Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

du skal ha 255/40-17 bak ;) ikke rart 255/45-17 subber..

Damn, ikke spør - men jeg skreiv feil.... :oops::oops:

Dårlig på multitasking jeg, nytter ikke å skrive innlegg mens jeg diskuterer jobb på samme tida....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor rommet va jo strøkent det, kan det stemme jeg så en uorg dump også?

Det kan nok være smart å få en som liker å shine til å ta den før stripene skal på. Da blir den lett å holde ren og pen etter kjøring i vestlandsvær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fantastisk stykke bil....Gartulerer så mye med velfortjent pokal :D

Takk for det, du stiller jo ikke akkurat svakt når det gjelder bilbygging du heller - så det verdsettes å få slik tilbakemelding :)

Motor rommet va jo strøkent det, kan det stemme jeg så en uorg dump også?

Det kan nok være smart å få en som liker å shine til å ta den før stripene skal på. Da blir den lett å holde ren og pen etter kjøring i vestlandsvær

Du såg en uorg dump ja. Ikke (førstegangs-)montert av meg....

IMG_7521.jpg

Grunnen til at den fortsatt står, er at jeg liker prinsippet til en dump - men ikke forkjølelsen. Så en resirc. dump er muligens det jeg ender opp med.

Sidene på bilen skal slipes og poleres opp før stripene skal på ja. Det er nettopp derfor jeg IKKE har striper på ennå, da han "slipekongen" som jeg bruker har vært så steike bizzy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, gratulerer med skilter og pokal. :applause:

Takk for det! :)

Første treff er over, men mekkinga skal ikke ta slutt for det...

I dag måtte arkivskapet hvor bremsene bak ligger til pers... Bare til å borre ut driten, enkelt å greit...

IMG_2997_zps4e860e21.jpg

Endelig! Voila!

IMG_2998_zps788f19e2.jpg

De gamle 535-Alpina B7 bremsene har nå gjort sin jobb for siste gang... De overlevde godkjenninga, så da er det jo greit.

IMG_0016_zps9f6f1662.jpg

Tror du jaggu ikke at konemor kom med Scampi til meg? Nammi!!

Men faen ta, jaggu sneik hun til et bilde...

IMG_0027-1_zps61b1e16f.jpg

Dette ser nå bedre ut syns jeg, med ventilerte, slissa og borra skiver:

IMG_0030_zpseb8a8a36.jpg

Monterte i samme slengen stålomspunnede bremseslanger, så nå skal det bli good!

IMG_0029-1_zps0dafd15a.jpg

That's all for tonight!

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott! :)

Fint med elokserte skiver, så slipper man at de ruster inni ventileringa, hullene og slissene! :)

Ja, med Zink-belagt overflate satser jeg på at de varer litt lenger... Har det på de foran også.

Gratulerer med skilt og pokal !!

Jeg gleder meg til 1 mai treffet på

Jærhagen ! Endelig har jeg fått meg en

Verdig konkurrent !

Vi får nå se hvor verdig den er, men takk for gratulasjonene da ;)

Gleder meg til i morgen, skal bli stas treffet i morgen!

Gratulerer med pokal! :D lurer på om jeg må ta meg en tur til jærhagen å sjå på bilen din :P e for lenge og vente til e30 meet hehe :P

Takk for det... Spørs om det er vits i å kjøre opp bare for min bil, det må jeg få si... Men det er jo masse annet flott som kommer, så turen hadde ikke blitt forgjeves uansett. Nivået på Jærdagen er, såvidt jeg vet, et bra arrangement med et stort og høyt nivå på bilene... Det var en E28 M5 som stakk av med premie i fjor (les: Taxibjørn's grombil), så det blir nok ikke en premiert E28 igjen i år vil jeg tro (been there, done that - right?). Men for all del, jeg gleder meg til treffet, med fine biler og mange koselige mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin og digg oppgradering av bremsene PEdi (Y)

Ja, det er en fin oppgradering. Kunne jo saktens tatt mer bilder og forklart osv - men det ble bare ikke slik...

Når planlegger du/dere å kjøre til Klepp?

Vurderer det litt selv, men værmeldingene kunne jo vært hakket bedre.

Jeg hadde planer om å være i Stavangerområdet senest kl 0900, for jeg skulle ha vasket av litt støv og skitt før jeg legger snuten sammen med Taxibjørn mot Klepp.

Tror jeg også må komme en tur til Jærhagen for å se på denne flotte bilen :)

Bare ta turen, desto mer mennesker jo mer morro blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 1987 modell.

Jeg higrer ikke akkurat mot den "gamle" skilt-typen, jeg er faktisk fornøyd med de skiltene jeg har nå. Syns de kler bilen greit. Hadde jeg ønsket den gamle typen skilt, så hadde jeg LETT montert slike, lovlig eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...