Gå til innhold

Min BMW 2002 1972 - Summer!


316
 Share

Anbefalte innlegg

T.H.O

jeg har allerede en Mini Cooper S, det er en fin helårsbil. Vel, egentlig egentlig ikke særlig mye til vinterbil men.

Dette er like mye en investering, som en bil. Kommer sansynligvis aldri til å kvitte meg med den, da den bare vil stige og stige. Gjør meg ingenting at den står og godgjør seg i vinterhalvåret.

Barock

Det kommer ikke til å bli noe problem. Bilen får kanskje ekstralys, ut over det vil jeg være veldig forsiktig med modifiseringer.

IMG_0983UT.jpg

DSC_0131.jpg

Mine to små! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott bil.

Men hvorfor betale nesten 100 lapper for en bil som kun kan luftes innimellom alle dagene det er drittvær? For ikke å snakke om alle vintermånedene vi har her i landet...

Jeg hadde heller soleklart gått for en fin helårsbil. Men det er nå bare meg...

Men bilen så kanonflott ut den :)

Det er pga drittvær og vinter at jeg har "mistet" en stor del av bilinteressen! Været her i landet tillater ikke å ha et entusiastkjøretøy i daglig bruk. Med mindre man a) ikke er så nøye på det eller B) bruker MYE tid på vasking og rengjøring både under, inni og utenpå.

Motorsykkel derimot er mye enklere 8) Gjør meg fint lite at den står nyvokset i oppvarmet garasje hele vinteren og de fleste ukedagene ellers i året også... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mads!! Utrolig pen! Denne må jeg se til sommeren :bounce:

Ser ikke helt for meg at du borer i fangeren (eller noe annet sted) for å sette på ekstra lys.

Gratulerer :happybday:

Det gjør jeg ikke, nei... 8) Bilen blir å se på mange treff til sommeren, håper å få med meg det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mads!! Utrolig pen! Denne må jeg se til sommeren :bounce:

Ser ikke helt for meg at du borer i fangeren (eller noe annet sted) for å sette på ekstra lys.

Gratulerer :happybday:

Det gjør jeg ikke, nei... 8) Bilen blir å se på mange treff til sommeren, håper å få med meg det meste!

Inkludert vårmønstringen i Bergen? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...grattis med fet bil:) Er stolt av at du kom deg vekk fra e30 basillen:p

men siden du betaler så mye for en gammel bil...Hvordan er det da med "matching numbers" siden den er omlakkert i en annen farge enn originalt?

Jeg føler at om man er ute etter en slik original bil så må vel lakken være original også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette med "matching numbers" er litt hysteri i enkelte sammenhenger.

Selvfølgelig er matching numbers og sånt litt kult dersom det er tilfellet, men det er ikke det som i mine øyne teller om man skal ha seg en klassiker, sålenge fargene og/eller delene som ble brukt er tidsriktige og mulige å få tak i originalt til disse bilene.

Nå er riktignok ikke denne bilen stygg i originalfargen sin, men bare for å ta et eksempel:

Hadde en bil vært lakkert i en gyselig stygg farge originalt, men senere blitt omlakkert til en langt finere "originalfarge", da hadde jeg nok mye heller tatt den etter at den hadde blitt omlakkert. Men om en bil er omlakkert bør man være veldig obs på hvordan lakkjobben ble utført. Om en bil ble demontert helt før lakkering eller bare maskert inn mest mulig har mye å si. Betaler man såpass mye for en så gammel bil ønsker man jo ikke at det skal være masse maskeringskanter og lakkfrøs rundt omkring overalt, og langt mindre ønsker man at det skal skjule seg stygge sveiser og sparkelflekker under lakken. Et generelt tips når man skal kjøpe bil er å styre unna biler som har blitt lakkert rett før salg, for da er det i mange tilfeller bare jukset sammen og kastet litt lakk på for å få det til å se pent ut i salgsøyeblikket og dermed tjene mest mulig penger på salget. Det som for kjøperen ikke er så veldig kjekt i slike tilfeller er at det etter kort tid dukker opp rustflekker her og der, lakken synker sammen og sparkelflekker, sliperiper med mer kommer til syne etterhvert.. Det er litt risikosport i å kjøpe gamle biler av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, selvfølgelig. Hele bilen er lakkert, inkl motorrom, bagasjerom og dører. "Løse deler" ble også lakkert hver for seg, så jeg tror dette er ordentlig gjort. Var strippet helt ned til dashboardet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, tviler ikke på at din bil har blitt gjort skikkelig arbeid med :)

Syns den ser veldig strøken ut på bildene du har lagt ut og gleder meg til å se flere bilder av den.

Var bare sånn helt generelt ment det jeg skrev i forrige post.

Men ettermontering av lys hadde jeg styrt unna, nettopp for å slippe å borre hull i ting og tang som en annen har nevnt før meg.

Siden dette blir garasje/hobbybil klarer du helt sikkert å leve med at det er litt dårlig lys de gangene du bruker den.

Det er jo litt av sjarmen, er du ikke enig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...