Gå til innhold

Oppussing av diverse felger. (ENDA MER nytt på gang)


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Se her ja, noen som klarer noe bedre resultat enn det jeg har fått til på felgene jeg driver og pusser opp! Jeg tok meg vann over hodet, og skulle shine opp Azev A felgene mine. De hadde org lakk, samt pulverlakk over. For ikke å "ødelegge" noe, så starta jeg på innsiden av felgen.. Det ble et stort rot hele greia. Planen var å fjerne all lakk, lakkere stjerna på nytt, og polere kanten.

Men, i ettertid ser jeg at jeg bare skulle starta på stjerna, for så å pusse de ned for lakkering i stedet..:roll:

Skal ta noen runder igjen å prøve på nytt.. Så kanskje jeg ender opp med å gjøre som du har gjort her.!

Og forresten, takk for at du brukte 314 Helrot. E30`n er i samme farge, og skal pusse ned to flekker med litt overflaterust nå, så dro rett på Biltema og kjøpte grunning, lakk og klarlakk etter at jeg leste tråden i sta 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så store operasjonen fant jeg ut. Tar selvsagt tid, men har man litt tålmodighet så går det bra.

Azev A var egentlig det jeg var på jakt etter, men fikk disse såpass billig. Azevene er jo geniale. Store flater og åpne eiker. Burde være grei skuring det.

Brukte du ikke malingsfjerner på dem? Trodde nå den skulle ta både vanlig lakk og pulverlakk. Du trenger ikke være redd for den blanke kanten med Duxolaen. Gjør ingenting med den som forverrer det. Saus på i flere omganger så blir det godt som snus. Stålull som nevnt over er sikkert bra å bruke. Skulle vært litt nøyere med en gang. Endte med at jeg vannslipte alle 4 etter jeg var ferdig med lakkeringen. Så da var det på igjen med lakk. Til slutt to lag klarlakk som jeg ble ganske så fornøyd med.

Ja ble litt kult med de senterkoppene. Fått seg et par lag klarlakk de også. De er ikke akkurat strøkne som man kan se på bilene siden det hadde begynt å irre inn under det ytterste blanke laget. Pussa de bare lett ned og lakka.

Blir spennende å se hvordan de tar seg ut på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye felger innhentet og skal overhales. Originale BMW M5 "Thowing Star" 8x17 ET20 rund baut.

Tenkte jeg skulle ha dem på E46en mens jeg pusser opp Breytonhjula senere i år eller neste vinter.

Disse har virkelig sett sine bedre dager. Men så fikk jeg de billig og da.

De skal få samme gjennomgang med malingsfjerner og lakk, men her må det nok slipes og sparkles. Planen erå prøve å få dem strøkne.

Her er sorgens utgangspunkt....

lu7p42p9deznwnidc5gd.jpg

obwp03qpm7a1vtyygro6.jpg

b22bo9t8gvquicix8gdi.jpg

u6wri4oy7rnwilhvt3i4.jpg

ubnaoc6ad1r1enirby79.jpg

tql0gho5ednyrutr5337.jpg

lj2h30pdy6o321x2p9vq.jpg

8sb06pwv9ywxx9yk5p9p.jpg

id6dklaitsok57ch1zpc.jpg

etcy7dmohx8d36dtf0oj.jpg

boh66flk3dkcbo4nehk6.jpg

ojhsr82f1uty52kgip2t.jpg

Masser av god jobb fremover her ja :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. takk for det. Gleder meg til å se hvordan de er på Z4en.

Synes det er kjekt tidsfordriv med oppussing av gamle og billige felger. Og i alle fall nå sluttresultatet blir greit.

Så får vi se hvordan de "nye" blir etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snøring på sveis. Jeg kjøpte en boks med Biltema metallsparkel. Så får vi se hvordan det blir. Men hadde jo helst lyst til å få de slik som på bildet, men tror nok ikke det er mulig lenger....

11.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig IKKE anbefale Biltema sin malingsfjerner. Lå på sikkert nesten en time. INGEN forskjell.... Nei får holde meg til Duxolaen....

Tror du skal holde deg til duxola ja, jeg er vertfall veldig fornøyd med den. :)

Synd du må sparkle da, for felgen på neste bildet var grom =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er da en felg etter en runde med Duxola og varmtvannssteamer. Ble litt overrasket at det var svart under den sølv lakken.

Noen som vet hva slags type svart lakk som er brukt originalt her? Duxolaen tar den i alle fall ikke. Er det pulverlakkert?Banen, eikene og baksiden av felgen er slik som det...

023.jpg

025.jpg

024.jpg

029.jpg

Men under det svarte finner man blank alu. Hadde vært så bra hvis kantene var hele og pene....

030.jpg

035.jpg

037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...