fra min side..

Anbefaler veldig godt lys!!! Ikke så lett å se når man skal plassere kabelen på hvis man ikke har godt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For festing av displayet, så måtte jeg ta veldig små skruer fra feks bærbare PCer og skruekronene som er støpt i plastikkdekslene til PC.

Dette fungerte helt supert og da får man nok trykk på kabelene for få nok kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Jeg skal også bytte dette på to biler snart, og hadde vært fint med noen bilder og evt. bedre beskrivelse av ting folk har brukt for å feste LCD-displayet:)

Andre som bytte må gjerne legge ut bilder og forklaring og beskrive ting som er kritiske for oss andre nybegynnere 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...