Pedi

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Anbefalte innlegg

Jeg var heldig og fekk se denne bilen 01.05.2017 på Jærhagen, samt fikk snakke litt med deg (noe som var veldig hyggelig og kjekt) uten å vite om maken til dette prosjektet, men så plutselig begynte jeg å bli litt mer "aktiv" her og oppdaget denne trådet, og etter en drøy måned og 339 sider later, så må jeg bare si at dette er HELT RÅTT og dette er en skikkelig "How to" restaurere en rå bimmer!! 

Selv om jeg er ordentlig sent ute, men gratulerer med å ha fått ferdigstilt denne E28`en og takk til deg for at du tar deg tid til å vise/lære oss alle her på forumet hvordan dette skal gjøres på en ordentlig måte!! 

Gleder meg til å lese andre dine tråder!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 1/7/2018 at 14.27, Eddy. skrev:

Jeg var heldig og fekk se denne bilen 01.05.2017 på Jærhagen, samt fikk snakke litt med deg (noe som var veldig hyggelig og kjekt) uten å vite om maken til dette prosjektet, men så plutselig begynte jeg å bli litt mer "aktiv" her og oppdaget denne trådet, og etter en drøy måned og 339 sider later, så må jeg bare si at dette er HELT RÅTT og dette er en skikkelig "How to" restaurere en rå bimmer!! 

Selv om jeg er ordentlig sent ute, men gratulerer med å ha fått ferdigstilt denne E28`en og takk til deg for at du tar deg tid til å vise/lære oss alle her på forumet hvordan dette skal gjøres på en ordentlig måte!! 

Gleder meg til å lese andre dine tråder!!

Hei Eddy!

Hyggelig at du tok deg tid til å lese igjennom denne gamle tråden. Jeg husker ikke akkurat samtalen vi hadde, men jeg prater jo som en foss - så du fikk vel "dosen" av meg om gamle bimmere osv :)

Prosessen med å bygge denne bilen, samt å dele det med dere på Bimmers var en flott opplevelse. Fikk mye hjelp og oppbakking hele veien, og det hjalp på i både motgang og medgang. Bilen ble påskiltet i april 2013, og er nå "klar" for sesong 2018. Den er nesten urørt siden da, og har rullet rundt 25.000km siden da. Den er kjørt med unger og hund, og mange av kilometerene har den rullet med campingvogn eller biltralle på slep. Så bilen har fungert veldig greit.

Nå er den egentlig klar for en polering, den har ikke fått seg en polering siden 2014. Egentlig så hadde den ikke trengt det nå heller, men når en viss person (les: undertegnede) vasket bilen i sollys med en litt for kraftig dose "avfetting" på E30meet 2017 så forsvant det lille som var igjen av voks, vax, polish eller hva det nå enn heter ;) 

Men men, den tåler nok en støyt den bilen der. Legger ved et par bilder fra det siste BMW-treffet i 2017:

E28-2.thumb.jpg.8a85d81ed562bf085b80b4e901c0f610.jpg

E28-4.thumb.jpg.db3a67c14fdbdcb69638b4e77e85ba58.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lest alle 339 sidene nå.... og dette er må være en av de beste trådene her på bimmers :D mye lærdom og inspirasjon :)

fin motivasjon til mitt eget alpina-prosjekt selv om det aldri blir lik bra som b7'n din :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive