Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Supert :)

Men ta det direkte med dem, så slipper vi å fylle tråden med evt avataletidspunkter etc. :)

 

Mowz: De kan ikke remappe ori ecu uten å åpne den. De bruker det samme programmeringsutstyret som "alle andre" gjør. Det er nok piggyback greier, som også er det siden deres sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å ikke ta Remap med det første. 😔

Fikk opplyst at selve jobben tar 8 timer (vanskelig å sette av tid for min del foreløpig). Det at det tar lenger tid gir meg ihvertfall feelingen på at det blir gjort skikkelig imotsetning til de andre jeg har pratet med som bruker typ 1 time på remappen...

Prisen var derimot ganske stiv sammenlignet med det jeg hadde sett for meg. Trodde det skulle bli på 5500 for Steg 1 som vist på nettsiden, men blir på ca. 9000 +/- grunnet tillegg på 3-4000 for å åpne styreenheten.  Skal ikke argumentere på pris med quickfix. Stoler på at det er det prisen er og at det er en lang og omfattende jobb. Vil bare ikke sette av julegaver budsjettet til bilen når jeg ennå ikke har kjøpt julegaver hohoh😜

Endret av Kattlikzm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TRF-Racing skrev:

Mowz: De kan ikke remappe ori ecu uten å åpne den. De bruker det samme programmeringsutstyret som "alle andre" gjør. Det er nok piggyback greier, som også er det siden deres sier.

Fullt klar over det. Har aldri nevnt remapping. Skrev de har tuning uten å fjerne ECU, noe de har...... Boxtuning, kall det hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått montert egr blendekit fra TRF. Men dette utgjor dessverre null forskjell.. Har kjent på begge slangene på venstresiden av radiator sett fremmenfra, og ingen av disse var spesielt varme når bilen sto på tomgang og låg på 65 grader. Når jeg kjørte opp fjellet kom den seg fint oppi 90 grader men på vei ned var det nedigjen på 65-70.. Og det ligger den på på landeveiskjøring også.

Så da er det vel kun hovedtermostat som gjelder? 

Systemet er vel selvluftende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3. desember 2016 at 14.44, Kattlikzm skrev:

Blir å ikke ta Remap med det første. 😔

Fikk opplyst at selve jobben tar 8 timer (vanskelig å sette av tid for min del foreløpig). Det at det tar lenger tid gir meg ihvertfall feelingen på at det blir gjort skikkelig imotsetning til de andre jeg har pratet med som bruker typ 1 time på remappen...

Prisen var derimot ganske stiv sammenlignet med det jeg hadde sett for meg. Trodde det skulle bli på 5500 for Steg 1 som vist på nettsiden, men blir på ca. 9000 +/- grunnet tillegg på 3-4000 for å åpne styreenheten.  Skal ikke argumentere på pris med quickfix. Stoler på at det er det prisen er og at det er en lang og omfattende jobb. Vil bare ikke sette av julegaver budsjettet til bilen når jeg ennå ikke har kjøpt julegaver hohoh😜

Står det på siden til quickfix at det koster 5500 men så skal di ha dobbel pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Som nevnt, ta gjerne eventuelle henvdelser med meg (epost i signatur) eller med en forhandler. Ikke fyll denne tråden med ting som er helt unyttig for andre.

Dersom du har fikset EGR termostat problemet med et TRF kit, og du fortsatt har temp problemer, så er hovedtermostat nest vanligste synder, og naturlig del å bytte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en 2002 x5 3.0d med litt startproblemer og fusking... har akkurat servet den med nytt dieselfilter, veivhusventilasjon og luftfilter. Etter dette har den begynt å fuske på tomgang og under kjøring. På det verste fyrer den på kun 3-4 syl...Skal sies at dette er litt periodisk, og at dette blir forverret med driftsvarm motor og litt pådrag. Om motoren er kald kan den avogtil gå helt fint med rolig kjøring. Har registrert feilkoder som Galeritrykkovervåkning for lavt trykk.. noen som har hatt like symptomer? Har vært inne på tanken om gåen Høytrykkspumpe, da det ikke ble registrert feilkoder på dyser. Kan også nevnes at den er tungstartet, men den starter alltid. Er byttet 3 dyser i senere tid...

 

her er feilkoder som ble registrert ;

 

 

IMG_0703.JPG

Endret av OAF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte partikkelfilter?

Plug and play. Husk å nullstille fyllingsgrad med diagsnose utstyr.

OAF: kontroller høytrykkside - begynn med indre lekkasje i dyser

 

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt spørsmål dette: Men hvor lenge kan man kjøre med en glødeplugg som det er feil på? 

Fikk feil på glødeplugg på sylinder 4 på en N47. Ikke hatt noen start problemer så langt. Kan jeg vente med å bytte til nyåret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.10.2016 at 22.59, Andreas89 skrev:

Hei. byttet fødepumpen i tanken da bilen ikke startet i det hele tatt og jeg fant ut at den var gåen, startet og gikk greit etterpå.

Helt til neste dag jeg skulle starte bilen. Da var det plutselig ikke antydning til at den vil starte, har også prøvd og slepe den i gang uten hell. Synes det er rart at dette skjer uten at jeg har brukt bilen

Har nå hatt bilen på et lokalt verksted (som er samarbeidspartner med gs), og fått lest ut feilkoder og overvåket alle sensore uten at de fant noe galt. de sjekket dieseltilførselen, og tror også (som jeg har blitt tipset om) at dieselpumpen er gåen. Det kommer diesel til dysene men de tror at det er for dårlig trykk, men har ikke utstyr for å måle det. De anbefalte å ta ut pumpen å sende den inn for å få den kontrollert og eventuelt overhalet? hva tror dere om det? høres tungvint ut, noen erfaringer? Er det lønnsomt og sende inn pumpen til overhaling? eventuelt hvor er det best å sende den? eller er det like greit å kjøpe  pumpe fra dieselgrossisten f. eks?

Har hørt at det trengs spesialverktøy for å skifte pumpen. verkstedet mente det var bare når den skulle monteres og justeres igjen pga den står på en kon uten sporkile. hvordan er det å få løs pumpen da? sitter den ikke godt på konen? må man av med registerdeksel?

på forhånd takk

Hei. Har nå fått byttet dieselpumpen etter at den døde helt og ikke ville starte i hele tatt. Og nå starter og går bilen igjen så hadde håpet på at alt var i orden nå. Men desverre så er problemet som det hele startet med at den er tungstartet ved halv varm motor ikke blitt noe bedre. Hva kan det være nå da? Dyser?? Andre ting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...