Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Skulebollen skrev:

Det kunne tyde på at det var denne, da dette er rett over varmeveksler! :) Men klarte ikke og se noe fukt under denne :( må jo evt. Av med innsuget for og få sjekket det skjikkelig.  

Men.. Det drypper bare avåtil? Om det er en pakning der burde det vel dryppe hele tiden?

Kan jo være at det drypper når det ikke er så varmt der, så når det blir varmt så tørker det opp før det drypper
Var ikke mye det lakk hos meg, og jeg måtte av med innsuget for å se det.
Men det er no verdt et forsøk, er no ikke mange minutter og skruer før innsuget er av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.3.2017 at 12.41, TRF-Racing skrev:

Enes: Den typen svar utgår i denne tråden. Det du driver med å er spre direkte feilinformasjon i en tråd som er opprettet for å informere folk. Jeg ber pent om at du sletter innholdet så ikke det kan forvirre andre som blar gjennom her. Påstandene du kommer med har jeg også tilbakevist flere ganger før.

Vet ikke heilt hva du mener. Jeg skreiv bare hvilken problem jeg hadde som lingnet på det samme problemet som han hadde. Det at du er ute etter og hakke på meg uansett hva jeg skriver og spør er ditt problem. Skjønner ikke at du skal være så imot meg uansett hva.  Jeg feil informere ingen jeg skriver bare at jeg hadde samme syptomer på min LMM. Men når ikke du prøver og hjelpe og informere noen så må andre gjør jobben din. Hvor ofte svare du på det andre lure på her.  Så slutt og hakk ned på alt som handle om meg for jeg bryr meg ikke hva du mene og synst desverre så den holdingen du har for meg kan du bare drite i og ta den med noen andre ikke meg. Ok. Begynner og lure på om du er lit imot utlendinger siden du bare  er negativ mot de.  Jeg skriver kunn hva jeg opplevde med min bil og hvordan jeg løste problemer. Så at du mener det er feil info skjønner jeg ikke. Men siden du altid er frekk så kan ikke du forvente nie bedre tilbake. 

Endret av Enes Veljacic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo mer eller mindre at om man drar ut LMM og bilen tilsynelatende begynner å gå bedre så er det feil på LMM. Dette er ikke nødvendigvis riktig, noe jeg forklarte i min post. Jeg skjønner at du prøver å hjelpe, men om noen skulle ha et tilsvarende problem og ende opp med å kjøpe en ny LMM uten at det hjelper blir kredibiliteten til postene i denne tråden svekket. Med mindre du er helt sikker på hva du prater om så prøv å formulere deg litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF påpekte at du kom med feilinfo, det må du tåle å høre. Det er jo en fordel for alle at det som skrives i denne tråden er mest mulig korrekt. Nå har E.C. forklart hva som var feil, i tillegg så stemmer det ikke at en alltid må kode LMM ved bytte.  Det er noen som har Bosch nummer som slutter på 314, denne er utgått og når det byttes til erstatningen som slutter på 527  da må det kodes. Har man derimot den som slutter på 468 kan en skifte til en lik eller til 527 uten å kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Trond H. Olsen skrev:

Kan jo være at det drypper når det ikke er så varmt der, så når det blir varmt så tørker det opp før det drypper
Var ikke mye det lakk hos meg, og jeg måtte av med innsuget for å se det.
Men det er no verdt et forsøk, er no ikke mange minutter og skruer før innsuget er av :wink:

Du sier noe der! Skal sjekkes opp :)

 

Over til neste feil.. 

Termostat:

Har nå skiftet hovedtermostat, varmeveksler og fjernet egr med egr pro kit. Alså brukt over 5000 på termostater(!)

Fant frem hemmelig meny og fikk opp kjøletemp.. Bilen ligger fortsatt på ca. 70 grader! Hvordan kan dette ha seg? Der er riktig mengde kjøleveske, og 3 termostater er skiftet 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Har fått et lite problem med min 520D. I det siste har jeg hatt problemer med at den er blitt veldig tingstartet for tiden. Har tidligere tatt diagnose, der det kom opp feil på gløderele men selv om denne ikke har fungert på 2 år har det ikke vært noe problem å få start på den, selv i minus grader. 

 

Men når som det er blitt mildere ute er den vanvittig treg å starte natten over feks. Hva kan problemet være? Tok diagnose igår, framdeles bare gløderele som kommer opp som feil. Noen anelse fra kloke diesel folk? 

Takker på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Otis skrev:

@kriss66

Start problemer ved kald motor, er gløding. Går motoren rent når den har startet?

 

 

Rart med tanke på at relé har vært gåent veldig lenge. Men er den kjørt i en stund å slår av motor når den står på 90 grader, etter 30 min ca må jeg skinne i 3-4 sekunder før den starter.

motoren går fint etter kaldstart, ingen tegn til fjusking eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enes / Eno:

  • Jeg har ikke noe imot deg eller noen andre for den saks skyld, jeg vet jo ikke hvem du er. Ved nærmere ettertanke så demret det en diskusjon fra lenge siden med en som sikkert var deg ang noe 2,0d i en eller annen bil, hvor det også var umåtelig mye styr.
  • Jo, du feilinformerer. Det at du ikke forstår hva du skriver skal ikke gå ut over andre her.
  • "må noen andre gjøre jobben din" - jeg kan ikke helt huske å ha mottatt betaling for noen av mine noen og 15000 innlegg hvor det aller meste er tekniske svar og hjelp til andre.
  • Det er ikke alltid jeg svarer, av et par grunner: a ) Jeg har ikke tid, opptatt med noe annet etc. b ) På dette forumet finnes det mange flinke mennesker som også kan hjelpe, og jeg ønsker at de også skal være synlige i tråden. Denne tråden er ikke "TRFs egotrip", men en tråd for å hjelpe andre sånn at man unngår "bytte deler til mange tusen og håpe på det beste i mangel på kompetanse", og det er det ikke bare jeg som kan gjøre selv om jeg kanskje sitter på dypest kompetanse når det kommer til akkurat "systemet" bmw diesel. Den ble i sin tid opprettet kun for å bedre tilgangen til riktig og gyldig informasjon for likesinnede entusiaster og bmw eiere. Det er mange bidragsytere i denne tråden som kan svare, og svare på en god måte, og ikke minst sitter på reell og viktig kunnskap som de har opparbeidet seg gjennom hardt arbeid og god systemforståelse. Disse ønsker jeg å synliggjøre, tråden hadde aldri vært det samme uten dem. Det er jeg som har startet tråden (for godt og vel 6 år siden), og jeg kan derfor sette et par rammer for den. Disse rammene ser alle ut til å være enige om og trives med, med et par hederlige unntak som deg. c ) Når folk åpenbart ikke gidder å lese første innlegg en gang så blir jeg faktisk litt oppgitt. Jeg blir ringt og kontaktet på alle mulige måter (til alle døgnets tider) av folk som gjerne vil ha hjelp til akkurat sitt problem, og gjengangeren blant disse personene er at de ikke har giddet å lese (og forstå) første innlegg. Det er faktisk direkte mangel på normal folkeskikk å ikke gidde å løfte en halv finger selv (når jeg faktisk har lagt ned litt arbeid i det å hjelpe akkurat disse), samtidig som man "krever" at andre skal ta av sin tid for å hjelpe. Du er jo i aller høyeste grad en av disse.
  • Er du "utlending" altså? Hvordan skal jeg vite det? Men viktigst av alt, hvorfor i all verden skal jeg bry meg? Skal du ha spesiell behandling? Spar meg. Ta de latterlige og patetiske rasisme anklagene dine og stikk dem langt opp et visst sted.

er denne saken _ferdig_. Du er velkommen til å delta i tråden under samme forutsetning som alle oss andre. Dersom du fortsatt ikke greier det trenger du heller ikke å poste her noe mer. Det skal ikke forekomme flere personlige diskusjoner fra deg mot noen av brukerne her inne, meg inkludert. Kvota er brukt opp. Dersom du har et sterkt og ukontrollerbart behov for akkurat dette, er det bare å sende meg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, kriss66 skrev:

Rart med tanke på at relé har vært gåent veldig lenge. Men er den kjørt i en stund å slår av motor når den står på 90 grader, etter 30 min ca må jeg skinne i 3-4 sekunder før den starter.

motoren går fint etter kaldstart, ingen tegn til fjusking eller noe.

Så når motor er helt iskald så starter den lett og fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Så når motor er helt iskald så starter den lett og fort?

Nei, da står den å skinner i ca 10 sekunder før den kommer, å da går den helt reint uten noe harking. Når den er kjørt litt må jeg skinne i 3-4 sekunder så kommer den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otis skrev:

Så når motor er helt iskald så starter den lett og fort?

Nei, da står den å skinner i ca 10 sekunder før den kommer, å da går den helt reint uten noe harking. Når den er kjørt litt må jeg skinne i 3-4 sekunder så kommer den. 

Endret av kriss66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...