Gå til innhold

DIY: M5 speil på E39


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Tenke jeg skulle fremlegge en DIY på montering av M5 speil til E39 ettersom det var etterlyst her tidligere. Framgangsmåten er relativt enkel. Det er bare å demontere dørsidene og stolpehøytaller samt noen plastdeksler så er det bare å gyve løs med skrutrekkeren. Det sitter Torx T25 skruer til speilene originalt, men disse må byttes ut med boltene som medfølger i Umbraco.

Delenr GS bildeler: TH-5M-013 (uoriginale speil, men så og si identiske med originale)

Monteringstid: 30-40 min. per speil inkl. demontering/montering

Verktøy: Torx-trekker T25, umbracosett, stjernetrekker. Jeg brukte løse bitz og skralle.

Merknad: Enkelte klips i dørsiden kan ryke, så er man av den typen hvor alle klips ryker ved demontering bør man ha ett ekstra sett liggende. Jeg røk ingen når jeg demonterte.

Da er det bare å følge bildene under og kose seg. Plug and play. NB! På sjåførsiden må man riktignok ta av kontakta fra bryterpanelet. Spør gjerne om det skulle være noe;

w99pp9u51dozub4i2bbt.jpg

8tozts805zbuh1tmf0qq.jpg

gnl539ws8p47yp108no8.jpg

8w47rxzdmdaqg3k03yhx.jpg

by38lpwmxso6ky47p5pj.jpg

r83yzxfs4dvpbewz0s9s.jpg

mk9ppashfzucitbaca3q.jpg

msbuaudxrzd6ohnhz6bs.jpg

769gc4r5d6bhc4n7dyhd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får håpe den kan komme til hjelp. Den var vel egentlig tiltenkt som ett ytterligere objekt i E39 DIY samlingen slik at det er enkelt å slå opp for de som måtte lure og trenge hjelp. Så forøvrig at jeg hadde lagt ut ett feil bilde, dette er nå rettet opp. Speilene er festet med 3 skruer, det er disse som er markert med de røde pilene på nest siste og tredje siste bilde. Om noe er uklart er det bare å rope ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
hei! hvordan kan jeg koble m5 speilene med sentralen? slik at når jeg forlater bilen så inn feller speilene selv. det samme vil jeg med angel eyes og tåke lysene også

Hei. Når det gjelder speilene så må du jo ha elektrisk innfellbare speil for at dette i det hele tatt vil være mulig. I tillegg mener jeg å ha lest at man må ha en styreboks som kobles mellom speil og boks i døra for at dette skal fungere, men dette må du riktignok ta med et forbehold. Vedr. lys er vel det også noe du må teste ut på egenhånd, men har sett at flere har brukt noen bokser/styreenheter (?) for å få dette til å fungere. Mener Gunnar har nevnt noe om dette tidligere uten å være sikker i min sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kjekt! ødelegger man mange klipps under demontering av dørtrekk?

varmer man opp kantene på dørtrekket med en hårføner og bruker ett kjempestort vanlig skrujern til å vippe ut trekket så går det som en drøm,uansett så blir gammel plast sprø så det er ingen ulempe med noen i reserve.En gummihammer er grei å bruke når trekkene skal på igjen.Trengs litt kraft for at klipsene skal smekke riktig på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin DIY! En ting jeg lurer på ettersom noen vraket speilet mitt i dag er hvordan det er medledninger osv inni der? Fikk brudd på flere ledninger da bilen traff meg nemlig. Følger det med nye ledninger til speilene du kjøpte? Og eventuelt hvor er dine kjøpt? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...