Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Diiesel skrev:

@Otis

Har byttet til EGR delete fra TRF, kan det likevel være EGR termostaten?

Har du EGR termostat? Da kan den være defekt.
Har du IKKE EGR termostat? Da kan den ikke være defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Den grønne har BMW (N600.69.0)  godkjenning, det har ikke den røde. Den røde er derimot best på motorer med aluminiumstopp og har en levetid på 5 år. Den grønne har levetid på 3 år. den blå har 2 år. 

Så personlig tror jeg ikke det er så nøye om du bruker rød eller grønn men at du holder deg til samme farge ved etterfylling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ekstrem lekkasje fra under innsug. Hadde av innsuget og skiftet pakning på røret som gikk ut derfra, uten at jeg da såg noe nevneverdig galt. Men hadde ikke utstyr til og trykkteste systemet så skrudde sammen igjen. Men nå lekker det 1 liter per 5 mil så må rekner med det syner noe galt fra røret under innsuget nå. :P Akkurat nå er det bare rent vann på bilen da jeg ikke har hatt mulighet til og skru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke gjetteleken med farge på min så kjøpte bare Peak Global (gul). Blandet 50/50 med destilert vann og fylte på. De gir i utgangspunktet livstidsgaranti om du flusher i samme slengen, så med tilnærmet helt tømt system bør det holde minst 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er det folket bruker til å vaske intercooler for oljesmuss med? diesel innvendig og lett trykkluft igjennom rillene? 

Hvor kresen skal man være på olje i intercooler? nå er jo min nyeste ervervelse rusla 307k, litt svetter vell en turbo somregel uansett?. Hadde en 4 timers tur her om dagen uten noe spessielt oljeforbruk. Holdt på å bytta litt bremserør og sett det har vert litt svart rundt turbo og nede med intercooleren. Var litt fuktig i slanger og intercooler, men kom bare ned ett par dråper når jeg kobla fra røra. Bilen fungerer greit, og var klar over det før kjøp men virker som noe er på gang. Ikke kontroll på når veivhusventilasjon ble bytta, så det skal eg skifte neste friperiode tenker eg.

En av tidligere eiere skal vist ha montert brukt turbo fra 204hk e46 330d etter det jeg har opplyst. Er dette noe som man lett ser på bilde, eller kan leses av på turbo? Tenker å oppgradere til TRF turbo etterhvert både for effekten sin del og oljelekkasjen, så greit om det blir bestilt inn deler til "rett" turbo om det har betydning tenker jeg. 

Gjelder forøvrig en E39 530d facelift. :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@hsd Høres jo ut som min egen M57N det der gitt! Har ikke gjort noe med min IC eller innsug eller noe som helst. Funker knall enda.

Men til forskjell fra deg, så har min kun ruslet 130kkm.... Den har dog hatt like mye(lite) olje i IC hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det får gå sin gang ja :) IC fikk seg ivertfall en time med diesel for å mykne litt på ting, og deretter ett par bokser med bremserens for å få renska bort dieselrestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba litt med olje og må si at varmt såpevann tar utrolig mye. Skyller bare med varmt vann, så tar man siste skylling med noe alkoholbasert om man vil at det skal tørke raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at sikring til motorstyring ryker med en gang man slår på tenninga på e46 320d 02/01 modell?
En kollega som sliter.. Sikringa har vist drevet å gått en gang i blandt i lengre tid, men nå ryker den hele tia.. :?


Så lurer jeg på et generelt spørsmål, er det noen plass man kan finne ut hvilken type motorstyring som brukes på de forskjellige motorene? :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien har 2009 n47 som har gått 192kkm. Akkurat nå igjen kommer opp feilmelding med redusert effekt. Diagnose sist gang viste høyere trykk i dpf. Jeg renset dette med dpf rens. Etter det har den gått som normalt i et par mnd. Men nå har den kommet tilbake igjen. 

Er den rensen kun en utsetter av at dpf faktisk må skiftes? Ved diagnose igjen nå viser bare høyere mottrykk i dpf. Er det bare å bytte dpf eller ta en rens igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...