Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Helt fantastisk å lese om hvor mange som gleder seg på mine vegne!

Men husk, som jeg sa: alt er ikke i boks ennå. LETT snur de på flisa, og jeg står tilbake med et konkret avslag...

Mandag..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk å lese om hvor mange som gleder seg på mine vegne!

Men husk, som jeg sa: alt er ikke i boks ennå. LETT snur de på flisa, og jeg står tilbake med et konkret avslag...

Mandag..........

Da blir verdens største kollektive knyttneve levert på ditt lokale biltilsyn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som forventet hos BT, men ingen gratulasjoner fra meg før endelig svar er gitt.

Man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt sies det, men krysser fingre og tær for deg.

Som bmwmaxi skrev er det andre som har fått "godkjent" så langt og kontramelding etterpå.

Men jeg har av en eller annen merkelig grunn troen på at det går din vei likevel, tilslutt.. :)

faktisk enig med deg der moe, skal få en STOR gratulasjon fra meg når du har vognkortet klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en viss forskjell på en såpass fint bygd bil, med en voksen kar med all dokumentasjon i orden, mot Laffen på 19 år som sliter med å holde buksa over knærne, subber lutrygget i kontrollhallen på siden en rustvogn og vil ha den godkjent med Black&Decker senkesett og "tusn hæst", som en kar så fint sa om den råtne gamle Taunusen sin.

Takk, det må sies at det var nettopp det hun sa til meg også.

Hun sa jo også at "bare det at du ventet med å begynne å DEMONTERE bilene til forhåndsgodkjenninga var i orden, viser jo forskjellen på deg og alle de som allerede har bygget om bilen FØR de søker...."

Men alt i alt, å imponere kontrolløren fra Biltilsynet må jo være et pluss mtp den kontorrotta som skal stemple "godkjent". Jeg fikk jo følelsen av at hun ville at jeg skulle få den på veien, for hun spurte meg jo om jeg MÅTTE ha ut skilter i dag - eller om jeg kunne vente til mandag. Der og da følte jeg at avgjørelsen om godkjenning var tatt, og at det med kontorrotta bare var en formalitet. Og hun tok meg jo i neven og gratulererte meg med velbygget bil i tillegg etterpå, det må jo bety noe det....?

Det er her svartet ligger, er bare mennesker de og, føler nok de får mye hets fra folk som ikke får godkjent de "strøkne" byggene sine...

Gratulere med bra start på godkjenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne kommentert hvert enda innlegg her, men helsike mann... e jo 4 sider med gratulasjoner!!! Hehe, jeg bare bukker og bøyer meg i støvet for dere alle..

Så bra att det virker som dette går rette vei:) !!men jeg blir litt frustrert kjenner jeg når det nokk en gang vister seg att denne statlige instansen ikke har lik praksis på hver stasjon. Det er helt latterlig og useriøst! Men virkelig kjempe bra att dette ser ut til og ordne seg.
50% gratulerer! :-)

Førsteinntrykket mitt er at Petra nok ikke har helt kontroll på reglene, de er temmelig klart formulert i de svarene jeg har sett i ulike søknader. ("Ikke anledning til å justere opp totalvekt...etc")

MEN, ingenting overrasker meg når det gjelder BT. Har selv også erfart å få "umulig, må godkjennes av BMW fabrikken", via "kan godkjennes, men kun vha TüV papirer", til "Ombyggingen anbefales godkjent".

Det gjelder å treffe rette vedkommende på rett dag.

Derfor håper jeg byråkraten som skal stemple dette på mandag har hatt en fin helg, og at Petra klarer å formidle hvor bra bilen din er. Du har fortjent godkjenningen! :-)

Jørgen, Hardtop - og sikkert mange flere av dere andre også...

For det første, bilen er ikke stemplet godkjent ennå - så vi får jo se hva som skjer mandag.

For det andre, så veeeeldig ulik praksis her kontra andre stasjoner er det ikke. Her i Haugesund er vel plassen de har vært strengest på det med vekt, merk dere at Arne Bakkevig er stasjonert her.

For det andre, jeg har levert en søknad som gikk på 42 sider med vedlegg, pluss at jeg hadde med endel dokumentasjon som jeg la ved i tillegg når jeg kom på fredag. Vi satt en halvtime og gikk igjennom papirer før kontrollen. Når vi hadde fått bilen inn, kom ALLE som var på jobb inne på kontrollstasjonen for å se hva "Lae'n" kom med nå... Tilogmed han som innvilget søknaden i sin tid kom ut fra kontoret for å hilse på. Jeg burde tatt et bilde av de også, så hadde dere sett x-antall personer diskutere vekt-problematikk vedrørende min bil. Så hvis dere tror at Haugesund ikke er firkantet på vekt, så tar dere feil.. Det er de.... Utgangspunktet var at vektene ikke kunne endres, så noe rett har jeg fått frem i dokumentasjonen min....

Så Petra gjorde nok sin jobb hun ja.... Og hun hadde god greie på bil, det var det ingen tvil om...

hvorfor sa du ikke att du ville ha skilt på fredag da? :)

Fordi jeg hadde ikke verken eu-godkjenninga i orden eller skilter liggende hos BT, og jeg hadde ikke tid til å ordne med alt...

Derfor... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk inntrykk av at Petra satt og regnet på dette, men hvis halve trafikkstasjonen var med og diskuterte kan man vel bare gratulere med det samme. :-)

Hun regnet på det etter at jeg hadde vært på vekta ja, helt korrekt.

Selve diskusjonen med hele gjengen var rett etter at jeg kjørte bilen inn på stasjonen første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Lykke til på mandag! Var så heldig at jeg fikk se denne bilen ute å kjøre på fredagen!

Hvilke treff blir denne å se på treff fremover da ? Har jo ett lokalt vårmønstring treff i hgsd 28. april, og ellers i vårmønstringene i bergen og stavanger i starte av mai. Kule treff med mye blandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart, for på fredagen stoppet jeg på en bensinstasjon for å tanke litt. Der kom det 2 mann i 40-årene bort til meg og snakket til meg som at de hadde kjent meg i hundre år... Det var jo morro da...

På Biltilsynet var jeg eneste "kunden", foruten en på motorsykkel. Han kom også bort og kikka på denne "gamle" bilen med stor iver.

Parkerte på jobb, og når jeg skulle gå så var det 2 stykk der også som kom bort mens jeg rigget meg klar... Voksne mennesker, og han ene skrøt av motorlyden - mens han andre lurte på hvordan det gikk på BT?... Aldri sett de heller før, men kult at folk bryr seg!

Traff jeg deg men jeg var ute å kjørte, Rwd-kid? Jeg traff mange som hilste langs veien, men ingen som jeg med sikkerhet kjente igjen...

Alt i alt, det var sol og bra vær på ettermiddagen. Bilen noenlunde ren, og bare glede alt. Så om jeg ikke såg hvem som hilste - jeg hilste nå igjen jeg til de fleste, hehe...

Treff....

Jeg er jo ikke akkurat den som reiser mest rundt om, og skal ha konfirmasjon 12 mai - så mai blir nok en "tom-konto-måned".

Skal det være vårmønstring 28 april i Hgsd sier du? Det må jeg gjerne ha med meg da?

1. mai skal jeg sørover, og stille opp på "Jærdagen" var planen. Er et flott treff, for alle merker såvidt jeg har forstått det.

18. mai er den store dagen. E28-låven treffet på Sola, Stavanger. Dato er nå endelig fastsatt, og dette blir morro!

Gatebil i slutten av mai frister, men har ikke barnevakt (madammen på sjøen), så det kan bli vanskelig.

21/22 juni er det jo E30Meet, blir sjefs det også.

August "engang" forsto jeg det slik at BMW CCN skal ha et "treff" på Årabrot Go-Cartbane, Haugesund. Der blir jeg nok også å finne.

Hadde planer om å legge turen en helg i sommer til Arendal for å hilse på noen gode venner, og håpte at jeg kunne kombinere det med et BMW-treff. Men visstnok så er det ikke noen organiserte treff i det området.

Dette er mitt foreløpige skjema i 2013, men så har jeg ikke verken oversikt eller peiling på hvilken andre treff som er, eller bør oppleves. GS Bud blir for langt, jeg er for gammel til å kjøre 12 timer hver vei på en helg... Men håper jo at det kan komme en invitasjon eller noen tips om hva som skjer/bør oppleves etterhvert som bilen brukes og vises frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...