Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Da stoppet min 520d også :( m47 motor.

Har ikke vert noe galt med bilen når jeg parkerte den for 4 dager siden, men idag når jeg skulle kjøre igjen merket jeg at den var litt tungstartet, og fusket litt når jeg fikk start.

Så etter ca. 5 km begynte bilen og fuske litt, som om den fekk drivstoffkutt. Kjørte 3 km til og ble igrunn bare verre. Så når jeg tok inn clutchen sluknet bilen, og ville ikke starte uten at jeg tok den på gir. Nå går bilen urent på tomgang. Og slår jeg av bilen må jeg ta den på gir for at den skal starte.

Ingen feillampe. Noen tips til hva dette er?

Tok feilkodesøk og fikk opp 05 Needle-motion sensor. Denne har jeg skiftet men er tydeligvis brudd i ledningsnett. Bilen har fungert ypperlig siste 5000 km. Og har hatt feilkode på denne hele tiden. Kan denne først nå ha "klikket" og gjøre til at bilen ikke starter? Klarer og drage igang bilen men den går da kun ved nesten full gass

post-64812-0-08493800-1420327121_thumb.j

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( Men jeg hadde bilen hos Bosch diesel elektroniske verksted. Da sjekket di opp live data og alt ved bilen fungerte ypperlig. Men feilkoden med needle motion sensor låg der fortsatt.

Setter nok uansett bilen innigjen til dem så får di finne ut hva som er galt. Men tenkte og høre her først om det kunne vere en bagatell da det er 9 mil og få fraktet bilen :/

 

Selger du TRF overhalte/ brukte innsp. pumper? Koster jo 23.000 ny :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal bilen på verksted imorgen. Men kom på en siste ting jeg kanskje skulle sjekket ikveld. Dieselfilter ble skiftet for ca. 30000 siden. Dette var alternativ kvalitet fra Koed. Kan man få slike symptomer av gåent filter? Mulig og sjekke dette på en lettvint måte evt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feilen har vert der i evigheter. Og bilen fungerte fint med denne feilen :) Derfor jeg tenkte om det nå kanskje var dieselfilter.. Så jeg kunne sjekket opp det ikveld, før jeg sender den til verksted

Sett en slange på utnippelen på filteret og stikk den i ei flaske og skru på tenninga. Det skal komme en ganske kraftig stråle ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en VP44 dieselpumpe som ikke kommuniserer med DDE (hjernen) på en 520d 2003 (M47 D20). Ser på nettet at elektronikken i disse pumpene er kjent for å svikte. Det er spesielt en MOSFET transistor (IRLR2905) som svikter. Noen som kjenner til hvilken funksjon denne har? Kan det forklare kommunikasjonssvikten på CAN-bussen? Noen som har en pumpe (Bosh 0470xxxxxxx005) for salg eller en komplett fungerende elektronikk for en pumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...