Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Turn over motoren over for hånd da vel og få det utelukket. Når lampa lyser er det for lavt trykk og samme hva, så skal feilen fikses før man kjører noe mer når denne tennes. Veivlagerskålene er så bløte at man kan spikke i de med kniv. De blir ripete og dårlig med en gang med dårlig smøring.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen , har nå fått prøvd bilen min skikkelig og funnet utav 3 ting som ikke stemmer helt.

Nr 1: Når jeg kjører og skal gi på skikkelig så kutter bilen (ikke alltid) måleren som viser (forbruket) går fks ifra 2liter til 1liter når den kutter @ begrenser dieselmengden. Vis jeg slipper gassen og gir på igjen så kommer den seg etter noen sekunder.

 

nr 2: Når jeg starter bilen etter den har stått over natten , så er det akuratt som den ikke får diesel på rett tidspunkt (fusker litt med andre ord)(dette varer i ca 5sekunder= + den kakkler noe jævlig. 

 

nr 3: Når jeg barre har litt gass på , så hører du kamakselen veldig godt (akuratt som et ekko oppi toppen) dette er når jeg kjører. + at den etter-tenner selv om jeg har sluppet gassen , dette er spess i 3giret og 1200-1700rpm.

Endret av Smygi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stoppet min 520d også :( m47 motor.

Har ikke vert noe galt med bilen når jeg parkerte den for 4 dager siden, men idag når jeg skulle kjøre igjen merket jeg at den var litt tungstartet, og fusket litt når jeg fikk start.

Så etter ca. 5 km begynte bilen og fuske litt, som om den fekk drivstoffkutt. Kjørte 3 km til og ble igrunn bare verre. Så når jeg tok inn clutchen sluknet bilen, og ville ikke starte uten at jeg tok den på gir. Nå går bilen urent på tomgang. Og slår jeg av bilen må jeg ta den på gir for at den skal starte.

Ingen feillampe. Noen tips til hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer kjøp av BMW e46 330d eller e46 330i.. Noen som har noen innspill å på hvilken motor du/dere anbefaler. Fordeler/ulemper med motorene.. Hvilken har best drag originalt. Tenker da på 204hk på diesel og 231hk på bensinen. Setter pris på alle tips/råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...