Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har flere alternativer. Men en ny turbo, med bla større eksosside, ligger på 22 000,- ink mva.

Alternativt kan vi overhale den du har/ en brukt en (NB! må ikke være havarert) og da blir det en del rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt videoer og nettsider der folk har biler med M57N2 som har opplevd registerhavari (dårlig kjedestrammer?), og veivlagre som er skadet og slike ting.

Hvor ofte oppstår sånt egentlig på disse? Og er det brukerfeil eller er det noen som KAN skje hvilken som helst bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket litt rundt dette når min begynte å skramle litt ekkelt mye. De som visste noe om det mente et sted mellom 250.000 og 300.000, men hadde ingen fasit. Jeg kjørte 325.000 på min før jeg byttet og da var kjedet ca. 5 cm lengre enn det nye. Tror ikke det var langt unna havari der.

Tror ikke det er så mange brukerfeil å relatere til her så lenge oljeskiftene har blitt fulgt opp.

Bikker snart 400.000 på min kjære M57TU2D30 nå, så får håpe den holder en stund til selv om den begynner å bli litt glad i oljepåfyll (en liter per 4500 km) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bayerfun skrev:

Jeg sjekket litt rundt dette når min begynte å skramle litt ekkelt mye. De som visste noe om det mente et sted mellom 250.000 og 300.000, men hadde ingen fasit. Jeg kjørte 325.000 på min før jeg byttet og da var kjedet ca. 5 cm lengre enn det nye. Tror ikke det var langt unna havari der.

Tror ikke det er så mange brukerfeil å relatere til her så lenge oljeskiftene har blitt fulgt opp.

Bikker snart 400.000 på min kjære M57TU2D30 nå, så får håpe den holder en stund til selv om den begynner å bli litt glad i oljepåfyll (en liter per 4500 km) :)

At registerkjedet med tilbehør var moden for utskift ved 250-300k? Hmm.

Vel bilen jeg har i tankene har knapt rundet 100k, så da har en vel ikke så mye å være redd for. Enda. :P

Når gikk turboen på din da? Ser noen som må bytte etter knapt 150k, mens noen når 250k km før den ryker. Så virker litt variabelt.

 

Ser jo her: 08 525D med 180k km

http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=103194

Endret av daniel740i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var folk innenlands og utenlands som mente at de begynte å få inn havarier på dette rundt den kilometerstanden. De færreste hadde byttet kjede preventivt, så dette var totalras når de kom.

Ved 100k så hadde jeg nok ikke bekymret meg så mye på en M57, i alle fall når jeg tar i betraktning de to jeg har hatt med høy kilometer.

Har ikke byttet turbo ennå, den er fortsatt på sin første ;) Oljeforbruket tatt i betraktning, så kan det hende det er i emningen nå. Det skal sies at jeg kjører ca. 20 mil om dagen, så det er relativt "sunn" slitasje på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bayerfun skrev:

Ja det var folk innenlands og utenlands som mente at de begynte å få inn havarier på dette rundt den kilometerstanden. De færreste hadde byttet kjede preventivt, så dette var totalras når de kom.

Ved 100k så hadde jeg nok ikke bekymret meg så mye på en M57, i alle fall når jeg tar i betraktning de to jeg har hatt med høy kilometer.

Har ikke byttet turbo ennå, den er fortsatt på sin første ;) Oljeforbruket tatt i betraktning, så kan det hende det er i emningen nå. Det skal sies at jeg kjører ca. 20 mil om dagen, så det er relativt "sunn" slitasje på ting.

Skjønner.. Ser noen mente kjedestrammer hadde skyld i noe av det og.

Nei tror nok ikke 100k er noe problem. Tviler og på at jeg klarer å kjøre 150-200k i løpet av et eierskap også :P

Så du har kjørt 400k på original turbo? Høres jo bra ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med fruen sin 02' 525dat.
Hadde en liten service på den i helgen, og oppdaget då at det var komt eksos i kjølevannet.
Kjølevannet var ihvertfall eksosgrått, men ingenting i oljen på den.
Ikke bruker den noe unormalt med kjølevann heller, har vel kanskje etterfyllt en halvliter på 1år (20 000km)

Er det takk og farvell til toppakningen eller kan det være EGR-kjøleren som er synderen?
EGR-ventilen er erstattet med rør der eksossiden fra EGR er blindet.

Har ikke rukket å ta en kompresjons test ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 2000mod e39 525d aut M57d25. 220tusen km. Bilen har begynnt å gå på 5sylindere under ca 1650rpm. Det skjer som regel ikke når den er kald,men når den er varm. Kan også kjøre lenge når den er varm uten att det skjer,men det skjer alltid etterhvert. Går ikke ann å "ruse" det bort heller.... Noen ganger forsvinner det en liten stund viss jeg stopper,venter litt å starter igjen,kan også forsvinne under kjøring,men kommer tilbake.  Motoren/hele bilen rister veldig. Det har kommet oftere og oftere denne mnd,nå er det veldig hyppig. Er det noen som kan ha noe peil på hva det kan være(uten att jeg må dra ett sted å ta diagnose!)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.10.2017 at 14.17, Syverud skrev:

Hei. 2000mod e39 525d aut M57d25. 220tusen km. Bilen har begynnt å gå på 5sylindere under ca 1650rpm. Det skjer som regel ikke når den er kald,men når den er varm. Kan også kjøre lenge når den er varm uten att det skjer,men det skjer alltid etterhvert. Går ikke ann å "ruse" det bort heller.... Noen ganger forsvinner det en liten stund viss jeg stopper,venter litt å starter igjen,kan også forsvinne under kjøring,men kommer tilbake.  Motoren/hele bilen rister veldig. Det har kommet oftere og oftere denne mnd,nå er det veldig hyppig. Er det noen som kan ha noe peil på hva det kan være(uten att jeg må dra ett sted å ta diagnose!)???

Ingen diesel-lkasje som jeg kan sa,lukter heller ikke. Nå går den sånn hele tiden til jeg er over 1650...  ingen som har vært borti det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne det, men som vanlig har jeg ikke råd til å handle hos deg, så får bli noe billig ebay-kit til et par-tre hundrelapper i stedet.. Handler heller hos deg når jeg ikke har vinterbil på budsjett :) Men de på ebay er overalt i både 22 og 33, og begge steder står det at de passer samme motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...