Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Du skal ikke ha den spoiler greia under fangeren. En orginal på lokket eller ikke noe. Sånn er det bare.

Nope, JEG skal ikke ha den... Lurte egentlig på hvorfor folk monterer slik styling på en slik bil?

Og ja, jeg skal ha den orginale lippa på bakluka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter...

Hadde store planer for dagen i dag, med å sveise innerskjermen der panserhengsla skal skrues fast (la jo ut et bilde i går). Det skjedde jo ikke, da jeg tenkte å kappe ut den delen fra donorbilen - men der var det jo endel rust der også selvsagt. Typisk meg -optimist - å tro at den andre var bra, bare for at den SÅG bra ut...

Så siden kompisen min som skrur på sin bil (på løftebukken) brukte vinkelsliperen min (ja, akkurat nå har jeg bare en - da den andre tok kveld..), så ble det til at jeg begynte å demontere/skru i motorrommet på donoren imens...

Så da var jeg liksom i gang med å flytte over de 7 festene som mangler på den hvite, samt å fjerne 3 som er overflødige på den hvite samtidig... Her er et bilde i dag av motorrommet før kapping...

hm6vhp9gxuj6imrb1em1.jpg

Men herreguddamann!! Gu for ei tid det tar å demontere alt dilldall når det skal gjenbrukes. Har demontert mange motorrom i mitt liv, men i dag følte jeg at jeg sto i en evighet... :wink:

Her er et par bilder mens jeg holdt på med donoren...

yjaiz6t93opxpzjjzyrx.jpg

zzwo8g71e6chu4mzg8y2.jpg

Men tilslutt så var nå alle smådeler borte, og festene kappet ut.

62d3i49upcvctjdvvgnc.jpg

zj6bhupikbao3qe8mght.jpg

ABS'en smatt ut den også, flotte greier :wink:

5nv6hhxbintr75howemx.jpg

Så litt etter litt så kom festene på plass. Ikke den feteste jobben, ei heller den mest spennende oppdateringen i dag - men det må til denne delen også...

d6lagdl02vyr1818e4ny.jpg

Og se her ja... :wink:

mytbnyxntjlpgvali7jj.jpg

Det var desverre alt for i dag. Ikke særlig spennende, hadde egentlig ikke lyst til å ta bilder engang... Men forbannte meg på at siden det gikk såpass med tid som det gjorde, så skulle jeg jaggu ta bilde av det også... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller du timer Pedi? :)

Hehe... Nei, men det er begrenset med hvor mange timer jeg har til rådighet før jeg skal reise på jobb igjen. Lakkereren sto egentlig klar for å begynne å jobbe med det innvendige. Og nå er det jo snart nyttårsdag (=familiegreier), og jiggen kommer nok i helga. Så når den kommer så skal den andre bilen spennes opp. Alt dette innen jeg reiser på jobb på tirsdag. Var bare et problem med min interne logistikk, foruten det så har jeg verken dårlig tid eller timetelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en siste innspurt dette året, jeg irriterte meg sånn på den biten som jeg ikke fikk tatt å sveist i går:

gf1ign95mwaagl50bd3x.jpg

Må jo ha innfesting til panser :wink:

Så da ble det til å kappe og slipe litt, er jo aldri morro å gjøre denne jobben. Er så vondt å komme til for å slipe sveisen etterpå...

kwd96jbeezu56ocsv69z.jpg

Her er en god venn av meg, Mr. Rettsliper. Dette er en kjernekar, men han er lunefull. Etter at jeg hadde sveist, skulle jeg slipe til det hullet som er orginalt i innerskjermen.

89hr03k7pv4rw7xd6tc7.jpg

Det gikk jo vel og bra, helt til jeg var ferdig. Idet jeg såg at hullet var perfekt, så grep sliperen tak, og rev den utav hendene mine. Så etter et sekund og to på egenhånd, så klarte Mr. Rettsliper å ødelegge hullet. Så til etterretning for de som ikke har brukt en slik en før, det er jaggu krefter i en slik en.

Så her er et bilde som viser at ting ikke alltid går greit. Bildet viser faktisk ikke skikkelig hvor galt det var desverre. Og jaggu dukka det opp et rusthull til rett vedsiden av også. Så da måtte det også tas..

mhnyx72bsufsrpawah4c.jpg

Så da ble jo hullet RIMELIG mye større enn hva det skulle være. DAMN! Men det kommer jo en hengsle foran der, så det blir jo ikke synlig etterpå. Så det var bare å banke og rette litt på skaden, for så å sprøyte litt grunning på.

rw3t7nck7296t0vlyrzy.jpg

Greit nok, det kunne vært værre...

Så da er motorrommet klart for pussing og lakkering, men det må desverre bli på nyåret, etter at jeg kommer hjem fra jobb igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...