Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

^^ Me too. Da er den dårlig og trenger å bli byttet uansett.

Skjønner ikke hvorfor folk mener han skal betale for den (fra før) ødelagte clutchen.

Jeg er enig med -Roger- og ingard i at med mindre den som låner bilen er særs uforsiktig i bruken av clutchen, er det rimelig at bileier dekker reparasjon, siden det er naturlig at den er blitt dårlig over tid, og at eier visste (eller burde vite) at den var dårlig når bilen ble lånt ut.

Derimot har Saltkjelen et poeng i at det å erstatte den defekte clutchen med en fungerende brukt en, kan være en nærliggende måte å komme til en avtale mellom de to partene, uten å måtte gå veien om en lang og dyr runde i rettsapparatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Hvis jeg låner bort bilen min til en kompis, og clutchen går istykker mens den er i hans "care", så er det da en selvfølge at han fikser den, i det minste betaler deler av kostnaden.. Det var han som var fører av bilen når den gikk istykker.

Hvordan i allverden kan du mene at det er kompisen din sin feil at clutchen røk tilfeldigvis da han lånte bilen din? :shock:

Men jeg kan forsåvidt være enig i at akkurat i denne saken kan det hende at det beste ville vært å bite i det sure eplet og fikse clutchen for å få bilen tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Hvis jeg låner bort bilen min til en kompis, og clutchen går istykker mens den er i hans "care", så er det da en selvfølge at han fikser den, i det minste betaler deler av kostnaden.. Det var han som var fører av bilen når den gikk istykker.

Hvordan i allverden kan du mene at det er kompisen din sin feil at clutchen røk tilfeldigvis da han lånte bilen din? :shock:

Men jeg kan forsåvidt være enig i at akkurat i denne saken kan det hende at det beste ville vært å bite i det sure eplet og fikse clutchen for å få bilen tilbake.

Fordi den ble ødelagt mens han/hun hadde den.. Jeg hadde selvfølgelig sett det ann, om jeg visste den gikk på siste verset ville jeg jo sagt det til vedkommende, og bedt han/hun være forsiktig..

Hvis jeg låner bilen til noen, og noe går istykker mens jeg har den, ser jeg det som en selvfølge at JEG fikser det.

Bilen funket når jeg fikk den, da skal den funke når vedkommende får den tilbake selvfølgelig.

Men dette blir ganske OT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo om fangeren går i stykker siden du treffet er tre. Men clutch som er slite-del og må byttes med en gang iblant uansett skal prakkes på den som kjører bilen akkurat den halvtimen det skjer er teit.

Du som er eier av bil og kjørt den resten av tia burde ta kostnaden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo om fangeren går i stykker siden du treffet er tre. Men clutch som er slite-del og må byttes med en gang iblant uansett skal prakkes på den som kjører bilen akkurat den halvtimen det skjer er teit.

Du som er eier av bil og kjørt den resten av tia burde ta kostnaden..

Selvfølgelig enig.. Skjønner egentlig ikke at det er noe å diskutere engang :?

En clutch er en slitedel og man kan selvfølgelig ikke klandre den personen som kjørte bilen akkurat i det sekundet den røk. Den har jo blitt gradvis slitt gjennom mange år...

Jaja, det er hvertfall forskjell på folk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo om fangeren går i stykker siden du treffet er tre. Men clutch som er slite-del og må byttes med en gang iblant uansett skal prakkes på den som kjører bilen akkurat den halvtimen det skjer er teit.

Du som er eier av bil og kjørt den resten av tia burde ta kostnaden..

Selvfølgelig enig.. Skjønner egentlig ikke at det er noe å diskutere engang :?

En clutch er en slitedel og man kan selvfølgelig ikke klandre den personen som kjørte bilen akkurat i det sekundet den røk. Den har jo blitt gradvis slitt gjennom mange år...

Jaja, det er hvertfall forskjell på folk :lol:

Vet hvem jeg kommer til og låne bilen bort til når jeg vet at clutchen er slitt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo om fangeren går i stykker siden du treffet er tre. Men clutch som er slite-del og må byttes med en gang iblant uansett skal prakkes på den som kjører bilen akkurat den halvtimen det skjer er teit.

Du som er eier av bil og kjørt den resten av tia burde ta kostnaden..

Selvfølgelig enig.. Skjønner egentlig ikke at det er noe å diskutere engang :?

En clutch er en slitedel og man kan selvfølgelig ikke klandre den personen som kjørte bilen akkurat i det sekundet den røk. Den har jo blitt gradvis slitt gjennom mange år...

Jaja, det er hvertfall forskjell på folk :lol:

Vet hvem jeg kommer til og låne bilen bort til når jeg vet at clutchen er slitt :wink:

Sikkert meg du sikter til, siden de kommenterer ting jeg har skrevet.. Vel, du kjører en e34 ifølge profilen din.. Ville ikke kjørt den/rørt den med ildtang engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Hvis jeg låner bort bilen min til en kompis, og clutchen går istykker mens den er i hans "care", så er det da en selvfølge at han fikser den, i det minste betaler deler av kostnaden.. Det var han som var fører av bilen når den gikk istykker.

Hvordan i allverden kan du mene at det er kompisen din sin feil at clutchen røk tilfeldigvis da han lånte bilen din? :shock:

Men jeg kan forsåvidt være enig i at akkurat i denne saken kan det hende at det beste ville vært å bite i det sure eplet og fikse clutchen for å få bilen tilbake.

Fordi den ble ødelagt mens han/hun hadde den.. Jeg hadde selvfølgelig sett det ann, om jeg visste den gikk på siste verset ville jeg jo sagt det til vedkommende, og bedt han/hun være forsiktig..

Hvis jeg låner bilen til noen, og noe går istykker mens jeg har den, ser jeg det som en selvfølge at JEG fikser det.

Bilen funket når jeg fikk den, da skal den funke når vedkommende får den tilbake selvfølgelig.

Men dette blir ganske OT...

Jeg opplevde en gang registerhavari hjemme i garasjen når jeg startet bilen en morgen. Hadde du dekket den reparasjonen hvis du var så uheldig å få låne bilen den morgenen?

En clutch er en slitedel og med mindre du går inn for det ved å slure på clutchen konstant, greier du ikke å slite den ut på en dag.

Dermed fortjener selger å få tilbake bilen med gåen clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en gang registerhavari hjemme i garasjen når jeg startet bilen en morgen. Hadde du dekket den reparasjonen hvis du var så uheldig å få låne bilen den morgenen?

En clutch er en slitedel og med mindre du går inn for det ved å slure på clutchen konstant, greier du ikke å slite den ut på en dag.

Dermed fortjener selger å få tilbake bilen med gåen clutch.

Slik jeg tenker og. Men igjen, som folk sier, så hadde det kanskje vært det beste å hvertfall SENDT MED en klutsj som er i brukbar stand, selvom jeg ikke nødvendigvis bytter den. Da har jeg hvertfall erstattet det som ble ødelagt på turen hjem, klutsjen var jo tydeligvis helt utslitt fra før uansett, så hva det er å erstatte kan jo diskuteres, men det har også blitt diskutert nok nå i grunn.. ;)

Men vi har valgt å kontakte advokat, da det er umulig å få tak i både Jørgen og moren, og vi har heller ikke grunnlag for å melde bilen stjålet (se tidligere innlegg av Pitbullblodie, min mor). Ser med andre ord ingen løsning på denne saken som privatpersoner. Advokaten sendte mail til dem i går, så vi venter spent på svar.

Update kommer så fort noe mer skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på åssen din opprinnelige bil ser ut om du får den igjen(hel)..

Det er jeg også!

Med tanke på clutchen (som mest sannsynlig var helt utslitt), og det inntrykket jeg har fått av denne Jørgen som person og hans kjørestil, så tror jeg dessverre den bilen er langt fra slik den var.

Og med mindre du har gode bilder av bilen slik den var, så blir det store problemer med å bevise dette. Her kan det bli mye ord mot ord.

Tror nok dessverre at denne saken blir en lang og hard nøtt for rettsapparatet.

Sjekker denne tråden daglig og er spent på hvilke svar dere får fra denne Jørgen og familien hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere viser interesse og følger med i denne tråden, folkens! Enda ikke hørt noenting fra dem, selvom dem må ha mottatt mail fra advokaten vår. Og om vi får noen respons er jo uvisst, men de burde virkelig svare advokaten vår hvertfall, på en eller annen måte.. Ellers tyder det bare på at det virkelig er noe muffens, og vi får ta saken i egne hender. Men vi ble enige om å vente på svar på mailen fra advokaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...