Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

er ikke spesielt imponert av webasto plasseringen på F10, foran framhjulet, og konstruert slik at eksosrør går tett av snø, noe som følger til at bilen blir full av eksos og røyk innvendig...........!!!! men etter en rens og ombygging satser jeg på at dette ikke skjer igjen!

jeg synes heller ikke at det er noe spesielt bra at soft close automatikken klikker på ene døra når det er mellom -20 og -30 grader ute, men ny elektronikk og nytt dørlås er på tur så da blir det vel greit igjen

ny modell=nye feil.... :-)

lurer på om det er flere som opplever "barnesykdommer" med F10/F11??

jeg er jo forberedt på at det vil bli litt tøys med en helt ny modell, så man må vel bare ta det med et smil og nyte gratis leiebil når det dukker opp noe :-)

ellers er det en fantastisk god og behagelig bil som jeg er meget godt fornøyd med (525da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett Tore_S, ny modell betyr nye problemer! Akkurat likedan i dataverden.

Men sålenge du får god behandling og gratis leiebil ved feil så betyr det ikke så mye foreløpig. Verre om problemene fortsetter etter at bilen er blitt 2 år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at det som eventuelt skulle dukke opp av feil kommer inn under fabrikasjonsfeil, dette er jo et produkt som ifølge norsk lov er ment å vare betydelig lengre en 2 år! men som sikkert i følge bmw antagelig ikke er ment å vare noe særlig lengre ettersom de bare gir 2 års fabrikk garanti....

da er vi i norge heldig stilt med vår 5års reklamasjons tid!

uansett vil jeg tro at det meste har dukket opp i løpet av ett års tid (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4000 km har jeg ikke hatt noen feil, men har merket meg noen ganger at det kommer en skrapelyd ved passering av fartsdempere. Lav hastighet, men litt bratte og høye fartsdempere. Lurer litt på om "spoileren" foran tar nedi. Ikke m-pakke.

Og nå har det dukket opp en høyfrekvent lyd fra klimaanlegget. Står på auto og lav hastighet på viftene. Lurer litt på dette, men kan ikke finne en innstilling med viftene igang på lav hastighet, hvor lyden blir borte.

F10 520dA som forøvrig er en drøm, selv moderat utstyrt.

OBS! Sorruondview er en kjempeoption ved rygging, spesielt ved rygging inn i parkert stilling. Bør være et førstevalg. -- og jeg misliker at høyre speil tilter ved revers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg misliker at høyre speil tilter ved revers.

På min e39 kan jeg velge dette vekk ved å ha bryteren til speiljusteringen enten til høyre eller venstre (husker ikke hvem av sidene som deaktiverer), er muligens samme sak her?

det er det samme på min også, bare å slå av speil tiltingen med bryteren...

min har ruslet 15 000km siden jeg fikk den i begynnelsen av juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4000 km har jeg ikke hatt noen feil, men har merket meg noen ganger at det kommer en skrapelyd ved passering av fartsdempere. Lav hastighet, men litt bratte og høye fartsdempere. Lurer litt på om "spoileren" foran tar nedi. Ikke m-pakke.

Og nå har det dukket opp en høyfrekvent lyd fra klimaanlegget. Står på auto og lav hastighet på viftene. Lurer litt på dette, men kan ikke finne en innstilling med viftene igang på lav hastighet, hvor lyden blir borte.

F10 520dA som forøvrig er en drøm, selv moderat utstyrt.

Har ikke merket noen høyfrekvent lyd fra klimaanlegget på min, du får ta kontakt med forhandler så fikser de nok det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når sånn høyfrekvent lyd kommer fra luft anlegget, håper du får hjelp og finner ut av feilen, er mange ganger man må gi opp og bare leve med feilen.

Jeg må følge litt med på denne tråden da jeg har jo lyst på F10 :)

Men skjønte ikke helt den der med webastoen, rart at de har plassert utblåsen framom hjulet, på min E38 så kommer eksosrøret til webastoen ut ca i bakant av førerdør, har ikke opplevd at det har gått tett noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hørt om eller opplevd at det har gått tett på tidligere modeller, så hvorfor eksosen til webasto er flytta til forran hjulet må gudene vite, tipper det er en teknikker eller noe sånt som fikk en kjempe ide om at noe som fungerte måtte forandres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell likens eksosrør som alltid på webastoen, slikt et aluminiumsrør som er fleksibelt, får vell bare skøyte på og få det til å gå litt bakover under bilen... Hva sier de hos forhandleren til dette? De kan vell ikke føle seg helt lur? Har tyskerne ansatt noen dumme kinesere i utviklingsavdelingen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell likens eksosrør som alltid på webastoen, slikt et aluminiumsrør som er fleksibelt, får vell bare skøyte på og få det til å gå litt bakover under bilen... Hva sier de hos forhandleren til dette? De kan vell ikke føle seg helt lur? Har tyskerne ansatt noen dumme kinesere i utviklingsavdelingen :lol:

Forhandleren sier det ikke skal være slik, så de har bygga om eksosrøret, jeg vet ikke hva som er gjort, men bra ble det :-) tror ikke denne bilen er konstruert for å gå i ett land med mye snø.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...