Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

misunner den garasjen (og innholdet) altså. må klare meg med 40m2 og plass til en bil av gangen bare jeg, er jo så dyrt med noe oppegående hus med no uthus/verksted/låve her i øst.

ser ut til å bli bra tilslutt ivaffall.

om du sliter med lagerplass så kan du se om du finner et dugandes rullearkiv som passer i lageret ditt, får masse hylleplass da, har det i den lille garasjen min (fant noen som passa ypperlig) og har et satt opp i et i gamle badet/boden (som skal pusses opp senere.) utrolig hva de greiene der sluker av ræl :P


har kanskje noe tilovers (men langt for deg å kjøre da :P ) 2.6m lange og er vell en 70-80 breie per del på hjul. om det skulle passe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med låvefunn da! :) Vet selv om en gammel bmw 2002 tii som står vekkgjemt i en låve ikke så langt fra der jeg bor. Desverre så er eier død og etterlevningene totalt umulig å få fatt i :(

 

 

Låvefunn-opplevelsen var helt fantastisk. Jeg kan ikke beskrive med ord den følelsen....

 

 

misunner den garasjen (og innholdet) altså. må klare meg med 40m2 og plass til en bil av gangen bare jeg, er jo så dyrt med noe oppegående hus med no uthus/verksted/låve her i øst.

ser ut til å bli bra tilslutt ivaffall.

om du sliter med lagerplass så kan du se om du finner et dugandes rullearkiv som passer i lageret ditt, får masse hylleplass da, har det i den lille garasjen min (fant noen som passa ypperlig) og har et satt opp i et i gamle badet/boden (som skal pusses opp senere.) utrolig hva de greiene der sluker av ræl :P

har kanskje noe tilovers (men langt for deg å kjøre da :P ) 2.6m lange og er vell en 70-80 breie per del på hjul. om det skulle passe :P

 

 

Rullearkiv er en genial ting, men er nok ikke godt å få tak i. Men det er et godt stykke til Sarp da ;) Ellers takk :)

 

 

Gratulerer med et fantastisk funn. Da har du vel hele serien fra 80 tallet nå.??

 

 

Jeg har alle de som er verdt å ha på 80-tallet ja. Kunne til nøds hatt en 325i E30 cab, eller en E30 Alpina med storesekseren. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt et par til fra 70-tallet også... Kun 2 stk 70-tallere er ikke nok ;)

 

 

Bare M1 som mangler :)

 

Det har du helt rett i, men å kjøpe en bil til en pris av et hus utgår desverre for Ola Nordmann :)

 

Men drømmebilen er en M1 :) (Sannheten er vel at for prisen av en M1, så kunne jeg fått både en garasje til samt flere gobiler som egentlig hadde vært kjekkere å ha hatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du aner ikke hvor gøy det er å se liv i denne tråden igjen! Bil eller garasje - ett fett! 2016 ligger an til å bli et spennende bil-år :)

 

 

Kjekt å høre... Jeg skal i kjelleren og rydde/jobbe litt i kveld - så kanskje jeg skal ta noen bilder samtidig? Vi får se :)

 

 

Gøy å se hva du holder på med[emoji4] fortsett med det!

 

 

 

Ja, det er ikke sååå spennende - men personlig så liker jeg godt slike oppdateringer - så det er morro at andre også kan glede seg litt over det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig artig med låvefunn, det kan jeg tenke meg er helt spesielt :) God å se at denne bilen havnet hos deg, da er den på en måte trygg for fremtiden. Hadde vært fælt om den endte om som delebil eller liknende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig artig med låvefunn, det kan jeg tenke meg er helt spesielt :) God å se at denne bilen havnet hos deg, da er den på en måte trygg for fremtiden. Hadde vært fælt om den endte om som delebil eller liknende...

 

 

Den låvefunnopplevelsen var en helt spesiell og fantastisk opplevelse. Jeg kan bekrefte at det ikke trenger å være en bil som har stått i 50 år liksom, det at den sto der den sto, gjorde at stemningen ble helt spesiell. Den får jeg nok ikke oppleve igjen, og jeg skal lagre den følelsen for alltid.

 

Bilen skal nok få et godt liv den, jeg har faktisk litt lyst til å få den registrert i år. Planen er å få tatt en skikkelig service og teknisk kontroll på den i første omgang, slik at jeg kan kjøre den på SVV og få skiltene ut på den. Trinn 2 er å få eliminert litt av rusten som er i dører og hjulbuer, samt en skikkelig rens av interiør. Så var tanken å få på den felger og senk slik at den får et finere stuk. Noen skriker nok når jeg sier senk, men det er 3 ting som er verdt å nevne her:

 

1) Ingen "modifikasjon" som feks senk skal utføres uten at det er reversibelt.

2) Jeg vil ikke ha en skyhøy bil i original utførelse, det utgår for min del.

3) Hvem har ikke sett (av de som er eldre enn 25-30 år her inne på forumet) den typiske E23 rundt på veiene for mange år siden? Høy som et fjell foran, og lav/segen bak?? Tiltaler jo ingen det. Fronten litt ned, og rumpen litt opp. En BBS spoiler foran, lippe på bakluka (som jeg har originalt) og noen fine klassiske (NEI, IKKE RS!!!) felger som er litt tidsriktige...

 

 

Så noe som dette er ikke noe særlig, for min del:

 

 

post-38754-0-33334300-1452150399_thumb.j

 

 

post-38754-0-41679400-1452150257_thumb.p

 

 

Eller litt mer for den spicy tilhengeren, litt på kanten:

 

 

post-38754-0-22010300-1452150249_thumb.j

 

 

Da ser jeg heller for meg noe slik som dette:

 

 

post-38754-0-92168800-1452150251_thumb.p

 

 

Dette synes jeg er helt rått, men jeg liker bedre 5 eiker enn 6 eiker på felgene...

 

 

post-38754-0-65037400-1452150248_thumb.j

 

 

Så får vi se da, om at denne kan være med å bidra til at E23 blir mer en bil som folk snur seg etter enn det var før. E28en har jo faktisk klatret opp i popularitet, og troner vel under de evig regjerende 02 og E30-gutta... Jeg hadde aldri trodd at E28 skulle passere E21, men det virker slik på meg nå. Det er nok mye Rusty Slammington via Stanceworks som har bidratt godt der, samt Halfdans Schulz har nok også dratt godt i å bidra til E28ens økende popularitet den også på verdensbasis. E23 er nok desverre bakerst av hele gjengen (JFTR: Jeg snakker selvsagt om biler fra 1970-1990, no more - no less). Desverre så blir det nok ingen hellakkering nå, jeg skal prøve å beholde mest mulig originaldelene utseendemessig sett, kun pga historikken på bilen. Men på tross av at dette ikke skal bli et glansbilde, så skal jeg prøve å få være med å bidra til at E23-trenden kan snu seg litt.... Snu seg til at folk får øynene litt opp for denne fantastiske klassikeren, en direktørbil som er en BMW-entusiast verdig...

 

Eller for å si som madammen hjemme hos meg sier om den: "Herrebilen.." :)

 

Lenge leve E23!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angåande felgar til E23'en kunne du jo ha sjekka RH XD? Dei er slik som RH'ane på siste bildet, berre 3-delte :) Eller blir det litt for mykje "stance" i forhold til planen din? :P

 

 

De RHene på siste bildet er mine felger. 8,5 og 10x17. Det er de som er planlagt på bilen. Jeg kunne godt tenkt meg RH XD, men jeg har nok ikke et felgbudsjett som tilsier at jeg kan kjøpe slike til den. 

 

RH XD kunne jeg kanskje heller kjøpt til E24en min, eller Schulz'en...

Endret av Pedi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt siden jeg såg denne for første gang i 2013 har det vært en av mine favoritt e28'r!!

Husker den dag idag når jeg var 1,5-2år gammel og sto i sofaen hjemme og såg min far komme igjen fra jobb i sinn neste nye kvite e28 528i :)

E28 og E21 (litt E30) er mine favoritt BMW'r! Og du er heldig så har flere av dem ;)

Meget flott garasje du holder på med og :) Sees sikkert på e30meet 2016!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...