Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

jeg må bare spørre.. på den b7'en.. er den isolasjonsmatta på torpedovggen hel? og har du event lyst å selge den? :D

trenger også den soms itter foran varmeapp motoren.. om du skjønner. den er skrudd fast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg et par timer i garasjen i dag også, så nå er ledningsnettet til ABS og diverse ute fra delebilen. Som dere ser, så ligger det en klase med ledninger igjen - og jeg gadd rett og slett ikke å dra de igjennom torpedoveggen alene i dag. Da var det bedre å hoppe i dusjen, og tilbringe litt kvalitetstid foran tv med madammen...

iewgknen32nfn926lsym.jpg

Jeg fikk nå tatt ut (i sin helhet) den elektriske takluka... Og ja, den er selvsagt i glass... *liker* :wink:

nbx0ytzvfrun65o16l7l.jpg

Og som jeg lovet deg Morten, her er et bilde av matta i torpedoen. Brukt, slitt - men langt fra den værste jeg har sett..

33muzdhfy0271p39guij.jpg

Så mer å se var det desverre ikke i dag, og ei heller de neste 2 ukene++... Jeg reiser på jobb igjen på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så litt slitne ut ja. hehe. .. også var det masse høl i den på høyre siden ?... ( venstre på bildet) er den hel på høyre siden egentlig ?

den plata som er over denne da? som dekker for varmeapp motoren og viskermotoren.. er den rusten og fæl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på jobb i Stavanger, og for en gangs skyld var jeg happy med det.

Jeg og Pernezz tok oss en tur til Taxibjørn på E28-låven i går, og hadde en særdeles hyggelig kveld i lokalene hos han. Hyggelig prat og mye morro gjorde kvelden til et lyspunkt i hverdagen på jobb.

Jeg hadde selvsagt et ærend, og det ble helt perfekt. Jeg endte opp med en helt ny E28 fordør, og dette gjør jo at når jeg kommer hjem så kan jeg levere resten av delene på lakk. Den forbannede gjennomrustede fordøra jeg hadde fra før blir nå erstattet med en flett ny en. Så da har jeg 3 stk nye dører, og førerdøra er jo 100% strøken - så nå smiler jeg igjen. Eneste minuset er jo at det er 12 dager til at jeg skal hjem igjen da.....

Her er et bilde av herligheten:

ymxkz1nu230byw0oe0wz.jpg

Så jeg vil med dette takke Taxibjørn for å la meg kjøpe denne døren, samt for en trivelig BMW-kveld på E28-låven....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så litt slitne ut ja. hehe. .. også var det masse høl i den på høyre siden ?... ( venstre på bildet) er den hel på høyre siden egentlig ?

den plata som er over denne da? som dekker for varmeapp motoren og viskermotoren.. er den rusten og fæl?

Den er faktisk ikke så værst, og de hulla du ser er kun åpninger for ABS-ledn. nett samt en annen kabelgjennomføring.

Plata som er over denne, trenger jeg selv desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er helt umulige å få tak i. Er tomt i alle land nå, og jeg ser alle skriker etter brukte rundt om på diverse forumer...

Men jeg skal prøve å få den hel av, så kan vi nå se om det er en du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Er litt rart at de ikke kan/vil produsere opp?

Jeg husker at for noen år siden skulle jeg bestille ny travers foran til E21en min, men den var gått ut/tomt på lager.

Men de hadde gitt beskjed fra Tyskland at hvis 5 (eller var det 10??) stk ønsket å bestille, så kunne det fikses.... Men kanskje det bare var vas fra BMWs side, ikke vet jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Er litt rart at de ikke kan/vil produsere opp?

Jeg husker at for noen år siden skulle jeg bestille ny travers foran til E21en min, men den var gått ut/tomt på lager.

Men de hadde gitt beskjed fra Tyskland at hvis 5 (eller var det 10??) stk ønsket å bestille, så kunne det fikses.... Men kanskje det bare var vas fra BMWs side, ikke vet jeg....

Tror ikke det bare er vas, da jeg har hørt andre nevnt eksempler på at det faktisk blir gjort. Men det kan gå lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Er litt rart at de ikke kan/vil produsere opp?

Jeg husker at for noen år siden skulle jeg bestille ny travers foran til E21en min, men den var gått ut/tomt på lager.

Men de hadde gitt beskjed fra Tyskland at hvis 5 (eller var det 10??) stk ønsket å bestille, så kunne det fikses.... Men kanskje det bare var vas fra BMWs side, ikke vet jeg....

Tror ikke det bare er vas, da jeg har hørt andre nevnt eksempler på at det faktisk blir gjort. Men det kan gå lang tid.

Har faktisk sendt forespørsel på den matta på torpedoveggen.

BMW produserte siste i 2006, og hadde ikke tenkt og produsere den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...