Gå til innhold

Vinterbiltråden (nå 2015/2016 )


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

:lol: :lol: Så biler blir ødelagt av å bli brukt om vintern?? :lol: ja da har dere et problem :) Er bare å vær nøye på å vaske av salt det.. Så regner jeg med bilene deres tåler en vinter eller to ;) Regner med at en snart 30 år gammel bil har sett vinterføre tidligere også ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg har brukt min e28 i 2 vinter.. og bilen har forfalt MYE på de to.. så den skal aldri få salt på seg igjen hvertfall.. så jeg vil kalle det å ødelegge en sånn bil :P

selv om jeg spyla den av ca 5-6 ganger i uka.. så blei den faktisk mer stygg da enn om jeg vaska den mye mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg har brukt min e28 i 2 vinter.. og bilen har forfalt MYE på de to.. så den skal aldri få salt på seg igjen hvertfall.. så jeg vil kalle det å ødelegge en sånn bil :P

Tja..Kan jo hende du var litt sløv på vasking og underspyling også? :) Jeg tror nok en bil som er så å si rustfri fra før tåler en vinter hvis man bare gir den litt forebyggende pleie på høsten, pluss at man må være flink til å vaske. Men skjønner poenget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første vintern var je gikke sløv hvertfall.. spyla overalr der jeg kunne.. inkl under og overalt! bilen var blitt helt gul ved våren.. neste vinter vaska jeg den 1 gang i uka.. og da var den like blank gjennom hele vintern.. bare mere rustflekker overalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morten, du må bruke owatrol/diesel til å rustbehandle bilen med under og helle diesel nedunder lister og slikt, også kjøre en tur på grusveg som støver... så vasker du av bilen dagen... da ruster det ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller brukt en e36 m3 enn e28!! den er jo for fin til å bruke på vintern!

Hehe det er ikke så fin :lol:

såklart en blil tåler en vinter elller 10. men blir fort mye sladding osv. har "driftebane" :P 1 min fra huset mitt. som blir flittig brukt om vinteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...