Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, siste bildet der ble jo helt kanon!!

Liker bedre å ta bilder (av ting som ikke beveger seg) enn å bli tatt bilde av, iallefall i slike settinger... Men for all del, det er jo faktisk litt morro å ha et bilde av en selv med første pokalen... Takk for bildet, Torbjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, siste bildet der ble jo helt kanon!!

Liker bedre å ta bilder (av ting som ikke beveger seg) enn å bli tatt bilde av, iallefall i slike settinger... Men for all del, det er jo faktisk litt morro å ha et bilde av en selv med første pokalen... Takk for bildet, Torbjørn!

Bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fin bil Ivar! Gratulere med pokalen:D
grattis me pokal :) den første, men neppe den siste ;)
Gratulerer med vel fortjent pokal :) Strøken bil :)
Gratulerer med pokal, helt klart fortjent! Gleder meg til å se skuta :D
Gratulera med premie. Vel verdt!

Takk for det, det var en god følelse å stille med egen bil på treff.

At bilen mangler noen viktige detaljer plaget meg i begynnelsen, men når folk kom bort og smilte og gratulerte - så glemte jeg det av. Og siden jeg fikk en pokal i tillegg, så var dagen fullkommen!

Nå er vel jeg eldre enn deg da junior :lol:

Damn, er du? Da må du vel være bortimot 200 år du da? ;)

Er bare helt utrolig hvordan du har fått til denne bilen ! :)

Gratulerer med velfortjent pokal, og Norges mest gjennomførte e28!

Tusen takk for det, er morro at du syns det!

Men du skulle nå gjerne ha sett bilen "live" før du skryter meg opp i skyene. Om jeg syns at det er aldri så morro å få slike flotte kommentarer, så er jeg bastant på at dere må huske at denne bilen ikke er bygget som en "garage queen". Den er montert sammen for å brukes i både sol og regn, med masse nye deler, men selvsagt også masse brukte. Så standarden er god, over gjennomsnittet vil jeg påstå, men den er ikke superstrøken. Den har sine "flaws", og jeg er egentlig glad for det. For hadde den vært "flawless" så hadde jeg nesten vært nødt til å kjøre påen i lukket tilhenger, samt å ha sperrebånd rundt bilen på treff - og det har jeg aldri vært fan av.

Så jeg takker for de fine ord, det gjør jeg virkelig - men ikke skru forventningene for høyt opp. Det er en gammel bil, i en bra tilstand. Ei heller er jeg en "detailersclubtype", så polering og slikt er ikke min greie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di som kjenner meg har til tider ment jeg klager en del og er negativ osv bla bla bla :lol:

Så når alle skryter her i tråden kommer jeg og "klager" litt

Jeg fikk sett en del på denne bilen i helgen, og det er selvsagt en ekstremt ryddig bil som få andre matcher. :D

MEN, beit meg merke i en ting som jeg reagerte litt på som Ivar sikkert har en forklaring på.

-Listene og håndtak er lakkert i sort blank

-Nyrene er lakkerte?

Det var kun di to tingene jeg ble litt overrasket over å se siden bilen ellers heller kraftig mot Original look'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt listverk, lyktegrill, nyrer (les:den sorte delen), dørhåndtak, baklykter osv er lakkert svart blank. Helt bevisst, jeg er virkelig fan av blank svarte lister osv, har vært det helt siden jeg gjorde det første gang i 1996 på en giftgrønn E21 jeg hadde...

Svart blank syns jeg er finere mot fargen enn matt svart. Møtte mye motstand når jeg presenterte dette for allmenheten, men av de som har vært å sett bilen live (og visste hva de skulle se på) syns at jeg gjorde et godt valg.

Men klart, can't please'em all, så hvis du ikke likte det så er det selvsagt helt ok. Jeg er selv dødsfornøyd. Dette er ikke en concourse-bil, så at jeg har en ikke-original farge på bilen og ei heller original shadow farge på listverk - så er dette litt "Pedi-way". Og jeg liker det...

Men en ting er helt sikkert Sven, det er at jeg ikke oppfatter dette som klaging. Dette er konstruktiv kritikk, og det liker jeg. På den annen side sett, så trives jeg derimot bedre med at du ikke liker mitt fargevalg - enn at du feks syns at motorrommet såg forferdelig rotete ut, at klaringene på kaross-delene var for dårlige eller lignende. Som jeg sa tidligere, can't please'em all... Folk har forskjellig smak, og det er helt greit. Jeg søker ikke slavisk mot originalpoliti-looken, men trives med å følge den rimelig tett. Så der jeg har ønsket å spore litt av, så har jeg gjerne gjort det - med god samvittighet.

Gå imot strømmen med god samvittighet du, for meninger er til for å ytres....

Hva slags dimensjon har du bakhjulene?

De dekkene jeg har på nå, er noen dekk som er litt "forsøkskaniner" - de er bare på for å teste klaringer med bruk av 10" felg og avstand ut mot hjulbue. Hjulbuen er ikke valset ut pga hjulbuelistene, men kanten er forsiktig lagt opp.

Har 245/40-17 på nå. Jeg hadde først 255/40 runflat, men de hadde et sinnsykt byggemål - og subbet borti. Skulle legge på 255/40 med lavt byggemål, men på fredag når dekka skulle på - viste det seg at de to 255ene som var lagt av til meg, var blitt solgt. Så det eneste han hadde inne var 245/40, så da prøvde vi de (for jeg skulle jo på treff i går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...