Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer Pedi! Det må være en sinnsyk godfølelse etter så mange år, og gi ekstra energi for å fortsette på bilombygginger.

En stor dag etter så mange år, så krysser vi fingrene for at det ikke blir en blåmandag :D

Hvordan du trylla ned vekta forblir bimmers mest etterspurte hemmlighet en stund nå. Kanskje det er en kvinne på kvinnedagen som må til for å tryllle sånt gjennom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du trylla ned vekta forblir bimmers mest etterspurte hemmlighet en stund nå ;)

Jeg tror ikke det er noe spesielt vektkrav i biltilsynets verden, sålenge de stoler på personen og man kan se at bygget er gjennomført, og at det ikke kommer en halvdau slask inn og skal ha godkjent et eller annet så er egentlig alt mulig.

Jeg har selv fått godkjent noe som i utgangspunktet var helt umulig, de to første kontrollørene bare lo av meg når jeg ville ha det godkjent, men jeg fikk brukt timen med visning godt og gikk derifra med papirer og stempel på at bygget var godkjent. Til tross for at jeg hadde hørt fra alle hold at det var pine umulig.

SØK først, MASSE dokumentasjon, OPPFØR deg ordentlig, IKKE tro du er noe. da er du i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra att det virker som dette går rette vei:) !!men jeg blir litt frustrert kjenner jeg når det nokk en gang vister seg att denne statlige instansen ikke har lik praksis på hver stasjon. Det er helt latterlig og useriøst! Men virkelig kjempe bra att dette ser ut til og ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer (med godkjent part 1 ), Pedi ;)

Satt å gliste fra øre til øre ista :D

Satt en kompiss gjeng her ready for å se film, mens jeg satt klint opp til tv skjermen å las oppdatering ;)

Får vertfall sove godt i natt og, denne dagen har jeg tenkt lenge på !

Går det bra, eller går det ikke bra ! Men jaggu så er det 99% fra godkjent bil ;)

Er vel gledens dag når du får skiltene i hånda å bare å montere de på bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som forventet hos BT, men ingen gratulasjoner fra meg før endelig svar er gitt.

Man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt sies det, men krysser fingre og tær for deg.

Som bmwmaxi skrev er det andre som har fått "godkjent" så langt og kontramelding etterpå.

Men jeg har av en eller annen merkelig grunn troen på at det går din vei likevel, tilslutt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg i rekken av gratulasjoner og håper virkelig at det kun er formaliteter og et kjapt stempel på mandag! Fikk skikkelig gåsehud da jeg kom til det siste bildet i innlegget ditt :P

Både bilen og du fortjener godkjenning [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% gratulerer! :-)

Førsteinntrykket mitt er at Petra nok ikke har helt kontroll på reglene, de er temmelig klart formulert i de svarene jeg har sett i ulike søknader. ("Ikke anledning til å justere opp totalvekt...etc")

MEN, ingenting overrasker meg når det gjelder BT. Har selv også erfart å få "umulig, må godkjennes av BMW fabrikken", via "kan godkjennes, men kun vha TüV papirer", til "Ombyggingen anbefales godkjent".

Det gjelder å treffe rette vedkommende på rett dag.

Derfor håper jeg byråkraten som skal stemple dette på mandag har hatt en fin helg, og at Petra klarer å formidle hvor bra bilen din er. Du har fortjent godkjenningen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...