Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Poster her for å dele problemene med fatterns F10 523iA.

Problem nr1: Ved kald oppstart går motorn på 3 sylindre. Står og hopper mellom 500-1000 rpm.

Problem nr2: Ved varm motor på tomgang, kutter 1 sylindre ut, så den får sånn lite host.

Problem nr3: Høyt oljeforbruk og røyk fra eksos. Kjøpte bilen ved 22000, nå gått 27000km. Måtte fylle 2,5 liter totalt med olje nå. Siste litern gikk vekk etter 600km kjøring.

Samtaler med Bavaria Jessheim pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står bilen på verksted for å få bytta wirene i døra...

ene fjernkontrollen er allerede tom for strøm, men det skulle ikke gå an sa de på verkstedet for den lades når den er i bilen!!

På 1-serien er det oppladbare batterier i standard fjernkontroll, men hvis du har Comfort Access må du bytte batterier. Dette vet ikke alle verksteder. Det er ikke sånn på din også, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke comfort access på min, kun keyless go, men det er jo standard :-) uansett skal et batteri vare lengre en 7-8 måneder! På verksted sier de personal profile, som nøkkelen nå heter skal lades så lenge den er i bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger kun ha nøkkelen i lomma og ta i dørhåndtakene så låser den seg opp...dog, du må fortsatt sette "Nøkkelen" i "nøkkelhullet" og trykke på START ENGINE. (comfort go er vel slik at du ikke trenger å fysisk putte nøkkelen i hullet, kun sette deg inn og trykke start engine sålenge du har nøkkel i lomma eller jaken osv..)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe nøkkelhull å putte nøkkelen i, kun en holder som er plassert mellom koppholderne forran girspaka så det er likså greit å bare ha den i lomma.... men jeg må trykke på den for å låse opp bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe nøkkelhull å putte nøkkelen i, kun en holder som er plassert mellom koppholderne forran girspaka så det er likså greit å bare ha den i lomma.... men jeg må trykke på den for å låse opp bilen!

Skjønner. Men da må vel nøkkelen stå i holderen for å lades? Høres merkelig ut hvis den kan lades hvor som helst i kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lades ikke om den står i holderen en gang, så tror det er noe galt der! litt merkelig om den lades når den feks ligger i lomma ja! skal se hva som står i instruksjonsboka når jeg kommer hjem fra jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke at det lades trådløst enda, det er ikke 100% ferdig utviklet enda. Ihvertfall ikke for consumer markedet. Men på en annen side så kan vi jo si at nøklene på BMW helt siden ihvertfall e39 har hatt opplading som er trådløs, da det er induktiv lading. Men dette gjelder såklart på særdeles korte avstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke at det lades trådløst enda, det er ikke 100% ferdig utviklet enda. Ihvertfall ikke for consumer markedet. Men på en annen side så kan vi jo si at nøklene på BMW helt siden ihvertfall e39 har hatt opplading som er trådløs, da det er induktiv lading. Men dette gjelder såklart på særdeles korte avstander.

Må vel prøve å huske å sette nøkkelen i holderen hver gang nå å se om den lades da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keyless go og komfortaccess er det samme. F10/11 trenger kun at fjernkontrollen er i eller i nærheten av kupeen. Fjernkontrollen er ikke ladbar og batteriet må skiftes når det er tomt. Det er nødprosedyrer for start med tom fjernkontroll. Plassen foran girspaken er kun til oppbevaring.

Ellers ser jeg at andre også har hørt den høyfrekvente lyden. Jeg har sjekket dette nøye og lyden kommer fra de midterste dysene, og når lufthastigheten er lav. Lyden forsvinner når spjeldene stenges. Økes lufthastigheten, forsvinner lyden i annen støy. Lyden må være fremtredene, da jeg er blitt så gammel at for meg eksisterer ikk gresshoppene lengre.

Forøvrig har jeg mista forbindelsen med Bluetooth, telefon og profiler. Har vært igjennom hele menyen flere ganger uten at dette er mulig å reetablere. Menyene er deaktivert.

Forleden når jeg låste opp med fjernkontrollen, kom det et glimt og hele instrumentpanelet forble mørkt uten lys. Bilen starta normalt.

Har fått time 4. mars for sjekk.

Det jeg angrer på jeg ikke bestilte, er oppvarmet ratt. Den opsjonen jeg er veldig fornøyd med, og ser få biler er levert med er Sorround view. Anbefales. Navi Pro med harddisk og greier er jo også ganske artig, selv om navisystemet ikke imponerer i funksjonalitet. Kartverket er jo det samme som i andre systemer. Ambient light ser også fint ut, særlig med venetobeige interiør. Automatisk nedblending av fjernlys virker også fint.

Har kjørt 6000 km (520dA) siden slutten av september med et snittforbruk på 0,61, vesentlig småkjøring og turer på 60-80 km + retur. Det er 0,16 liter mindre enn '01 e39 525dA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...