Gå til innhold

E24 635Csi


bmwtussan
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Prøvde på Alpina felgene for og finne ut hvor store spacere jeg trengte, og for og finne ut dekk størrelsen jeg må kjøpe inn.
Blir og gå ned fra 235/40 til 225/40 foran, bak blir det fortsatt 265/35X18

hsfnjxn8ykdkzfitmxrn.jpg

hhcx5881uvhto56rb7ii.jpg

ez43ww71lupgrwsp3mow.jpg

Endret av bmwtussan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha litt og bytte i. Men blir bbs rs felgene som blir hovedfelgene til denne.

Skal snart ta og begynne og bestille ringer og tønner til disse. Leif Harald skaffer i de størrelsene jeg skal ha til en grei pris, så da blir de bygd for og fylle hjulhuset fult ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg gearkassa som jeg trenger for og få begynne og bygge om 3 serien til 335i

Fikk kjøpt meg en 265 kasse fra HagenJR. Men når jeg har fått vasket av den mye møkk/olje så kommer jo noen nr fram som det står 262 på..... Men men den fungerer nok denne også.....

Bilder av nyvasket kasse,

1qehf57nx8hluas2desc.jpg

x5v7d0u5cap11x1rc13s.jpg

Endret av bmwtussan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg har sett litt på nettet. Hva den egentlig heter er jeg litt usikker på, noen mener den heter 262 og noen mener at det er en 265 selv om det står 262 på kassa.

Men det er ikke nøye for meg. Kassa har første gir opp, så er en vanlig. Hadde det vært sportskassa så hadde det stått: 262.0.0510.90

225

1.3 på nr på kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Grunnen til at mange kaller den 262 er som du sier stempelet på kassa. Egentlig heter de 265/5 og 265/6. Hvor /6 er med vanlig H-mønster, og overdrive. Mens /5 er doglegkassa.

Litt mer lesing her hvis det er av interesse:

http://bmwe30m3.net/wiki/index.php?titl ... rison_info

Takk for info.

Personlig har jeg sagt 262 CR til den 265/5 i alle år - og egentlig bare blitt forvirret når det har blitt sagt 265 om samme kasse som alltid har gått for 262 CR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det som Stephan skriver, husker jeg forsket på dette selv for et par år siden ettersom det stod 262 både på 4-trinns og 5-trinns kassene mine. Men det er bare fordi de bruker samme huset det står 262 på 265 kassene, 262 er som sagt vanlig 4-trinns kasse og har en seksjon mindre enn 265 5-trinns kassene. Samtidig må jeg si meg enig med Ivar for jeg har også selv alltid kalt 265/5 (dogleg) kassen for 262CR, ettersom CR står for close ratio og det er nettopp det dogleg kassen er. De lærde strides om den heter 262CR eller 265/5, men uansett hvilken av navnene man velger å bruke tror jeg de fleste forstår hvilken kasse det er snakk om. Om ikke annet lar de seg enkelt skille ved å se på gir-mønstrene deres.

Getrag 260 er som 265/6 bare en vanlig 5-trinns kasse med overdrive, men har ikke delbart clutchhus.

En annen ting som kan være verdt å få med seg er at de forskjellige kassene bruker forskjellige traverser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det skjedd litt i alle fall.
Har fått i motor og gearkasse og boltet de på plass der de skal stå. Var trangt og få inn dette i E21, men alt går. :wink:

lelepk5nbknkgem20b7x.jpg

d5s21pen201aznjfjuor.jpg

Så nå må jeg lage meg eksos og få mellomakslingen til og passe. Så blir det og koble opp litt elektrisk.


Har da min gamle motor og gearkasse for salg.

Gearkasse 5 trins 323 gearkasse. 3000.-

w3tr0i7p8qzttdstq2nh.jpg

Motor 2.0 forgassermotor. 1500.-

17cb3s97xfzdg7xmdug2.jpg

Endret av bmwtussan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...