Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

@salberg

Går utifra at det er 3 litern du har, så har kun et tips. Hvis du absolutt skal trimme bilen, så gjør det for guds skyld hos noen som virkelig kan det. 3 litern trimmes til nærmere 300hk/600+Nm ser jeg flere steder, da motoren så og si er identisk med motoren i 530d. Girkassa derimot er ikke den samma og kassa i din bil er dimensjonert for 500 nm. Derfor gjør du deg en stor tjeneste om du tuner bilen hos noen som vet hva de driver med. 

Personlig ville jeg også vurdert å gjøre noe med girkasseolja og andre væsker hvis du først skal tune bilen. 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, salberg skrev:

3litern ja. Ok, hvem anbefales?

Hva mener du med girolje å andre væsker??

Ser også at folk anbefaler å fjerne dpf fysisk å blende egr? Blir det ikke da kluss på EU?

Vel TRF på forumet her er hvertfall en jeg kun hører godt om, men andre med tuning erfaringer får skyte inn på dette. 

Ang væsker, så tenker jeg på disse lifetimevæskene (kjølevæske blant annet).Med tanke på at bilen skal trimmes til  20--30% mer enn den kom med originalt, og at væskene som står i bilen (minus motorolje) er 7 år/90k  km gamle, så kan det være greit å fornye dem. Dette er dog kun en personlig prefferanse, og trenger ikke nødvendigvis å være noe man må  gjøre. 

Har lest om flere biler hvor DPF er gjort noe med som har gått gjennom EU. Men da har den ikke fysisk blitt fjernet antar jeg (ettersom en hvilken som helst kontrollør kan spotte dette), men heller at innmaten i Dpf er tømt. Om bilen blir "chippa" riktig, vil ikke bilen gi målinger som er over det som er tillatt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tunere i Trøndelag, spesielt tett på Heimdal, der også Norges største leverandør av optimalisering holder til. De utfører også fjerning av DPF. Jeg har brukt OptiTuning, som holder til på samme adresse som Tuningservice, antar at de samarbeider på noe vis og deler bremsebenk og utstyr. Du får spørre dem om hvem som er best. :)

 

 

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎10‎.‎07‎.‎2018 at 20.09, Haug523 skrev:

Hva blir totalprisen på noe sånnt da og hva blir effekten etter chipping? Fant ikke N57 motoren på nettsidene deres. 

Hei,

usikker på om du fikk svar? Du kan få et tilbud av en av våre forhandlere, evt sende en mail til: info@trf-performance.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei,

Jeg er ganske ny her på forumet, men jeg trenger litt hjelp med min X3 E83 2.0 diesel. Det tikker i injektorer, og bilen går bare såvidt fremmover med lavt gasspådrag. 

Har koblet opp med Delphi og ser at railtrykket er bare 4 bar?? Jeg har sjekka alt føler jeg, sjekka trykk sensor og den virker OK, bytta trykk regulatoren på railen og det hjalp ingenting, matepumpa under bilen står å surrer, så jeg tror ikke den er problemet.. men frykter at høytrykk pumpa er gåen. Er det noen måte å bekrefte at den er gåen på? Det er vel en skikkelig drittjobb å bytte?

Jeg har skrevet innlegg om det tidligere:

Jeg hadde satt veldig pris på om noen kunne kommet med noen tips?

Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gautel,

det kan være lurt å lese litt i denne tråden. Trykk på 4 bar er nok matetrykk, og ikke railtrykk. Motoren går nemlig ikke med så lavt railtrykk. Trykkregulatoren på railen er normalt ikke aktivt, så det er sjelden eller aldri noe problemer der. Mengderegulatoren på pumpa er derimot en kjent synder, sammen med indre lekkasje i dyser, evt def ht pumpe (mer sjelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på at ikke bilen burde gå med så lavt trykk, men jeg byttet trykkregulatoren på railen istad og det var ikke noe trykk på railen. Delphi målte 4bar++ galleritrykk når motoren gikk, så for meg virker dette som bilen såvidt klarer å gå med dette trykket? Dyser bråker som et h** men det starter og går (uten pådrag).

Hvordan vet jeg om mengderegulatoren fungerer? Jeg prøvde å koble den fra mens bilen gikk, men det ga ingen forskjell..

Dysene har jeg sjekka med slanger og hele rallemikket, og det så greit ut for meg.. etter 5 min på Tomgang så hadde jeg kanskje maks 1 desiliter fra hver dyse. Jeg bytta ut den ene dysa også, men den ga akkurat samme resultatet som de andre. Det er ingen røyk fra eksosen, så da forsvinner vel ikke noe diesel ut der heller..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...