Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Noen flere gode forslag til min 98 325TDSA? Har byttet tempføler i toppen, har og skrudd ut pumpen i tanken og denne går for fulle mugger.

Stopper jeg Bilen og starter den med en gang er det ingen problem. Står den 5min eller mer så må den kinnes lenge, noe som er ugunstig nå på vinteren.

Trf???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere gode forslag til min 98 325TDSA? Har byttet tempføler i toppen, har og skrudd ut pumpen i tanken og denne går for fulle mugger.

Stopper jeg Bilen og starter den med en gang er det ingen problem. Står den 5min eller mer så må den kinnes lenge, noe som er ugunstig nå på vinteren.

Trf???

Høres ut som feil "timing" på dieselpumpa(ikke den i tanken). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ordna ett bilde osteper?

Den må på verksted, må ha måleur for å stille det inn. Hadde samme problem med min, løste seg etter å ha fått stilt den inn riktig.

Det skjer ettersom registerkjedet strekker seg over tid, og dermed vil pumpa få feil "timing" over tid også. 

 

Gjorde dette for ca. 1 år siden, og nå begynner det smått og komme tilbake igjen, så vet ikke om jeg skal justere på nytt, eller om det rett og slett trengs bytte av kjedet. 

 

 

Edit: Jeg betalte ca. 1500kr for å få dette ordnet på verksted, om du lurte på hva dette ligger på. Dette var inkludert feilsøking, så mulig det er noe billigere.

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gjorde dette, så ble det gjort i 2 trinn. Først bytte av eksos, deretter omprogrammering. Jeg fikk da beskjed hos han som leverte dette til bilen, at jeg IKKE burde bruke bilen før den var omprogrammert.

Noe jeg forsåvidt ikke betviler, siden den røyk mye mens jeg forsiktig rygget den ut av verkstedet og ut på parkeringsplassen.

Tuningservice mente d gikk bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...