Gå til innhold

Oppussing av diverse felger. (ENDA MER nytt på gang)


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Handlet meg et sett 17"ere til Z4en som trenger litt TLC. Disse skal bli brukt kun som banehjul, så finish blir ikke satt høyest på listen. Skal prøve så godt jeg kan å unngå grusfella, men man vet jo aldri....

Innhandlet:

4 stk. 7.5x17 M-Contour Replica.

1 stk. burk Duxola malingsfjerner.

1 stk. Biltema vinkelkost 50mm

2 stk. Biltema grunning på sprayboks

2 stk. Biltema lakk på sprayboks

2 stk. Biltema klarlakk på sprayboks.

En gjeng engangshansker.

1 stk. svær varmtvannssteamer (låner jobben sin)

DSC_3711.jpg

Duxola.jpg

87-809_m.jpg

36-7301_m.jpg

image_442.jpg

Fikk ikke gjort så veldig mye i kveld. Jeg ble søkkbløt av å stå og steame. Fikk i all fall smørt på og steamet 3 ganger.

Litt kjipt at felgene har blitt kantkjørt for jeg fant en pen og blank kant under lakken.

Her er bilde av alle felgene før det ble gjort noe med dem. Dårlig lakkering av tidligere eier og en del korrosjon under lakken noen steder.

DSC_3713.jpg

DSC_3714.jpg

DSC_3715.jpg

DSC_3716.jpg

Første runde med Duxola:

DSC_3717.jpg

DSC_3718.jpg

DSC_3719.jpg

DSC_3720.jpg

Ikke vet jeg hvorfor lakken hang bedre på noen av felgene.

Tredje runde:

DSC_3723.jpg

DSC_3724.jpg

DSC_3725.jpg

Så gikk jeg hjem søkk blaut..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja dette skal bli økonomisk.

Står på burken at man kan bruke malingsskrape eller varmt vann og såpe for å få av Duxolaen/malingen.

Så nei, ikke et must med steamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gjort litt mer i dag. Denne gangen tok jeg med meg regntøy. Støvler har jeg ikke så da ble det to Remaposer over skoene :lol: Ble litt for bløtt forrige gang.

Tok to rundet til med Duxolaen.

DSC_3727.jpg

DSC_3729.jpg

DSC_3731.jpg

DSC_3733.jpg

DSC_3740.jpg

Min überfrekke lakkboks med avsug 8)

DSC_3746.jpg

Grunning lagt på

DSC_3747.jpg

DSC_3753.jpg

Så blir det nok litt farge på dem til uka eller neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese om litt mini-prosjekter!

Men, jeg vil anbefale å kjøp en 2k klarlakk på sprayboks.. Denne har herder i boksen, som man aktiverer med en knapp på undersiden..

Jeg har brukt dette selv i helgen, på en lykt og noen registerdeksler i karbon.. Resultatet ble over all forventning og mye bedre enn "vanlig" klarlakk på boks.. Den jeg bruktet kostet i underkant av 200kr hos mekonomen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Det hørtes jo spennende ut. Men det får evt. bli på neste felgprosjekt. Ser ut til at jeg har fått tak i noen originale M5 felger som også trenger litt renovering. De kommer jeg nok til å få pulverlakkert og gjort skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :)

Selv har jeg veldig god erfaring med duxola og stålull. Anbefalles for de lakkflekkene som sitter litt ekstra :)

Driver å skal manne meg opp til ett lite oppussings prosjekt selv også, men det er e46 m3 felger det er snakk om, så det er mye kriker og kroker :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kantkjøring? :whatever: Hehe. Ingenting. Var vel en eller to plasser det var merker. Den ene ser du på det ene bildet. Ellers var det for det meste flassing og irr som forsvant med malingsfjerneren.

Jeg gadd ikke begynne å styre med sparkling og masse pussing. Pusset bare ned noen lakkrester som ikke malingsfjerneren fikk bort. Så de er jo ikke strøkne på nært hold. Men det var ikke meningen heller. De kommer nok til å bli stygge etterhvert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...