Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

^^ Hvis han ikke visste bilen var råtten så skal ha jo ikke fikse clutchen! Den skal vare lengre enn turen hjem..

Men dette kan jo være en advarsel til andre; ikke kjøp biler med kappa fjærer.. Det er vel neppe et sikkert tegn på at eieren behandler bilen pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, politiet har "viktigere ting" å gjøre. Ettersom bilen fortsatt er din, så er det bare å skru av skiltene. Det hadde jeg gjort i hvertfall.

Ja, politiet har rett og slett viktigere ting å holde på med enn å holde på med slikt tull.

øyvind26:

Regner med du hadde syntes det samme hvis DU ikke fikk utlevert DIN egen bil som en nisse har låst inne i garasjen sin og trua med å kaste nøkkelen... :roll:

Politiet kaller dette en rettsstridig forføyning, og anmeldelse er levert.

Jeg ville gjort leksa mi på forhånd slik at jeg ikke havnet i en sånn situasjon. Det er jo ikke sånn at bilen har blitt stjålet - her har det foregått et bytte og den ene fikk kalde føtter når bilen ikke var like gull som han hadde trodd.

Likefullt har begge vært dumme, og vil kanskje ikke gjøre en slik tabbe igjen. Det er flott, for det er jo fint å lære av sine feil. Jeg antar at det er unge mennesker det dreier seg om her ettersom mamma er inne og må backe opp sønnen på nettet.

Imidlertid er dette en liten fillesak (bilene er jo knapt verdt en krone) som det er helt tullete at politi og rettsvesen skal bruke ressurser på, og bør således løses mellom de parter det gjelder uten offentlig innblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort leksa mi på forhånd slik at jeg ikke havnet i en sånn situasjon. Det er jo ikke sånn at bilen har blitt stjålet - her har det foregått et bytte og den ene fikk kalde føtter når bilen ikke var like gull som han hadde trodd.

Likefullt har begge vært dumme, og vil kanskje ikke gjøre en slik tabbe igjen. Det er flott, for det er jo fint å lære av sine feil. Jeg antar at det er unge mennesker det dreier seg om her ettersom mamma er inne og må backe opp sønnen på nettet.

Imidlertid er dette en liten fillesak (bilene er jo knapt verdt en krone) som det er helt tullete at politi og rettsvesen skal bruke ressurser på, og bør således løses mellom de parter det gjelder uten offentlig innblanding.

Du, unnskyld meg her! Bilen min er fremkomstmiddelet mitt uavhengig av salgsverdi. For meg er nemlig bilen min verdt "alt", uansett! Hvorfor gidder du i det hele tatt å svare? Du kan bli så provosert du bare vil over hvor lav prisklasse bilene jeg kjører tilhører, men kast heller telefonen din i veggen enn å la det gå utover tråden min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si at det er en prinsippsak og grenser nesten til svindel Øyvind.... Uansett verdi på bilen.

Er den full av rust under og defekt clutch (siden den levde kun en drøy time velger jeg å kalle den defekt). Så er ikke den verd prisen gjenspeilte i annonsen.

Men en ting er det ikke tvil om, bytte er gjort og ingen kommer ut av saken uten ekstra kostnader. IXen må ned, og på henger. Dette koster fort 2000,- med leie, bensin, bom etc... Og når den er nede igjen, ville jeg truet med anmeldelse om du ikke får din 520 tilbake.

Clutch ville jeg gitt faen i, for som sagt tidligere i tråden. Hadde du KJØPT bilen og clutch hadde rykt med engang så hadde man hevet kjøpet eller krevd delvis refusjon i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg misliker tonen din oyvind26..

Du lider tydeligvis av fullstendig mangel på forståelse for at, ja nettopp, enkelte unge mennesker som har spinket og spart opp kr til sin første bil, ser på denne bilen som gull. Selv om den i din velstående (?) verden ikke er verdt ei krone!

Vedr. å backe opp sønnen min, det er MIN bil dette gjelder, jeg har ikke råd til å tape 35000.- uansett hva du måtte mene. Se deg litt omkring utenfor, så kanskje du får øye på noen som ikke er like heldig stilt økonomisk som deg selv!

Jeg betaler skatten min, ergo jobber politi og rettsvesen for meg, og jeg har krav på hjelp når noen holder tilbake min bil uten noen form for avtale eller tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si at det er en prinsippsak og grenser nesten til svindel Øyvind.... Uansett verdi på bilen.

Er den full av rust under og defekt clutch (siden den levde kun en drøy time velger jeg å kalle den defekt). Så er ikke den verd prisen gjenspeilte i annonsen.

Men en ting er det ikke tvil om, bytte er gjort og ingen kommer ut av saken uten ekstra kostnader. IXen må ned, og på henger. Dette koster fort 2000,- med leie, bensin, bom etc... Og når den er nede igjen, ville jeg truet med anmeldelse om du ikke får din 520 tilbake.

Clutch ville jeg gitt faen i, for som sagt tidligere i tråden. Hadde du KJØPT bilen og clutch hadde rykt med engang så hadde man hevet kjøpet eller krevd delvis refusjon i pris.

Helt enig med deg. Men er det noen som kommer ut av denne saken uten ekstra utgifter så er det tydeligvis han jeg byttet med... For å få ordnet opp i dette omgående så er det jeg/min mor som må stå for alle utgiftene, noe som er utrolig leit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg misliker tonen din oyvind26..

Du lider tydeligvis av fullstendig mangel på forståelse for at, ja nettopp, enkelte unge mennesker som har spinket og spart opp kr til sin første bil, ser på denne bilen som gull. Selv om den i din velstående (?) verden ikke er verdt ei krone!

Vedr. å backe opp sønnen min, det er MIN bil dette gjelder, jeg har ikke råd til å tape 35000.- uansett hva du måtte mene. Se deg litt omkring utenfor, så kanskje du får øye på noen som ikke er like heldig stilt økonomisk som deg selv!

Jeg betaler skatten min, ergo jobber politi og rettsvesen for meg, og jeg har krav på hjelp når noen holder tilbake min bil uten noen form for avtale eller tillatelse.

Javel, men dere velger å lufte dette på et offentlig forum, og da må det vel være greit at folk har andre oppfatninger enn dere selv?

Jo, takk. Jeg har selv vært 18 og kjøpt flere biler, med vekslende hell selvsagt, og litt læring på veien.

Å tape 35000,- er utrolig kjedelig uansett hvordan økonomi man har, det er jeg enig i. Men det er da mottatt en bil som betaling for den andre her? Så pengene er på ingen måte tapt. Det er en muntlig kontrakt (som er like bindende som en skriftlig) om bytte av biler slik det er fremsatt her, og det er mulig man trodde man skulle gjøre et bedre bytte enn det skulle vise seg å være. Det viktige med bilkjøp/bytte er jo at man sjekker det grundig FØR man handler, og det var jo ikke gjort her. At clutchen ryker så fort kan jeg vel muligens være enig i at er grunnlag for en form for prisavslag.

Alle betaler jo skatt, men det betyr ikke at politi og rettsvesen skal befatte seg med ALLE typer anliggender som hvem som helst måtte komme med. Så vidt jeg forstod var vel beskjeden fra politiet at dette måtte dere løse selv. Det høres fornuftig ut.

Hadde dog vært interessant å få vite den andre versjonen av denne handelen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...