Gå til innhold

Instrument svikt e39


knutj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Da jeg startet bien i morres oppdaget jeg at speedometer, turteller, temperatur, klokke, drivstoffmåler, forbruksmåler osv. ikke virket. Lysene som indikerer langys og blinklys virker heller ikke. Noen som har peiling på hva dette kan være?

Min første tanke var sikring, men ble ikke noe klokere.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde også med meg nå i vinter, fant ut at det var batteriet som var defekt.

Det skal sies at jeg også måtte lade batteriet jevnlig, så det er ikke sikkert at dere har samme problemer.

Andre symptomer jeg fikk var at Xenon tennerne ikke alltid ville starte Xenon pærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Lufter denne tråden igjen #-o

Jeg har en 98mod 525TDS som fikk instrument problemer i kveld.

Jeg stoppet på bensinstasjonen for å fylle diesel, alt virket fint før da. Men da jeg starta opp å kjørte igjen virka ingen av målerne(Drivstoff,temperatur,turteller og speedometer).

Har ikke kobla fra batteriet enda...

Er det kulda som gjør dette? Noen andre erfaringer ?

MVH O.H.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette skjedde på min her i går også. Har et ganske så dårlig batteri, så når det er kaldt og bilen har stått noen dager, må jeg bruke startkabler. Så når jeg fikk start oppdaget jeg at turteller, temp.måler, klokke, km.stand, og lys som indikerer fulltlys osv ikke virket. Prøvde å stoppe og starte bilen flere ganger uten at det ble noe bedre. Har ikke hatt noe problemer med dette før i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser ingen lamper nei, er helt mørkt nedert på instrumentpanelet. Eneste som virker inni der er speedometer. Er lys i speedo, turteller, drivstoffmåler osv da, men speedo er det eneste som funker. Men den skjermen nederst som viser checkcontroll, kjørecomputer, utetemp, klokke, km.stand er helt mørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da jeg startet bien i morres oppdaget jeg at speedometer, turteller, temperatur, klokke, drivstoffmåler, forbruksmåler osv. ikke virket. Lysene som indikerer langys og blinklys virker heller ikke. Noen som har peiling på hva dette kan være?

Min første tanke var sikring, men ble ikke noe klokere.

Håper på svar!

Kanskje den kan hjelpe med feilsøking

Mine symptomer på problemer med sluttstykke var:

- Radio falt ut og inn

- Diffuse start problemer hvor start motor tidvis ikke slo inn

- Aktivering av lys i sminkespeil skrudde av radio og på kupe lys

- Airbag problem indikator blafret svakt mer eller mindre konstant.

viewtopic.php?f=1&t=164766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette skjedde med min bil også i dag.

Kjørte en 5 minutters tur, alt virket normalt. Parkerte og kom tilbake 15 min senere for og kjøre videre, da virket ikke speedometer, turteller, temperatur, klokke, drivstoffmåler, forbruksmåler osv. Var lys men ingenting fikk "data" så alt bare var på "null".

Tenkte at her har en sensor av en sort tatt kvell.. Men så stoppet eg etter en ny 10 min kjøretur. Gikk inn for og handle og når jeg skulle kjøre hjem igjen så virket alt plutslig :P

Rare greier.... Men så lenge det virker så skal jeg ikke klage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...