Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte bare dele dette med dere....

Etter å ha ramlet over en reportasje i en lokalavis, måtte jeg flire litt med meg selv. Jeg skjønner jo at lokalavisa ikke akkurat kan ansette motorjournalister, men de kunne nå sendt en som hadde LITT motorinteresse da :)

qflmfrr43t7j8k0sw530.png

Ikke akkurat spennende lesing (var mer tekst enn dette, men resten var om bobler og blomsterkassebiler), men i avsnitt nummer to kommer det et par linjer om bilen min... Og klart at det er morro at bilen blir omtalt, men han kunne nå tatt seg brydderiet med å skrive en bedre tekst enn "en strøken BMW av eldre årgang".... Fikk jo bilen min til å høres ut som en 60-talls vaskemaskin...

rlij4f4ow4odu93ndt5z.png

Stakkkkars 2.5 millioners Merc'en som sjarmerte halve publikum og dommercrewet med sitt siiiiinnsyke motorbrøl - men måtte se seg slått av en gammel Bimmer allikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den Mercedesen der er kul som bare det den... Sinnsyk låt i den motoren, ingen tvil om det...

Lurer på hva sjefen på Mercedes hadde sagt hvis han hadde hørt at duden som "lånte" den med seg fra utstillingsvinduet sto å testa turtallssperra på treffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den Mercedesen der er kul som bare det den... Sinnsyk låt i den motoren, ingen tvil om det...

Lurer på hva sjefen på Mercedes hadde sagt hvis han hadde hørt at duden som "lånte" den med seg fra utstillingsvinduet sto å testa turtallssperra på treffet ;)

Hørte dei snakket om det: Hadde sjefen hørt det så hadde ingen fått prøvd bilen meir, å han hadde klikka i vinkel ;) Bilen er jo tross alt til salgs, kjedelig å kjøpe en bil til den prisen som har vært meir på turtallssperra enn på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett den stått i kø flerne ganger til å fra jobb med prøveskilter på :P samt dagligdags kjøring ellers.

rakk ikke dette treffet selv da jeg var på jobb.. synd jeg ikke fekk sett e28n din Pedi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, og kjerringa på fylla igjen... Deilig, det betyr jo litt lovlig garasjetid for meg :)

80-tallet var jo som dere fleste gjerne vet, spesiellt på veldig mange måter. Mange rare ting ble sagt og gjort, og det gjør at jeg tenker tilbake på Alpina's kronikk.

Superbiler ble endelig definert som et konsept (som gjerne ikke alle er helt enige med meg i), og tuner-firma gjorde mange fantastiske fete stunt. Men det som alltid har fasinert meg, er stempelet som E28 Alpina B7 Turbo fikk: "Verdens raskeste sedan på 80-tallet". "Familieracer" var også et begrep som definerte E28 Alpina B7 Turbo.

Og hva var en familieracer på 80-tallet?

Stasjonsvogn? Ikke på 80-tallet, her var det 4 dører og 5 sitteplasser som var avgjørende....

Og for meg som har et hockey-lag i antall unger, så er det jo én ting en familieracer bare MÅ ha......

Jo, nettopp... Hengerfeste...

Må jo kunne dra en campingvogn ved behov, ikke sant?

Så da var det jo bare til å hente delene mine fra malingsavdelingen på jobb i dag, ferdig sandblåst og primet:

IMG_3108_zpsfdb3c229.jpg

Damn, er det mulig å ha sååå mange deler til et hengerfeste??? Herregud, og jeg som HATER å male!!

Fikk nå med meg et spann med godmaling i dag:

IMG_3106_zps800a337a.jpg

Dette skal være "da shit" innen industriell maling for slike gutter som meg. Godt at jeg fikk den fra jobb, det er nå heeelt sikkert:

IMG_3107_zps80f36982.jpg

Brrrr, for en pris da! Jaja, da er det bare til å gyve løs med malerpenselen... Fyttigrisen, jeg hater å male...

Men fikk nå et strøk på alt tilslutt da:

IMG_3109_zps72abb455.jpg

Står på malingsboksen at det holder med ett strøk til normalt bruk. Så da bestemte jeg meg selvsagt for at det må ett strøk til før jeg blir fornøyd.

Skal jo ikke ha noe rust igjen på dette hengerfestet...

Nå er det til tørkings, et nytt strøk får jeg ta i morgen - og gjerne montere det på mandag. Er kort tørketid, men relativt lenger herdetid - så da drøyer jeg det til mandag tidligst før montering.

Ha en fortsatt fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...