Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Men når det er sagt så var E70 en forbasket bra bil så det tror jeg ikke skjemmer F15 på noen som helst måte :)

Bra bil som i salgstall, utvilsomt!

Problemfri er den imidlertid ikke, F10/1 er en langt bedre bil, så også F25.

Liker E70 selv, men Interiøret er ifra E6* som kom så tidlig som 2003, så den ser datert ut idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bil som i salgstall, utvilsomt!

Problemfri er den imidlertid ikke, F10/1 er en langt bedre bil, så også F25.

Liker E70 selv, men Interiøret er ifra E6* som kom så tidlig som 2003, så den ser datert ut idag.

Nja, i følge ADAC og en amerikansk statestikk (husker ikke navnet) er E70 blandt de mest driftsikre i sin klasse faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg nesten litt vondt for å tro (mtp US statistikk).

V8eren har massive problemer der borte, og dette er tross alt en vanlig motor. Det samme gjelder US versjon av "3,0sd" som rett og slett er et mareritt som et resultat av alt ekstra som har blitt hengt på motoren for å få den til å bestå avgasstester.

3,5i er vel heller på ingen måter problemfri i statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i følge ADAC så er den faktisk klassens mest driftsikkre bil. Britiske Auto Express gir den også fem av fem poeng når det kommer til både byggekvalitet og driftsikkerhet :) Prøver å finne den amerikanske statestikken igjen men er en stund siden nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, i følge ADAC og en amerikansk statestikk (husker ikke navnet) er E70 blandt de mest driftsikre i sin klasse faktisk.

Har hørt diverse om E70, men generelt er vel store tunge biler befengt med generelt mer issues enn sine lettere, lavere søsken.

I den kategorien tror jeg E70 gjorde det bedre enn endel andre brands.

Men det var egentlig F15 jeg refererte til, hører litt grums om den, skuffende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

F15 har jeg hørt litt diverse om.

Teknisk er understellet basert på E70 så ingen revolusjon ifra forgjengeren.

Volvo....?

Ville sett på Discovery sport, MÅ du ha 7 seter?

 

Jeg må ikke ha men når jeg først skal bla opp såpass synes jeg det er behagelig å kunne ta med et par ekstra passasjerer da jeg kanskje 10-15 ganger i året har behovet. Kjørte forrige Discovery og det ga meg ingen godfølelse.

Men nå ramla jeg akkurat innom "bygg din bmw" og specet opp en 2er grand tourer xdrive og den dekker de fleste behovene+ at jeg kan ha en f10 ved siden av, for prisen av en X5, så da skal jeg helt klart ut og ratte 2 serie når 7seteren kommer i juni:)

 

Nei dette blir vel som med de andre bilkjøpene...impuls.

 

Har fått såpass med tyn for Volvo praten min både på jobb og hjemme så jeg må forsøke alle alternativer fra Bayern før jeg evt kapitulerer og flagger ut til Sverige(kina)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
On 29.6.2014 at 22.22, thbrekke skrev:

Helt ubrukelig det oversiktskartet over sikringer på F11. Røk en sikring når jeg bytta til LED pærer i bagasjerommet, umulig å komme til sikringene bak hanskerommet gjennom den lille luka, og nærmest umulig å forstå den lille papirlappen som skal beskrive hvor/hvilke sikringer det er osv. Fant tilslutt ut at sikringen som var gåen låg bak...Huff :stupid:

 

Men dette er flisespikkeri. Mer irritabelt enn det er en feil/mangel. Vi har hatt vår F11 i halvannet år nå (520D 2011 modell), så og si feilfri. Eneste som er, er at jeg får feilmelding på at batteriet er gåent og må byttes. Har stått på lading jevnlig, men kommer ikke høyere enn 4 ampere. Litt dårlig at et batteri skal ryke så fort? Har også en E34, batteriet er nærmere 5 år, og fremdeles bra...Må nytt batteri kodes inn i bilen om en skal bytte på f11?

Samme problem jeg og. Husker du hvilken sikring det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...