Gå til innhold

BMW dieselmotorer, nyttig info


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nydelig:)

som sagt så har jeg fremdeles artikkelen jeg skrev, men hadde jo vært fint å fått på plass alt igjen.

Har dog ikke hørt noe mer fra admin, men antar at han har et liv utenom bimmers.no han også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forøvrig etterhvert på utkikk etter billige delemotorer/havarerte motorer.

i første omgang topplokk og kam til m51, og gjerne en "komplett" m57..

Jeg har et "komplett" topplokk (minus dyser/glødeplugger) som jeg tviler på jeg får bruk for. Vet ikke tilstand dessverre da forrige eier byttet ut denne toppen med en annen uten å sjekke om den var gåen først.

Du vet ikke om en komplett m51d25 fra 7-serie da? :wink: De fleste på markedet kommer jo fra 5-serie, å da må mye byttes har jeg hørt. Tenkte det kunne være kjekt å ha en komplett motor liggende i tilfelle den som står i får et illebefinnende, noe jeg med min uflaks ikke blir sjokkert over om skjer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

er interessert i det topplokket ditt, men må være en fornuftig pris (det skal kappes i biter).

Ang motor, så er det du skal passe på at du får samme generasjon m51 som det du har, regner med det er m51d25tu du har. Ellers kan jeg ikke se for meg hva som skal være så mye arbeid å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

er interessert i det topplokket ditt, men må være en fornuftig pris (det skal kappes i biter).

Ang motor, så er det du skal passe på at du får samme generasjon m51 som det du har, regner med det er m51d25tu du har. Ellers kan jeg ikke se for meg hva som skal være så mye arbeid å bytte.

Tror du vet bedre enn meg hva som er fornuftig pris på noe sånt, da du tydeligvis har holdt på med dette en stund :wink: Kan jo alltids ta det på pm.

Jeg har en 97-mod., så det kan nok stemme at det er en m51d25tu jeg har ja. Forskjellen på 5- og 7-serie er visstnok at hvertfall bunnpanna er forskjellig. I følge BMW ETK er hvertfall bunnpanna ulik på E39 og E38, og da går jeg nesten ut i fra at det er flere ting på bunndelen som ikke er identisk. Sikkert ikke hokus pokus å tilpasse, men jeg ønsker ikke å evt. måtte skru mere enn nødvendig da dette er bruksbilen min :wink:

Kan sikkert sjekke med GS for å høre hva som skal til for å sette en E39-motor i E38, sånn at jeg evt. vet om jeg kan utvide søket mitt til å omfatte E39 også. Mange flere motorer å velge i da hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Dette er jo en database, og alle databaser lagrer alt (ingenting blir overskrevet, bare forskjøvet). Så det skal i teorien ikke være noe problem å hente tilbake dataene du har postet her.

Fort gjort at ting krasjer og rader i tabellen forsvinner, eller blir korrupte. Den gamle brukeren e34_535tds (memberlist.php?mode=viewprofile&u=4565) finnes ikke lenger. Dvs den er slettet.

Men jeg regner med at det kjøres en offline backup av databasen daglig. I såfall er det "bare" snakk om å gjenopprette.

Problemer kan oppstå om backupmediaet overskrives f.eks hver 30. dag. Da er det om å gjøre at admin får beskjed før det gå så lang tid, ellers så er backupen overskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hei, har ein bmw 325 tds, men den vill ikkje starte på noen måter, har skiftet motor ifra 525Tds og tog alt ledningsnette ifra den gamle motoren som tilhører 3 serien. Men det kjinner og kjinner og får ikkje gang på den. Nytt filter og dieselen kommer , men er det noge spesiel måte og lufte disse motorene på ? Men trur ikkje det e det som e probleme.

Har ikkje akkurat toge Diagnose test på bilen heller, har eg 1 eller 2 stikker til Odb koblingen? ser kun den runde i under pansere på motornette. :(

Eventuelt hvor får eg ein slik diagnoseteseter til ein grei pris? eller bør eg bare levere bilen til nogen som holder på me slikt?

Veiv sensoren kan vell gjer at den ikkje sviver? har skiftet den, og sett den på samme plass. men eg vett ikkje om det e noge hvor nær den skal ver, (motor står i bilen nå, så e vell litt vanskeligt og sjå avstand)

Bilen er ein bmw 325Tds 1994 model.

Takker for alle svar på forhånd! :)

ser at det har vert ein med samme probleme. men får det ikkje til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dieselpumpa på fruens 97" TDS overhalt på det lokale Bosh elektrodieselverksted for et par måneder siden. Grunnen til overhalingen var lekkasje. (mangel på pkk).

Etter dette har forbruket økt markant.

Er det ikke sånn at all justering av disse pumpene skjer av motorhjernen?

Kan de ha justert noe som skulle øke forbruket?

Jeg har også en følelse av at den drar dårligere.

Noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...